Gå til innhold

vhoster på irc

Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg satt opp en debian box og skal kjøre psybnc. Men jeg har også lyst til å ha vhoster. Det har seg slik at jeg er den største n00ben ever og trenger derfor en hel del med hjelp.

Jeg har fått litt info på hvordan jeg skal gjøre det, men er ikke sikker. Har satt opp en ipv6 tunell til min ip fra btexact... Har også innstalert en dns-server kallt bind9. Jeg vil gjerne konfigurere denne. Jeg trenger også hjelp til resten. Om noen kunne hjelpe hadde det vært fint. Har sett på debianguiden.dk sin guide om dns-servere, men skjønte ikke så mye.

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår du at virtuelle hostar ikkje har noko med IRC å gjere? Blir jo eindel brukt til det då, men det har ingen samanheng. Synes du bør endre topic.

No kan eg ikkje noko om IPv6, men skal du setje opp virtuelle hostar må du ha ein offisiell IP pr. vhost du skal ha, og den som eig DNS-servarane til IPane (som oftast din ISP), må setje opp reverse DNS.

Dette er ein bra BIND-guide, men den er vel ikkje for IPv6:

http://www.tldp.org/HOWTO/DNS-HOWTO.html

Mange trur at det er berre-berre å setje opp masse reverse DNS-hostar, men det kan fort bli dyrt osv.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Det avhenger mye av hvilken tunell-leverandør du bruker.

Tuneller fra useriøse leverandører som f.eks BTexact og Freenet6 er ustabile.

Hvis du derimot har en tunell fra en seriøs leverandør, noe du ikke får likevel, fordi de ikke deler ut tuneller til småunger som vil leke med irc, så vil du nok oppleve at den er rimelig stabil.

Jeg hadde selv en tunell fra Sixxs, og den var minst like stabil som nettlinja mi (som heller ikke er (eller rettere sagt var) av de mest stabile).

Men, som sagt, du får ikke tunell fra Sixxs, for de krever at du har en «seriøs» grunn (noe irc-tull ikke er), og om du først får så stiller de flere krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...