Aetius Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg ny laptop, en HP/Compaq nc4000, som ikke har innebygget WiFi. jeg kan selvsagt kjøpe en USB-dongel eller et PCMCIA-kort, men jeg vil helst bruke den dedikerte sloten til det. I følge spesifikasjonene er dette en MiniPCI-slot av type III. Noen som vet hvor jeg kan finne noe slikt, og hvor mye det koster? Hva annet finnes som passer i en slik slot, forresten? Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Er det ikke type II du mener? RTP Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Nei, jeg mener type III. Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Er du sikker på at den ikke har innebygget wifi ? Jeg spør siden jeg har en slik laptop stående på pulten min akuratt nå, og den har innebnygget 802..11 b/g. Chip'en er ifra Atheros hvis det skulle være av interesse. så nå at på hp's hjemmesider at trådløst nettverk ikke er standard men derimot ekstrautstyr Endret 15. april 2005 av woohoo Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Er du sikker på at den ikke har innebygget wifi ?Jeg spør siden jeg har en slik laptop stående på pulten min akuratt nå, og den har innebnygget 802..11 b/g. Chip'en er ifra Atheros hvis det skulle være av interesse. Ja, det er jeg helt 100% sikker på. Jeg kjøpte den HER i går, og der står det ingen ting om WiFi. Det gjør det heller ikke i enhentsbehandling eller Aida32. Jeg har også åpnet luken på undersiden (ikke den til RAM - den andre) og sett at den er tom. Endret 15. april 2005 av Aetius Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) sitter og leser på hp.com nå.. og der står det ivertfall at nc4000 har en PC Card Slot One Type II. Er vel muligens lettere å få tak i trådløst nettverkskort da.. edit: du har forresten fått laptopen veldig billig Jeg betalte 13000 for den i høst (1.4ghz 40gb disk og 256mb minne), men jeg har med alt av ekstrautstyr da tror jeg Endret 15. april 2005 av woohoo Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 sitter og leser på hp.com nå.. og der står det ivertfall at nc4000 har en PC Card Slot One Type II. Er vel muligens lettere å få tak i trådløst nettverkskort da.. Det var merkelig, for HER står det, nesten helt nede på siden, at det er Type III. Hm - får vel sjekke selve slotten da. Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Gå inn her, bla deg ned til Standard Features og så ned til Interfaces, så står det at den har type II Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Sjekket hp.com og fant to kort der, som HP anbefaler til nc4000. Specs står HER og de påstår de har Type IIIA formfaktor. Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 hmm, rart.. siden jeg ikke har noen sånne kort til å prøve med (eller kar kunnskap om hva forskjellene er på de, så kan jeg ikke så hva som stemmer). Så jeg anbefaler deg i å bare vente på laptopen for så å sjekke selv.. forresten, hvis jeg nå bare kunne funnet manualen, så kunne jeg jo ha sjekket der Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Gå inn her, bla deg ned til Standard Features og så ned til Interfaces, så står det at den har type II Leser du nøyere, ser du at det er PCMCIA-slotten som er type II. Det er ikke den jeg snakker om. Jeg snakker om luken som er på undersiden, omtrent under PCMCIA-slotten (som har inngang på siden). Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 ahh, da er jeg med ja.. beklager Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 edit: du har forresten fått laptopen veldig billig Jeg betalte 13000 for den i høst (1.4ghz 40gb disk og 256mb minne), men jeg har med alt av ekstrautstyr da tror jeg Ja, det var litt derfor jeg kjøpte den også, pluss at jeg er lei av svære laptoper som egentlig er mer slepbare enn bærbare. Jeg var ute etter en helt grei maskin som jeg bare kan slenge i sekken når jeg skal noe sted, uten å slepe med meg en masse skrot. Min har forresten 1.5GHz Banias Pentium M CPU, 256 MB RAM, 30 GB harddisk, og er uten noe som helst av ekstrautstyr. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Altså, er ikke dette en helt vanlig mini-PCI slot, der du f.eks. kan stappe inn et helt standard Intel mini-PCI wlan kort til noen få hundrelapper? Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg må bare gratulere deg (glemte jo det i første post, men det er bedre sent enn aldri) Laptop'en er rett og slett helt konge etter min mening, det eneste negative jeg har å si om den er at kontrasten på skjermen er litt dårlig (dette merket jeg da ikkje før jeg satt den ved siden av eizo L557 lcd skjermen min da..) disken er rett og slett sykt, klarer over 30mbps ved skriving Jeg er ikke sikker på om du vil få lik disk da siden du har 30gb (min er forresten en hitachi 40gb 5400rpm) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Altså, er ikke dette en helt vanlig mini-PCI slot, der du f.eks. kan stappe inn et helt standard Intel mini-PCI wlan kort til noen få hundrelapper? Jo, mulig det - men hvor får jeg kjøpt denslags? Vil helst ikke kjøpe direkte fra HP, og fant ikke noe hos Komplett. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (min er forresten en hitachi 40gb 5400rpm) Jeg er ikke sikker, men jeg tror min er en 4200 rpm disk, men det plager meg egentlig ikke, da batterilevetid er viktigere for meg enn hastighet som sådan. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Er det et slikt du er ute etter? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300624&cks=SER http://www.psdata.no/ps.asp?it=111565&mlevel= RTP Endret 15. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 har vel en ca. 3 timers batteritid nå tror jeg. Men med ett ekstra batteri under så dobles jo dette da. Har du forresten kjøpt ekstra batteri ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Er det et slikt du er ute etter? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300624&cks=SER http://www.psdata.no/ps.asp?it=111565&mlevel= RTP Det var sorten, ja, men hvorfor fant jeg ikke det da jeg søkte på Komplett sine sider? Tussig pilfelle, sier nå jeg, og takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå