HotShotChicken Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvilken måte er den beste å fjerne D70's "standard" fargefeil i Ps Jeg mener den lilla/rosa fargeutbredelsen øverst i venstre hjørne ved veldig lange eksponeringer. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Det du bør gjøre et å slå på støyreduksjonen i kameraet før du tar bildet. Eksempel på automatisk støyreduksjon For å fikse problemet på de bildene du allerede har tatt så tar du et nytt bilde med linselokket på og med samme eksponeringstid som det bildet du har. Så trekker du fra det nye bildet fra det gamle. Med litt flaks så er problemt borte. Hvis temperaturen er forskjellig eller andre årsaker så må du finjustere hvor mye som skal trekkes fra for å få et optimalt resultat. Endret 15. april 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hvordan stiller jeg inn NR funksjonen på kameraet Edit: Fant den i menyen, takk for hjelpen Endret 15. april 2005 av Mikkle Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Kan du bestemme lukkertid med ML-L3? Eller må du ha en spesiell snorutløser for å få lukkertider så lange som 10min og utover Mine bilder jeg fikk fargeproblemene med ble tatt i rolig vær med et solid stativ slik at det ikke var no problem meg Bulb i 3-5 min (litt kjedelig dog). Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Når du setter kameraet på Bulb så åpnes lukkeren på første trykk av fjernkontrollen og lukkes på andre trykk. Ganske praktisk, synd det ikke fungerer med utløseren på kameraet også. Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Veldig praktisk må se å få kjøpt den fjernkontrollen...alle steder jeg har sett etter den hittil har de vært tomme på lagret Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 En god grunn til at den muligheten for dette på selve kameraet ikke finnes, er at det nok ville gi uønskede bevegelser i kameraet og rystelser i bildet. Lenke til kommentar
sydana Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 hei...Er den "standard" farge feilen noe som går igjen på d70? har d70 selv men har ikke lagt merke til det..Men en annen ting jeg har lagt merke til er at det dukker opp mørke flekker på bildene spesielt på blåe partier som himmel(mener jeg), har sett det på andre som har tatt bilder med d70 også, noe med kameraet det å eller, er ikke altid det skjer men det forekommer. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 En god grunn til at den muligheten for dette på selve kameraet ikke finnes, er at det nok ville gi uønskede bevegelser i kameraet og rystelser i bildet. Det vil nok bli mindre rystelser ved å trykke på knappen to ganger enn ved å holde nede knappen i 10 minutter. Er den "standard" farge feilen noe som går igjen på d70? Ja, det er normalt ved eksponeringstider på flere minutter og forsvinner når du slår på automatisk støyreduksjon. Men en annen ting jeg har lagt merke til er at det dukker opp mørke flekker på bildene spesielt på blåe partier som himmel Det er typisk for støv på bildebrikken. Ved stor blenderåpning så er flekken ofte usynlige sånn de ofte bare vises på noen bilder. For å finne ut om du har støv på brikken så sett kameraet på minste blender og ta bilde av en lys overflate nært objektiver med fokus instillt på uendelig. Hvis det er støv på brikken så vil det bli veldig synlig ved den metoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå