Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ser nettverket, men får ikke koblet til (trådløst)

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har nettopp kjøpt meg en D-Link ruter som jeg har erstattet med min baracuda-ruter for å brukt det trådløse kortet i Laptoppen min til å komme på internett. Jeg kommer fint inn på nett med de stasjonære pc'ene i huset MED vanlig nettverkskort. Men når jeg skal koble til laptopen, så vil den ikke. Jeg "ser" nettverket, men det virker ikke som om den vil ta imot IP fra ruteren.. :(

er ganske fersk med WLAN, er det noen nybegynnerfeil jeg kan ha gjort???

under egenskaper i network connections er det et rødt kryss over det trådløse nettverkskortet (er ikke deaktivert). Høyreklikker jeg og tar "Veiw available wierless networks" så dukker ruteren opp :(

Endret av Svulst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til nå.. Ved bla å disable noe som het "Super G Mode" på ruteren og hake av på "Use Windows to configure my wierless network settings" på nettverkskortet i laptopen..

kan noen fortelle meg hva jeg egentlig har gjort eller hva som egentlig var feil?

Lenke til kommentar

Du skulle connecte med windows funksjonen ikkesant?

Nettverkskortet ditt "trodde" vel at all aktivitet skulle styres via det programmet du fikk med, og ikke det i windows.

Derfor blir windows funksjonen disabla. Trodde ikke Super G hadde noe med det her å gjøre.

Lenke til kommentar

Super G er ikke støttet av alle nettverkskort. Er vel nesten bare D-Link som støtter dette. Super G har også en fæl tendens til å drepe naboens nett....... (Som du sikkert skjønner har naboen min det.... Og jeg har ikke trådløs tilkobling når han bruker nettet sitt.... :cry: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...