slaraffen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har en ToyotaCorolla 1,3 i Deb gikk ganske varm idag og når jeg skal fylle på kjølevæske er det litt "grautete" guffe der. ( kona lurte på om det var på radiatorn hun fylte olje for en stund siden) KO KO Mitt spørsmål. Hvordan får jeg lettest renset kjølesystemet inkluder kanaler i blokka. Noen har anbefalt å ta ut bunnplugg i radiator (on jeg finnern) ta ut termostaten og lokket på og la den kjøre en stund. Men er det olje oder må jeg vel ha i noe som løser det. Takknemlig for alle råd om dette Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Takknemlig for alle råd om dette Tja, ta av øvre og nedre radiatorslange, ta ut termostaten og spyl både blokk og radiator med vann fra en hageslange, på gamle motorer kan det komme utrolige mengder med grums fra systemet. Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Ok, det høres greit ut. men siden det har vært tøt plje på kjølesystemet bør jeg da kjøre noe fettløslig mekkom systmet også???? Og mener du øvre og nedre på radiatorn eller på blokka. er det noen spesiell vei jeg bør spyle???? Takk for råd så langt Lenke til kommentar
andersr66 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 det er vel en fordel og spyle den veien bilen sjøl sender vannet med tanke på vannpumpa. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 det er vel en fordel og spyle den veien bilen sjøl sender vannet med tanke på vannpumpa. Faktisk er det en fordel og spyle motsatt vei i radiatorer o.l for og skylle skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå