lokeland Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Skal bygge en HTPC om litt og velger å ikke gå til innkjøp av noe ny harddisk med det første.. Lurer egentlig litt uavhengig av det prosjektet hvor mange harddisker det er mulig å ha koblet til et HK? Lurer også på i samme slengen om noen har en anbefalning til en støysvak harddisk? Har hørt Samsung SpinPoint skal være meget støysvak.. Finnes det noen andre? Liker å ha bredt utvalg! Endret 15. april 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 man har som regel 2 ide kanaler = 4 disker så har de fleste nye kort 2 s-ata = 2 disker 6 disker på selve HK Har du i tillegg 3 PCI slotter f.eks eller PCI express for den saks skyld har de fleste kort 2 IDE kanaler eller 4 s-ata kanaler. 4 disker pr kort med 3 PCI kort og kun disker på HK har du 18 Disker. Så bare slå til. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Hmmm, skjønte ikke helt detta med korta..? Hva slags kort er det snakk om? Trenger litt mer forklaring.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) IDE SATA ganske enkelt et kort du stapper i et pci spor så du kan plugge flere harddisker i. edit, når det gjelder harddisk så er samsung de stilleste, og seagate på en fin nr to. men de fleste harddisker bråker endel uansett merke. de må vibrasjonsdempes for å få det sånn forholdsvis stille. skal du ha det tilnærmet lydløst må du nok velge 2,5" disker som kjører på 4200 eller 5400rpm. men da blir det jo dårlig ytelse og liten plass. Endret 15. april 2005 av phax Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 De fleste nye hk har vel 6/8 sata porter! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 De fleste nye hk har vel 6/8 sata porter! Hvor? Mitt kort får skryt for å ha 4 S-ATA-porter, så jeg ville nok ikke si at de fleste nye kort har så mange. Men til stille disker: Samsung kan være de som lager minst lyd, jeg har hørt at dette ska være Seagate (tenker spess på Barracuda-serien, er fornøyd med mine tre (2 stk. 7200.8 og 1 stk. 7200.2) disker) Men uansett er jeg veldig sikker på at Seagate-diskene er bedre, og tryggere. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 De fleste nye hk har vel 6/8 sata porter! noen har det ja... andre har bare 2 Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Man har også SCSI som er en tredje mulighet hvor man kan ha 6-7 disker/enheter pr kontroller kort som plasseres i ett PCI spor . Er dyrere i innkjøp enn SATA og IDE. Endret 15. april 2005 av Lugmeister Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Broren min sitt nf3 har 6, og dfi nf4 har 8! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Gutten skulle ha plass ikke ytelse. SCSI er jo dyrt som fy. Ikke aktuelt i en HT PC uansett. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Gutten skulle ha plass ikke ytelse. SCSI er jo dyrt som fy. Ikke aktuelt i en HT PC uansett. Men det som var var at hvis han brukte scsi så kunne han henge på flere disker per kontroller. Btw; 1700 posts Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Gutten skulle ha plass ikke ytelse. SCSI er jo dyrt som fy. Ikke aktuelt i en HT PC uansett. SCSI er bare å glemme.. Skal nok sette det opp på servern ettersom tida går, men nå trenger jeg bare litt "rask" plass.. Skal kjøpe en 80gb eller 120gb Samsung SpinPoint når jeg har hatt konf som jeg setter inn. Men var jo et litt teoretisk spørsmål også! Greit å vite likso.. Dessuten setter jeg jo HTPC'n opp mot servern via husets "flotte" nettverk, så jeg trenger ikke allverden plass.. Dessuten har jeg 80gb på min hovedPC (skal kjøpe 250gb selvfølgelig ) og klarer meg nesten! Men takker for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå