Kadmium Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) HJELP!! Hver gang jeg går inn på et program så kommer det en sånn liten "Windows-popup" som det står "filen "fil" er skadet og uleselig. Kjør ChkDsk. Men det hjelper ikke noe i det hele tatt! Og for bare noen minutter siden så stod det at en tekstfil jeg hadde var blitt ødelagt, og den lå i samme mappe som all musikken min, filmene mine, spilla mine og alt det "viktige" tinga.. Er nok ikke lenge før det går utover alt det andre også. Jeg regner med at jeg må installere Windows på nytt, men hva skal jeg gjøre med alle filmene mine, musikken og spilla mine som jeg har lasta ned? Altså, tilsammen er musikken min på 2,84 GB, Filmene mine på 7,45 GB, og spilla mine på 16,1 GB.. Så hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke ta å legge inn alt det på mange cd'r!? Kan jo ikke bare la de filene bli ødelagt.. Tror det haster med svar! Blir kjempe, kjempe, kjempe, kjempe, kjempe glad for svar Endret 15. april 2005 av Espen54 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Trenger du å kopiere alle spillene? Skulle vel vært nok å redde savene. Og filmene og musikken går ann å pakke (zip, rar) så du trenger ikke å ende opp med noe mer enn 4-5gb som skal brennes på CD. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Vel.. bruker ikke akkurat spillene til å spille på siden jeg ikke har cd'ene som skal brukes. (fikk broren min til å komme med noen spill han hadde), og la inn på pc'n.. Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg har spilla da.? jo det skal jeg si deg; Jeg deler dem på dc++ (direct connection), for å få høy share.. Men tenkte ikke på at jeg kunne legge i zip mapper.. takk :D Endret 15. april 2005 av Espen54 Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Jeg prøvde å legge i zip-mappe.. men da får jeg en melding om at ; "Filens størrelse er for stor for ZIP arkiv." Men den er bare på 1GB.. Skjønner ikke hva som skjer jeg. BARE GLEM DET! prøvde rar-arkiv istedet.. det funka fint Men Hel**te så treigt det går.. tar 1 time for en film.. å herregud! Endret 15. april 2005 av Espen54 Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 kan du ikke partisjonere disken din da? for det andre. hvis du deler ting på DC så må du da for all del IKKE dele systempartisjonen din da. om du gjør det er du litt dum. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Vet ikke hva partisjoner er, og vet ikke hvordan man gjør det.. Og jeg har ikke sagt at jeg deler systempartisjonen min.. jeg deler bare 3 mapper. Lenke til kommentar
Aporex Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Du bør iallefall dele opp harddisken din i to partisjoner, slik at du har operativsystem og eventuellt programmer på C: og dokumenter, filmer, ISO'er osv. på en D: partisjon. Skulle da operativsystemet klusse opp, kan du formatere denne partisjonen uten at det har innvirkning på D: partisjonen din. Bruk Disk Manageren i XP eller Partition Magic til dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Hei. Du kan prøve kommandoene start->kjør/ run->sfc /scannow, denne kommandoen vil spørre etter Windows cd'en din, så du bør helst ha en slik en. Hva kommandoen sfc /scannow gjør? Den validerer systemfilene dine, og reparerer disse om du skulle ha feil i systemet. MEN du får ikke noe beskjed om hva den har gjort eller funnet galt med systemet ditt, dette er helt normalt, så don't panic... sfc /scannow er ett lite feil rettings program som ble implemtert i fra alle utgavene siden Win 98, prøv dette før du formatterer. Lykke til... EDIT: skrive leifs.... korrektur.. ikke scf men sfc... Endret 16. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Slettet! EDIT: Var bra du skreiv det var skrivefeil i komandoen, trodde det var noe seriøst galt med maskina mi ei lita stund. Endret 16. april 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå