Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vegguttak (RJ-45)

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt vegguttak til RJ-45 (telefonkabel?) som jeg har tenkt å bruke til å få nettverk ned i kjelleren. Problemet er at jeg må feste ledningene inni denne på en måte, uten at jeg helt vet hvordan.. Når jeg trykker ledningene nedi "slot"'ene blir det ikke kontakt.

Dette er doble, innsenkede vegguttak kjøpt fra Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skrujern? umulig. kan garantere at kvadraten på de kablene er så liten at du MÅ ha spesialverktøy.

Er sikkert noe spesielt du må ha, siden du skal ha et uttak for tilkobling av rj45?.

Hvorfor ikke trekke en lang tpkabel istedefor.

Er jo ALT for mye slit å lage det du skal :razz:

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tenkt å bruke en telefon-type RJ45 boks til nettverk? En telefonkontakt har et kretskort som holder til CAT3, ikke til CAT5, du kan i alle fall glemme å få 100Mbit til å virke.

Du må bruke bokser som er beregnet på data, de lar lederne være tvistet helt frem til pluggen.

Det går forøvrig å koble uten spesialverktøy, men du bør ikke trykke en skrutrekker ned mellom knivene i spalten. Trykk heller på kabelen på begge sider av spalten.

Lenke til kommentar

Det står Kat. 5e på dem. Jeg har testet (kun 100mbit switch -> 10mbit hub til nå), og det virker hvertfall. Kabelene blir nok ikke twistet helt frem til kontaktene, ettersom jeg bruker en kabel til to tp'er. Kabelen er ikke så veldig lang osv, så jeg satser på at det går :smile: Jeg strippet ca. 2 mm på endene på hver leder, la dem oppi og presset med skrutrekker. Kan nemlig ikke trekke på hver side ettersom den ene siden kommer helt opp i selve kontakten :/ (litt vanskelig å forklare :smile:)

uttak.jpg

redigert: fikk lagt ut et bilde nå :smile: Litt lettere å skjønne problemet kanskje? :smile:

[ Denne Melding var redigert av: cecolon på 2002-07-06 17:13 ]

Lenke til kommentar

Da vi jobbet med sånt på skolen så brukte vi bare fingrene til å trykke dem nedi! funket heilt fint d! grunnen var at vi hadde bare 4 sånne verktøy...men bare bruk tommelen oxo ei tang og press dem ned!

=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...