Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

hva vis dell la ut et veldig bra tilbud på et produkt for å trekke kunder, og di siste som bestilte og fikk bekreftelse på bestillingen får samme behandlig som tråder starter, siden di hadde solgt en del av denne varen og prøver derfor å begrense tapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En mengde folk her som diskuterer om diverse lover kan brukes, som faktisk ikke veit en døyt om hva de snakker om, men durer ivei for det, jaja.

Og enda en gang på dette forumet ser man at straks en person har fått vann på mølla eller hørt ett eller annet hinsides forslag, så er det ikke måte på hva som skal kreves.

 

Dell har selvfølgelig flere ordre enn bare den ene som trådstarter plasserte, og de er da nødt til å ha en automatisk ordrebekreftelse. Dette er vel ikke for å luke ut priser, men for å luke ut virkelige ordre fra feilplasserte ordre, altså en bekreftelse på at en ordre er real.

Hva ønsker man egentlig da, siden dette ikke er godt nok? Skal man ha Dell til å sjekke hver enkelt ordre med lupe gjennom flere dager for å forsikre seg mot alle mulige feil? Tror dette ville koste forbrukeren mer enn det ville gagne selgeren, derfor er det kommet en slik fin løsning som automatisk ordrebekreftelse, som faktisk de fleste klarer å forstå, bortsett fra kverulanter som ser sitt snitt til å tjene på alle feilsteg andre tar.

 

At dette er en "prinsippsak" er jo borti staur og vegger: skal man nødvendigvis føre en sånn prinsippsak når man VET at dette er feil? Prinsippsaker burde vel være hvor man FØLER seg lurt, og ikke saker hvor en føler at man ikke FÅR lurt noen. :thumbdown:

 

Dersom en kundebehandler har kommet med en usannhet er dette beklagelig for Degg, men jeg tror ikke dette er noe som går igjen over hele linja. Hvis man finner ett dårlig eple kan man ikke dermed tro at alle er dårlige, man tar ganske enkelt ett nytt.

 

Håper og tror ikke trådstarter får noen skjerm, da dette går over min grense for normal redelighet, selv om Dell er ett stort og pengesterkt firma.

 

 

Edit: la til avsnitt

Her er jo du som snakker om at folk ikke har peiling, men da vet ikke du hva en ordrebekreftelse er.. Det er en bekreftelse på at akkurat du har fått varen til den prisen som du handlet for og at du og selger har en avtale om at du har kjøpt varen... Så enkelt er det..

 

Om dell velger å gjøre det automatisk får stå på Dells kappe og de må da ta tapet som det kommer..

 

Når du får en ordrebekreftelse så har du og selger inngått avtale om kjøp av et produkt, i ordrebekreftelse skal det komme fram om når og til hvilken pris varen blir levert til og dette står i avtalen som du trykker ja til når du handler og kjøpet blir da betraktet som bindende for begge parter..

 

Dell hadde ikke hatt et slikt problem hvis de har ansatt folk som sjekket opp at prisene er riktig før de legger det ut på nettet, desverre prøver de å fraskrive seg ansvar på dette punktet.. Når det på Dells side oppstår ca 10 % som er feilpriset hver gang siden blir oppdatert, så er det altfor dårlig og de bør bære tapet det her er snakk om.

 

Håper trådstarter får skjermen sin

 

Rscue

Lenke til kommentar
Dette blir for dumt. Alle som klarer å skru på en datamaskin, komme seg på nett og så skrive et innlegg på hardware.no VET at en ikke kan få en ny plasmaskjerm fra en seriøs leverandør til under 1500kr.

 

Du visste dette var feilprising fra første stund. Amen :p

I en vanlig G-sport-reklame en gang, var prisen på en sykkel 75,-

Veldig mange tenkte at det var trykkfeil, og gadd ikke bry seg mer. Jeg møtte tidlig opp og fikk sykkelen for 75,-

Det stod at det var et svært begrenset antall med liten skrift, men få la merke til det.

På samme måten har jeg f.eks skaffet meg skinnjakke til 100,- fra en Wagner-butikk.

Begge desse tilfellene var planlagde lokkepriser fra seriøse kjeder.

 

Om Dell ofte har slike priser, må det vel bety at det enten er "lokkereklame-forsøk" eller at de har fryktelig dårlige system?

 

Om det er et engangstilfelle hos en butikk kan jeg kanskje forsvare butikken, men når dette gjentar seg stadig, så sier jeg: Håper det blir skjerm på trådstarter!

Mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Tja, man får vel bare se. Synes tråden skulle legges død til trådstarter faktisk får en eller annen respons igjen.

Hvorfor det? Diskusjonen er jo interessant? Begynner å for å være helt ærlig, å begynne å bli litt lei av at folk hele tiden maser om at tråder bør stenges, ofte ikke av annen grunn enn at de er lei av den.

 

AtW

Lenke til kommentar

Se på hva "ordrebekreftelse" betyr, det er en bekreftelse på at orderen er motatt og registrert. Men det betyr fortsatt ikke at prisen trenger å være riktig. Lurer på hvor mange av dere er i en drømme verden? Og jeg skal nesten garanterer dere at han kan se langt etter denne skjermen.

Er helt enig med at tråden bør stenges, argumentasjoner går bare rundt og rundt.

 

(Alle med litt erfaring innenfor bransjen vet at dette er totalt urimelig).

Lenke til kommentar
Se på hva "ordrebekreftelse" betyr, det er en bekreftelse på at orderen er motatt og registrert. Men det betyr fortsatt ikke at prisen trenger å være riktig. Lurer på hvor mange av dere er i en drømme verden? Og jeg skal nesten garanterer dere at han kan se langt etter denne skjermen.

Er helt enig med at tråden bør stenges, argumentasjoner går bare rundt og rundt.

 

(Alle med litt erfaring innenfor bransjen vet at dette er totalt urimelig).

Bekreftelsen bekrefter at han fikk skjermen til rett pris,klart at de i bransjen vil at kjøpsloven og andre gode forbrukerrettigheter ikke skal gjelde..

 

Kanskje på tide at bransjen skjerper egne retningslinjer, en avtale skal ikke brytes....

 

Folk som er lei av tråden trenger ikke å lese den, og å skrive at tråden bør stenges fordi de selv ikke liker emnet..

 

RScue

Lenke til kommentar

Dette er faktisk en god oppgave for 1. avd juss/kurs i kjøpsrett. Jeg har hatt avtalerett og kjøpsrett, men synes ikke det er lett å komme til noen konklusjon. Det kan helt sikkert skrives en lang oppgave om dette tilfellet...vi får heller se på utfallet :)

 

Det vil være interessant å finne rettspraksis på området. Om Dell ikke bøyer av vil rettspraksis i kundens favør være et tungtveiende argument. Alternativet vil være å få saken prøvet.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Tipper dette er ett reklametriks fra Dell eg. De legger ut varer med feil pris med vilje. Så får noen få heldige sjeler kjøpe noe til innbrudspris. Men ryktene sprer seg, feks so mher på forumet. Masse folk har lest denne posten, mange av de har kikket innom Dell. Blandt annet meg. Eg hadde aldri sett på Dell sine sider hadde det ikkje vore for denne tråden. Noen av de som kikker innom på Dell kjøper noe også.

 

Dell får vannvittig med billig reklame på denne måten. Å ha helsides annonser i VG kostter hundretusenvis av kroner.

 

Genialt å selge noen få varer med tap en gang i blant :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg husker en liknende sak der selger sa at kjøper åpenbart måtte ha visst at varen var feilpriset. Selger hadde ingen intensjoner om å fullføre handelen (Av prinsipp) selv om han innrømmet at kjøper nok hadde loven på sin side. Som selger sa; Joda, jeg kan nok alltids selge ham den prosessoren til den prisen....om et par års tid. :!:

 

Når det gjelder Data og forbrukerelektronikk har jo sånn sett selger et lite våpen i bakhånd med tanke på å trenere ting. Når denne saken er ferdigbehandlet gjennom alle rettsinstanser til betydelig kostnad for kjøper og 3 år senere så er vel neppe den skjermen værd 1200 kroner engang.

 

Nå ser jeg i tråden at de fleste her konsentrerer seg om hva som er rett enten juridisk eller moralsk, og mange har påtatt seg formeninger om hvorvidt saken kommer til å utarte seg til fordel for kjøper eller selger (Megselv inkludert). Det blir belyst hvor mye Dell kommer til å tape på å gjenomføre salget bl.a. Det som ingen til nå har påpekt er at denne saken faktisk ikke er mye av en juridisk art enda. For øyeblikket holder Dell på med "kundebehandling"(og dårlig sådann). Men saken skal nok behandles av diverse kundebehandlere og deres overordnede osv. En liten stund. Noen av disse kommer nok til å leke advokat og innrømme seg selv like stor juridisk innsikt som enkelte brukere på dette forum. :p Men til slutt, om kjøper står på krava og Dell likeså, så må saken flyttes internt i Dell fra "Salg/Kundebehandling" til "Juridisk".

 

For et stort selskap som Dell er ikke dette en sak som er verdt å involvere juridisk avdeling i. Med en gang avdelingslederen som får saken lemper den over til juridisk så begynner virkelig pengene å rulle hos Dell internt. For alt jeg vet kan det være at Dell Norge ikke har egen juridisk avdeling engang. Tenk dere kostnadene dersom Dell skal leie inn advokattjenester for å behandle denne ene lille fillesaken. Nei, som flere har påpekt ville nok det smarteste Dell kunne gjort i denne saken vært å bare selge til "avtalt" pris. For i så måte i det minste kunne få litt hederlig omtale. La det "lekke" ut til pressen at her i Dell så er en avtale en AVTALE osv. Tipper Dell.no hadde fått en del nysgjerrige inn på siden sin da ja.

Lenke til kommentar
Kan du ikke fortelle oss hvilke paragrafer som er aktuelle og prøve å forklare dem slik at dødlige kan forstå dem?

Det er flere paragrafer som kan brukes. Noen av dei peiker i selgeren sin retning og noko til kundens fordel

 

Det er som cybirg sier at det er rettspraksis som er avgjørende. Dette betyr hvilken av paragrafene som blir brukt i praktisk på ein slik sak. Hær skal det sies at kravene til Dell som den profesjonelle part er mye harere ein det som kunden må forholde seg til. så saken kommer nok til og vippe til kundens fordel

Endret av lordbiggi
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan sikkert diske opp med litt rettspraksis.. :D

 

Danmarks Højesteret, U 1985.877. Her la de til grunn at prismerking av tre fjernsyn i et utstillingsvindu måtte betraktes som bindende. Men tre personer prøvde å få kjøpt apparatene til den oppgitte prisen (alle tre) og da sa højesterett at de måtte skjønne at det dreide seg om feilprising jfr avtl. §32 (i den norske loven)..

 

Men forbrukerkjøpsloven §37 (1) bygger på at annonser er bindende.

 

For å sitere Hov, Jo i Avtaleslutning og og ugyldighet kontraktsrett I s. 71 siste avsnitt:

 

Fkjl. §37 (1) synes å bygge på at annonser er bindende for annonsøren, idet det forutsettes at prisen kan "følge av" en annonse. Men lovens forarbeider er mindre klare. Til dels hevdes det at den selger som har annonsert en vare til bestemt pris, "må stå ved sitt utsagn". Samtidig sies det at regelen ikke er til hinder for at "selger retter opp eventuelle uriktige prisannonser." Men hvis en slik etterfølgende "retting" også kan finne sted ovenfor en adressat i god tro, vil det til syvende og sist bety at annonsen likevel ikke er bindende. Sitat slutt.

Lenke til kommentar
Danmarks Højesteret, U 1985.877. Her la de til grunn at prismerking av tre fjernsyn i et utstillingsvindu måtte betraktes som bindende. Men tre personer prøvde å få kjøpt apparatene til den oppgitte prisen (alle tre) og da sa højesterett at de måtte skjønne at det dreide seg om feilprising jfr avtl. §32 (i den norske loven)..

 

Vil tro det er litt forskjell fra vindusreklame til innternett:)

 

Vis du tar i bruk §6 så kan du si at det som skjedde var at kunden sendte eit tilbud til Dell når han trykyte på send bestillingen. (det samme som om eg sendte ein meil til dell og sa at eg vill kjøpe ein supermaskin for 2000.-). når Dell da gotar dennne dette så har dei ein avtale. Vis denne paragrafen så har det ikkje noko og sei om kunden viste at dette var alt for billigt.

 

Men som nevnt tidligare så er det MANGE paragrafetr som reint teoretisk kan brukes i dette tilbudet.

Lenke til kommentar
Vil tro det er litt forskjell fra vindusreklame til innternett:)

 

 

Ja er det nå det da? Jeg har jo "Windows"... :!:

 

Har forresten enda ikke fått svar på den skriftlige klagen min til Dell som jeg sendte på Fredag formiddag til dem pr mail som avtalt.

 

Kan jo legge ved "klagen" min slik at dere kan få noe lesestoff mens vi venter på svar.

 

 

 

 

Ola Nordmann

Portveien 2

0000 Ingenmanns Land

TLF: 12345678

 

 

Heisann, jeg vil gjerne rette en klage angående et produkt jeg har bestilt fra

Dell.

 

Klagen går ut på at jeg bestilte et produkt fra internett i god tro om at alt

var i skjønneste orden. Og at varen var priset korrekt.

 

Jeg får skriftlig ordrebekreftelse i posten på at bestillingen er motatt og alt

ser ut til å være i skjønneste orden.

 

Estimert leveringsdato på Bekreftelsen min er 20.April..

 

 

Leveringsdato står for døren, men jeg hører ingenting, så jeg tar kontakt med

Dell for å sjekke hva som skjer..

 

Får beskjed av kundekonsulent "Johan" på salgsavdelingen at det er de som

kjører

ut produktet som skal ta kontakt, men at han kan sjekke opp for meg hvor varen

ligger i "løypa". 

 

Deretter klikker konsulenten seg inn på min ordre, men jeg får beskjed om at

det

har skjedd et eller annet.  Han ber meg vente, da han må snakke med internett

avdelingen..  Jeg blir satt på vent i ca 10-15 minutt før Johan kommer tilbake

til meg.

 

Får deretter beskjed om at det er noe som er galt hos "underleverandør". Ordren

var blitt kansellert.  Han skulle sjekke opp hva som var galt og ta kontakt med

meg. Det kunne være mangel på deler o.a.

 

 

Så går det 1 dag, og jeg mottar 1 mail fra Johan på Dells salgsavdeling. Der

får

jeg beskjed om at skjermen jeg har bestilt har gått ut av produksjon.

"Vennligst

kontakt vår salgsavdeling."

Noe som bekrefter det jeg tenkte når jeg bestilte skjermen, at det

sannsynlighvis var et "restlager" av gamle skjermer som skulle bort, derfor den

gunstige prisen. 

 

Iom jeg allerede hadde fått en bekreftelse fra Dell på kjøpet mitt, så

forplikter da Dell seg å levere et produkt som har samme egenskaper som det

produktet jeg hadde fått bekreftelse på, så jeg ringer Dell, og håper at det

skal ordne seg denne gangen..

 

Da snakker jeg med en annen konsulent ved navn Katarina tror jeg. (Hun pratet

svensk).

Forklarer problemstillingen min til konsulenten angående skjermen som var

utgått

av produksjon.

Konulenten skjønner ikke at jeg har fått mail fra Dell at skjermen var gått ut

av produksjon, og lurer VELDIG på hvem jeg snakket med, for det kunne hun

avkrefte.. 

Uansett, så lovde hun å følge opp saken min personlig med en gang, siden jeg

hadde gått gjennom så mye trøbbel allerede, og det skulle ordne seg med

skjermen

betrygghet hun meg om..  Uansett, så skulle hun ta kontakt på telefon med meg,

for å gi meg en oppdatering på når jeg kunne forvente å motta bestillingen..

 

 

Så går det mellom 4-5 timer og konsulenten ringer meg opp igjen.  Til min STORE

forferdelse så får jeg beskjed om at skjermen ALDRI vil komme til å bli levert

til meg, da det var oppgitt feil pris på internett... 

 

Nå begynner jeg å lure litt, da jeg får forskjellige meldinger fra alle

konsulenter jeg har snakket med, og heldigvis så har jeg tatt opp alle samtaler

på bånd slik at jeg kan dokumentere dette til dere i ettertid, hvis det er noe

som dere skulle stille spørsmålstegn med.

 

Jeg begynner å bli mindre irritert og starter en diskusjon med konsulenten. Men

skjønner raskt at konsulenten ikke har noe med denne avgjørelsen å gjøre.  Jeg

får beskjed om å sende en skriftlig klage til Dell på Mail, slik at saken kan

taes til ytterligere vurdering, det er ingenting konsulenten kan hjelpe meg med

mer..

 

 

 

Deretter setter jeg meg ned og leser vilkårene på hjemmesidene deres ved kjøp

og

bestilling av produkter.

 

Og riktignok så står det at dere tar forbehold om skrivefeil på produkter, men

at avtalen er BINDENDE for Dell idet skriftlig ordrebekreftelse er sendt ut.

 

 

Jeg kontakter så forbruker rådet og får bekreftet antakelsene mine.  Om det er

handlet et produkt over nett, og en SKRIFTLIG ordrebekreftelse er sendt ut, så

er selger ansvarlig for evt tap pga feil pris.

 

 

Jeg har tatt vare på alt av mail, lydfiler og ordrebekreftelse om det er noe

dokumentasjon dere ønsker. 

 

Håper vi kan komme til en enighet og at jeg slipper mer bryderi med denne

saken.

 

 

På forhånd takk,

Med Vennlig Hilsen

Ola Nordmann."  (Byttet ut navn og adresse ja.)

Endret av Valldemar
Lenke til kommentar

Bekreftelsen bekrefter at han fikk skjermen til rett pris,klart at de i bransjen vil at kjøpsloven og andre gode forbrukerrettigheter ikke skal gjelde..

 

Kanskje på tide at bransjen skjerper egne retningslinjer, en avtale skal ikke brytes....

 

Folk som er lei av tråden trenger ikke å lese den, og å skrive at tråden bør stenges fordi de selv ikke liker emnet..

 

RScue

Er du eigentleg klar over kva du seier her?

 

Setter opp worstcase her, med at ved ordrebekreftelse så kan ikkje kontrakten opphevast.

Dette vil då gjelde begge parter.

1) Angreretten vil vere tvilsom då denne tillater å angre på eit kjøp.

2) Bestilt er bestilt og dermed umulig også for kunde å avbestille.

 

Ein kan ikkje pålegge den eine parten i ein avtaleinngåelse visse betingelser som ikkje den andre må forholde seg til.

 

 

 

Men til trådstarter:

Kva i lovverket står det at selgar er pålagt å levere tilsvarande vare når

den bestilte vara er utsolgt eller ikkje kan leverast?

 

Men eg har ein liten paragraf som kan vere litt til nytte:

§ 45. Heving

Selgeren kan heve kjøpet på grunn av forsinket betaling eller annet kontraktsbrudd fra forbrukerens side dersom forbrukerens kontraktsbrudd er vesentlig. Selgeren kan ikke heve etter at hele kjøpesummen er betalt.

 

Viss du betalte med kredittkort og beløpet har blitt resevert/trekt ser det ut at selgar har faktisk ingen hevingsrett.

For oppkrav vil denne grunnen nok ikkje gjelde.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Meiner det var nevnt her tidligere, men hvis ikke:

 

Hvis du tar opp andre på bånd skal de være gjort oppmerksomme på dette, ellers har du slett ikke lov til å gjøre det du har gjort.

 

 

Synes videre at det der er en mail hvor du BER Dell om å sette på handbrekket, for så mange "advarsler" og krav har jeg vel sjelden sett i et brev.

 

Men nå bestemmer ikke Dell utifra mine meininger, så vi får se hvordan det går.

 

Edit: jeg synes det er en grei tråd, men når det kommer lite nytt for dagen må jeg få lov til å anmerke som avsluttende kommentar mitt syn på at tråd har nådd grensa. En persons mening blir ikke sterkere dess flere ganger den blir gjentatt.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Jeg sier det en gang til; Dell Norges advokat kommer til å kikke på saken til slutt og si: "Just give the boy the bloddy plasma". Er det noe Dell driter i, så måtte det vel være hvem som har rett. Det Dell bryr seg om er: Hva blir billigst!

 

I disse tider er det et par ord som er meget populære i foretningsverden; outsourcing og kjernekompetanse. Filosofien er at et firma skal finne sin kjernekompetanse og konsentrere seg om den. Alle tjenester som ikke er firmaets kjernekompetanse antaes det at kan gjøres bedre og billigere av eksterne firmaer som har disse tjenestene som sin kjernekompetanse. Så la dem ta seg av det.

 

Så hva er kjernekompetanse? Kanskje litt lettere å illustrere det:

McDonalds kjernekompetanse skulle man jo tro var å lage hamburgere, men hvis man tenker litt på det så ser man jo at det er feil, hamburgerene til McDonalds smaker jo dritt! (Om du er heldig!) Men de går jo med Milliard overskudd over hele verden. Man kan altså si at McDonalds sin kjernekompetanse er å lure folk til å spise dårlige burgere. Eller enda mer korrekt; McDonalds kjernekompetanse er merkevarebygging. Likeledes er det med Coca-cola, de er ikke verdensmestere i å lage brus, men de er ganske flinke til å selge dem.

 

Dell da? Bygge datamaskiner, er det demmes kjernekompetanse? Neppe, de er jo svinedyre og lager de dårligste maskinene man får. Salg? Logistikk? Merkevarebygging? Advokat tjenester? :!:

 

Jeg regner med at Dell bruker et eksternt advokat kontor, og er det noen her som vet hvor mye det er vanlig for foretningsadvokater å fakturere for 1 time? Eller en telefon samtale? En fax? Et møte?

 

Mitt firma selger min kompetanse for litt over 1000Kr pr. time, og jeg skulle ønske jeg var advokat. (Eller ihvertfall tjente som en :p )

 

Som jeg sa i forrige post, med en gang saken går fra "kundebehandling" (som er en Dell intern funksjon) til juridisk eksternt, så begynner denne saken å koste Dell penger. 200,- for en telefon 750,- for et brev, 2000,-+ pr.time. I løpet av et par dager ville det kostet Dell mer i juridiske utgifter enn å gi trådstarter 3 Plasmaer!

 

Men det vil ikke gå så langt, Dells advokat vil si: Det som er billigst for dere gutter og jenter i Dell er; nr.1 Å gi gutten plasmaen for 1200Kroner, og nr.2 Slutt å feilprise varene deres så mye!

 

Slik jeg ser det så er trådstarters største problem ikke hvem som har rett, men å få fremprovosert en avgjørelse hos Dell, for det er jo ingen som kan tvinge avdelingslederen til å sende det til juridisk behandling, nei da skal du nok heller se at "advokaten" i ham våkner, han har jo tross alt vært borti juss på skolen en gang i tida. Hvis ikke dette funker skal du nok få se at e-mail har en lei tendens til å "forsvinne", "hva? nei den mailen har jeg ikke sett, er du sikker på at du sendte den?", etter hvert så kommer ingen til å være tilgjengelige, og "har du ikke fått svar?", de vil appelere til "fornuften" før de til slutt bare ignorere korrespondansen fra ham. Hva kan han gjøre da? (Bortsett fra å stille opp på døra med TV2 kamera?)

 

Dersom trådstarter gidder å bruke tid på å skrive brev og diskutere med dem så vil jeg anbefale ham å gå over til "low tech"; brev med posten, og: "vennligst bekreft mottakelse", evnt. sende de viktigste brevene rekomandert, og selvfølgelig kopiere ALL korrespondanse, også brevene han sender. Ved stor nok dokument utveksling vil juridiske innstanser godta hans kopier som bevis på at brev er sendt selv om Dell "Aldri har mottatt noe". Ganske enkelt fordi det er mindre sannsynlig at han har diktet opp alle brevene og latt være å sende dem, enn att Dell ikke har mottatt dem.

 

Når det gjelder det "moralske" i denne saken har jeg også noe å tilføye, (Som om ikke posten min var lang nok fra før :blush: ) Det ER forskjell på Dell og lokalbutikken på hjørnet. Jeg ville aldri drømt om å prøve å stå ansikt til ansikt med en ulykkelig selger som oppdager at han har feilpriset en vare og kommer til å tape 25.000,- på å gjenomføre handelen. For så å kreve at handelen fullføres. Fyren har jo barn som skal slippe å gå sultne til sengs.

Dell derimot, har ingen moralske skrupler med å selge deg den tåpeligste søpla av noen datamaskiner, som er så underdimensjonerte at du MÅ oppgradere de. Oppgraderingene koster det hvite ut av øya på deg pluss halve beinmargen og en arm og din førstefødte. Når du så har kjøpt dritten for 20.000,- og de setter ned prisen dagen etterpå til 15.000,- så er det ingen som ringer til deg og sier at de synes det ver litt dumt og kanskje du vil være så grei å ta tilbake differansen. Nei DA er jeg stygt redd for at du har inngått en BINDENDE kontrakt om du skulle kontakte dem med forspørsel om å få det samme avslaget som alle som ventet en dag lenger enn deg med å kjøpe.

 

Valldemar: Hold oss oppdatert! Og lykke til! (Selv om du ikke fortjener en plasma til 1200,- Jeg mener; Hvem gjør vel det? :!: )

Lenke til kommentar

Synes det er på grensen til provoserende å se at Valldemar prøver å "spille uvitende" om prisnivået på plasma et stykke ut i tråden. Dette ble nok hovedsaklig gjort i tilfelle dell skulle lese denne tråden. At han er kjent med prisnivået på skjermer er i alle fall ingen tvil med. Det er dette et bevis på.

 

Synes det blir for dumt å bruke tid og krefter (fra dell) i et såpass grovt tilfelle som dette. Prisen over 10x lavere enn hva det kunne forventes. Hadde det vært halv pris elns. hadde saken vært en annen, og jeg ville heller støttet saken.

 

Ordrebekreftelsene er for øvrig helautomatisk. Det er ingen som personlig har godtatt at skjermen skulle selges for den prisen. Er synd om butikkenes forsøk på å være effektive og billige, skal belønnes med slikt "tyveri" som dette.

 

 

Ang. TV2 hjelper deg: De kjører saker hvor forbrukeren får sympati. I denne saken er det firmaet som får sympatien... :roll:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...