Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

Er litt mange her som blander tingene.

Hva som er moralsk og hva som er lovlig rett er ofte to forskjellige ting.

 

Tror han stiller sterkt når det gjelder det lovlige, men stiller vel litt svakere når det gjelder det moralske ved dette. Men vi bor desverre hverken i Kardemomme by eller hakkebakkeskogen, Så de aller fleste ville kranglet så lenge vi orket på denne saken.

 

Jeg er bare veldig sjalu på trådstarter. Jeg tror nesten jeg ville kjørt denne saken veldig langt, allikevel ser jeg på meg selv som ganske moralsk, Hmmmm egeninnsikt er en fin ting. (Ironi for den som lurer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om saken går helt til TV2 hjelper deg, vil jeg faktisk tro at Dell kommer til å gi seg. Trådstarteren har helt klart utnyttet Dells feilprising til sin fordel, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å rose trådstarterens skarpe blikk! :thumbup:

Skal vi se, kunde har ikke lagt skjul på at han vet at prisen er feil hele veien. Joda, TV2 hopper nok på denne med en gang :roll:

Lenke til kommentar

Vel, etter alle artiklene om det store prisfallet av LCD skjermer, som er er nyere og i noen øyner en bedre teknologi enn plasma. Det ryktes til og med om nesten negative marginer på fabrikkene på LCD, så kunne jo trådstarter nesten ikke reagere på prisen.

Skjermen er jo så full av gammel teknologi at det er nesten dyrere å kaste den på søppelplassen.

Nei da gutt, vær så blåøyd og naiv som overhodet mulig, TV2 hjelper deg - elsker folk som syns ting er "dumme og vanskelig å forstå". Umoralskt eller eller ikke, alle i din situasjon ville gjort det samme. Folk som sier de ikke hadde gjort det, sier det fordi de ikke er i situasjonen selv. Det er greit å argumentere hvorfor andre ikke skal få 25tusen, men jeg har ingen argumenter på hvorfor ikke jeg skulle få 25tusen.

 

Stå på. Selv hadde jeg nok hverken postet noe på hw.no eller ringt Dell til noe var safe. Det er ikke bare "brukere" som leser her, skulle faktisk ikke undre meg om noen på forumet her hadde tipset Dell om hele saken, for å få en kupong på 1000,- på sin nye pc. Spar 24tusen på mitt tips program, special price for you my friend. Du høster det du sår, men denne åkeren lukter brent, og der er bensin på dine sko .

 

Lykke til videre, dette hadde jeg presset "beyond the limit of absurdity", for jeg har like mye etik som en svartebørsbasert organ-selger i bakgata i Rio. Problemet er at det er "vi" som er ærlige som innrømmer våre intensjoner, de som sier de ikke ville presset på er like uetiske hvis det hadde gjeldt dem og desto mer uærlige er de, for de innrømmer det ikke engang . :innocent:

Lenke til kommentar
om saken går helt til TV2 hjelper deg, vil jeg faktisk tro at Dell kommer til å gi seg. Trådstarteren har helt klart utnyttet Dells feilprising til sin fordel, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å rose trådstarterens skarpe blikk!  :thumbup:

Skal vi se, kunde har ikke lagt skjul på at han vet at prisen er feil hele veien. Joda, TV2 hopper nok på denne med en gang :roll:

Nå kjenner jo de fleste til tv 2 hjelper deg sin "journalistikk"..så kanskje det kan hende at de faktisk gjør akkurat det... :roll::thumbdown:

Lenke til kommentar

Dæven nå er jeg lei av fok som roper: TV2 hjelper deg!!

 

Kommer aldri til å synke så dypt at jeg bruker den komentaren mot en selger for å få igjennom mitt! Tv2 hjelper deg er og blir et møkkaprogram, spesilet testene deres er ofte helt på tryne..

 

Tror dere virkligen tv2 hjelper deg belyser alle sider av en sak altid? De skal lage underholdene tv'e der..

Lenke til kommentar

Dell har så mye penger til advokater, så de kommer til å gå mot deg helt til høyesterett om så skulle være.

De er nok ikke redd for dårlig omtale i denne saken. Det er et ordtak som heter "all omtale er god omtale".

 

Hadde det vært meg, ville jeg prøvd meg litt mer de neste dagene for å se om de gir seg, men ville gitt meg etter det.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Ingen hverken store firmaer eller små vil sende advokater til høysterett på en sånn sak, spesiellt ikke når de etter hva jeg kan se vil tape. De skriver selv at når man får en ordrebekreftelse så er den bindende, mens tilbudsannonser og slikt på siden deres ikke er bindende. Har vært oppe i endel diskusjoner og krangler med firmaer, men de fleste gir seg når de kontakter advokatene sine og får beskjed om hva som er de gjeldende lover.

Litt oftopic:

Hadde litt trøbbel med ett verksted som greide å knekke noe på motorblokka til bilen min, de krevde at jeg skulle betale for rep av den. Etter mye om og men, sa jeg at jeg hadde kontaktet forbrukerrådet og at de var enige med meg. Jeg leste det jeg kunne finne av lover og regler om emnet og var helt sikker på at jeg hadde rett på dette tidspunkt. Når han fikk høre dette, "truet" han med at han skulle ringe advokaten sin. Jeg sa at det burde han absolutt gjøre, to timer senere ringte han og sa at verkstedet skulle betale for sveising av blokka.

 

 

Etter å ha lest ganske mye om akkurat denne saken så er jeg ganske så sikker på at han vil få skjermen sin, ihvertfall hvis han spiller kortene riktig.

 

Om han viste at det var feil pris eller ikke, spiller egentlig ikke noen rolle såvidt jeg kan se. Vil gjerne se den loven, så hvis noen vet hvor jeg kan finne den, so let me know.

 

Det trådstarter bør gjøre nå er å avvente svar på klagen, Dell vil mest sannsynlig ikke gi seg ennå. Da ville jeg ha ringt til forbrukerrådet og spurt hva som er rette saksgangen videre. Deretter skrive nok en klage hvor han refererer til at en ordrebekreftelse er bindende ifølge Dells kjøpsvilkår osv. og så ville jeg ha sagt hva som vil skje videre (dette har du fått oppslyst om fra forbrukerrådet)

 

Mest sannsynlig er det noe sånt: forbrukerrådet kontakter Dell, deretter går det til forbrukerombudet og hvis det ikke har blitt noen enighet da så vil det gå til forbrukertvistutvalget. Er litt usikker på saksgangen, men den får du opplyst fra forbrukerrådet.

 

Ved å gjøre dette så forteller du de at du ikke har tenkt å gi deg, og mest sannsynlig så vet de at de ikke egentlig har noe å slå i bordet med, så da er det en mulighet for at de gir seg, hvis de ikke gjør det så er det bare å være tålmodig og la saken gå sin gang, men vær veldig klar på at du aldri kommer til å gi deg.

Lenke til kommentar
om saken går helt til TV2 hjelper deg, vil jeg faktisk tro at Dell kommer til å gi seg. Trådstarteren har helt klart utnyttet Dells feilprising til sin fordel, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å rose trådstarterens skarpe blikk!  :thumbup:

Skal vi se, kunde har ikke lagt skjul på at han vet at prisen er feil hele veien. Joda, TV2 hopper nok på denne med en gang :roll:

Nå kjenner jo de fleste til tv 2 hjelper deg sin "journalistikk"..så kanskje det kan hende at de faktisk gjør akkurat det... :roll::thumbdown:

Jeg hadde INGEN anelse om hva den faktiske prisen på varen var da jeg bestilte.

Jeg bestillte varen i god tro om at det var et godt tilbud, en vare som var på vei ut av produksjon eller lignende.

 

Dessuten er Dell kjent for å ha meget gode tilbud. (Hvertfall etter hva jeg har hørt)

 

Dessuten så ser man til stadighet overskrifter om "Plasmaskjermer" i fritt fall.

 

I ettertid når jeg fikk ordrebekreftelsen så er det flere som har sperret opp øynene sine og fortalt meg at dette var en helt SINNSYK pris.

 

Sjekket så opp varen på andre nettbutikker og fant ut at den kostet 29.000,-

 

 

Det var da jeg postet tråden på hw.no for å få litt feedback på hvilke rettigheter jeg har.

 

Mulig folk tror jeg spiller "blåøyd og Naiv", men jeg har like mye peiling på priser på Hardware som mora deres. :blush:

 

 

Tror forresten Janteloven henger høyt hos enkelte her inne, da det ser ut som det er mange som IKKE unner meg skjermen pga Dells feilgrep.. Men så er så.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Hadde nok lagt i litt innstats for å få tak i den skjermen hadde jeg vært deg..

 

Var borti en episode med netshop hvor en 1558 maskin låg feil priset med over 10000,- for lite ute i nettbutikken deres. Mange som såg sitt i å bestille denne..

 

Men da hadde en ansatt hos netshop sett at folk skrev om dette her så han rakk og stoppe alle bekreftelser som var på vei ut og til email kassene til kundene.. Det som hadde skjedd hvis bekreftelsen hadde blitt sendt ut var at netshop hadde måttet solgt disse pcen for den prisen de annonserte den med.. Og glad var netshop over at feilen ble merket i tide..

 

Men du har fått bekreftelse og da skal du ha varen, er varen utgått så skal du ha en tilsvarende vare til samme pris.. Uansett har dell forpliktet seg til å sende deg varen når du har fått bekreftelsen..

 

RSCue

Lenke til kommentar
Jeg hadde INGEN anelse om hva den faktiske prisen på varen var da jeg bestilte.

Jeg bestillte varen i god tro om at det var et godt tilbud, en vare som var på vei ut av produksjon eller lignende.

 

Dessuten er Dell kjent for å ha meget gode tilbud. (Hvertfall etter hva jeg har hørt)

 

Dessuten så ser man til stadighet overskrifter om "Plasmaskjermer" i fritt fall.

 

I ettertid når jeg fikk ordrebekreftelsen så er det flere som har sperret opp øynene sine og fortalt meg at dette var en helt SINNSYK pris.

 

Sjekket så opp varen på andre nettbutikker og fant ut at den kostet 29.000,-

 

 

Det var da jeg postet tråden på hw.no for å få litt feedback på hvilke rettigheter jeg har.

 

Mulig folk tror jeg spiller "blåøyd og Naiv", men jeg har like mye peiling på priser på Hardware som mora deres. :blush:

 

 

Tror forresten Janteloven henger høyt hos enkelte her inne, da det ser ut som det er mange som IKKE unner meg skjermen pga Dells feilgrep.. Men så er så.

 

:roll:

Selv bestemora mi vet at du ikek får en stor plasmaskjerm for 1300. Vil du virkelig at vi skal tro at du ikke kan noe som helst overhodet om prisnivå på plasma, lcd og crt-skjermer? Og isåfall, hvorfor kjøpte du umiddelbart en skjerm på nett uten å undersøke noen andre steder først? Har du for vane å bare kjøpe det første og beste produktet i en produktgruppe du ikek aner noe om?

 

Har lite med hvorvidt jeg unner deg skjermen eller ikke, men klarer rett og slett ikke å få meg til å tro at du trodde 1300 var en ordentlig pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forbrukerrådet er ikke teit, Tv2 Hjelper deg er teit. Forbrukerrådet holder seg til gjeldende lover og regler, mens tv2 holder seg litt mer til hva folks moral sier, og så hauser de det opp maks. Når folk begynner å true med Tv2 hjelper deg så forteller det meg at de egentlig ikke har en sak.

 

Edit: Jeg tror heller ikke på han når han sier at han trodde det var en reel pris. Men det har forsåvidt ikke noe med saken å gjøre. (Finner ingen lover som sier at: tilbud som er for gode gjelder ikke)

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Jeg hadde INGEN anelse om hva den faktiske prisen på varen var da jeg bestilte.

Jeg bestillte varen i god tro om at det var et godt tilbud, en vare som var på vei ut av produksjon eller lignende. 

 

Dessuten er Dell kjent for å ha meget gode tilbud. (Hvertfall etter hva jeg har hørt)

 

Dessuten så ser man til stadighet overskrifter om "Plasmaskjermer" i fritt fall.

 

I ettertid når jeg fikk ordrebekreftelsen så er det flere som har sperret opp øynene sine og fortalt meg at dette var en helt SINNSYK pris. 

 

Sjekket så opp varen på andre nettbutikker og fant ut at den kostet 29.000,-

 

 

Det var da jeg postet tråden på hw.no for å få litt feedback på hvilke rettigheter jeg har. 

 

Mulig folk tror jeg spiller "blåøyd og Naiv", men jeg har like mye peiling på priser på Hardware som mora deres.  :blush:

 

 

Tror forresten Janteloven henger høyt hos enkelte her inne, da det ser ut som det er mange som IKKE unner meg skjermen pga Dells feilgrep.. Men så er så. 

 

:roll:

Selv bestemora mi vet at du ikek får en stor plasmaskjerm for 1300. Vil du virkelig at vi skal tro at du ikke kan noe som helst overhodet om prisnivå på plasma, lcd og crt-skjermer? Og isåfall, hvorfor kjøpte du umiddelbart en skjerm på nett uten å undersøke noen andre steder først? Har du for vane å bare kjøpe det første og beste produktet i en produktgruppe du ikek aner noe om?

 

Har lite med hvorvidt jeg unner deg skjermen eller ikke, men klarer rett og slett ikke å få meg til å tro at du trodde 1300 var en ordentlig pris.

 

AtW

Jeg syntes at det var et godt tilbud, hvis ikke hadde jeg jo aldri slått til på skjermen.

 

 

Og nei, jeg kan har ingen kunskaper om prisnivå på "Plasma" skjermer i det hele tatt.

 

Har hørt snakk om at man kan få 42" helt nedi 10.000,-

 

Skjermen jeg kjøpte var kanskje et "restprodukt" kombinert med et meget godt tilbud.

 

Ikke vet jeg.

 

Prisen var ihvertfall så forlokkende at jeg kjøpte produktet. Og NEI, jeg er intiativtaker av natur, slik at jeg sjekker ikke opp tilbud i hytt å gevær før jeg kjøper. Hopper på det første og beste som jeg synes er bra.

 

 

Hadde jeg hatt anelse om den "grove" prisfeilen, så hadde jeg sikkert bestilt 100,- skjermer. :dribble:

Lenke til kommentar

Valldemar.

 

Du har betilt en vare som du har betalt for og fått ordrebekreftelse på?

 

DELL vil ikke ha noe som helst å stille med i denne saken. Hva de mener du burde vite som forbruker og kjøper er ikke relevant. Du bør stå på krava og vil ikke DELL fullføre en handel de har satt kravene på, har du en MEGET god sak i en eventuell tvistesak.

 

Den negative omtalen DELL vil få koster de mer enn en Plasma skjerm til deg.

 

Prisene på plasma er i full fart nedover og jeg tipper vi allerede etter sommerferien vil se 42" plasma skjermer til en 4-5k. Riktignok ikke hd plasma. Men når Samsung slipper en 42" 720p plasma skjerm med 5000:1 i kontrast i slutten av mai til 16-17 k til forbruker tipper jeg eldre modeller vil falle fort i pris.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...