Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
§36 kan man neppe benytte seg av her, spesielt siden det er den næringsdrivende som har driti seg ut her. Da er nok rettspraksis sikrere grunn :w00t:

Synes det ressonnementet halter veldig...

 

 

Mener du virkelig at den stakkars forbrukeren har større beskyttelsesverdig interesse i å få en plassmaskjerm til 1000 kroner enn den forbryterske næringsdrivende til å kansellere kjøpet?

 

Og den stakkars forbrukeren må være passe nedsnødd dersom han ikke er klar over at det er noe som skurrer med prisen. :whistle:

 

 

(rettspraksis tolker loven...)

Lenke til kommentar

Trådstarter poster sikkert når han får skjermen, det vil si hvis han vil. Det er ikke sikket han har fått den ennå, min maskin er forsinket fordi Schenkers transittlager i Danmark var stengt pga av en eller annen dansk helligdag eller ferie.

 

I mellomtiden er det unødvendig å bumpe tråden. Det dytter bare tråder som "fortjener" plassen bedre ut av syne...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
§36 kan man neppe benytte seg av her, spesielt siden det er den næringsdrivende som har driti seg ut her. Da er nok rettspraksis sikrere grunn  :w00t:

Synes det ressonnementet halter veldig...

 

 

Mener du virkelig at den stakkars forbrukeren har større beskyttelsesverdig interesse i å få en plassmaskjerm til 1000 kroner enn den forbryterske næringsdrivende til å kansellere kjøpet?

 

Og den stakkars forbrukeren må være passe nedsnødd dersom han ikke er klar over at det er noe som skurrer med prisen. :whistle:

 

 

(rettspraksis tolker loven...)

Det var ikke det jeg mente. Men siden dette er forbrukerkjøp så blir dt vel litt vanskligå bruke denne. Det skal faktisk veldig mye til for å bruke denne, i følge WR advokatfullmektigen vi hadde som kursleder i kjøps\ avtalerett.

 

Men ja, de kan nekte å levere til han fordi det er så stort spnn mellom fullpris og den prisen kunden fikk.

 

Uansett skal det ble morsomt se om han får skjermen :D

Lenke til kommentar

Heisann folkens. Skal gi en liten oppdatering på saken min, iom det var så stor interesse for det. :blush:

 

 

20.April: Jeg tar kontakt iom idag er det estimert leveringsdato og jeg har ikke hørt noen ting.. Jeg snakker med en konsulent som heter Johan (samtalen er teipet), Johan gir meg beskjed om at transport firmaet vil kontakte meg idet den er klar for levering, men at han gjerne kan sjekke for meg hvor skjermen er i løypa..

 

Konsulenten klikker seg inn på ordren, og blir med ETT VELDIG stille......

*Pause* "Her har det skjedd et eller annet. Hold linjen, jeg må kontakte internett avdelingen!"..

 

Jeg blir satt på venting i ca 10-15 minutter. Konsulenten kommer tilbake til meg og påstår at det var noe galt hos underleverandør, siden ordren var blitt "kansellert". Konsulenten lover å fikse opp i dette og ta kontakt med meg når han vet mer..

 

 

Så går det et par dager. Jeg får Mail fra konsulenten om at Skjermen er gått ut av produksjon!!?? :ermm:

Vennligst ta kontakt med vår salgsavdeling..

 

 

Jeg ringer på nytt. Denne gangen er det en kvinnelig konsulent som tar telefonen. (Samtalen er teipet)

Jeg forklarer saken min, og det er HELT fremmed for konsulenten at skjermen er gått ut av produksjon.

Hun lover at jeg skal få skjermen og at hun skal sette sving på "saken" min. Så skal hun ta kontakt ved eventuelle uoverensstemmelser...

 

 

4-5 Timer senere ringer konsulenten og sier at skjermen ALDRI kommer til å bli levert til meg, pga feilprising på internett og at de tar forbehold om prisfeil.

Jeg forklarer at jeg er klar over dette, men at det også står på sidene til Dell at de forplikter seg til avtalen som er inngått over nettet idet en skriftlig ordrebekreftelse på Pris og Produkt er sendt ut..

 

Jeg får beskjed fra konsulenten at hun ikke ønsker å diskutere med meg da hun ikke kan gjøre noe hverken fra eller til, men jeg får oppgitt en mailadresse som jeg kan sende en skriftlig klage til..

 

Etter det har jeg ikke foretatt meg noe. Noen som er veldig "skrivekyndige" her som ønsker å "utforme" en skriftlig klage for meg som jeg kan sende til Dell?

Lenke til kommentar

Er vel berre å skrive en klage å forklare saken slik den er. Litt usikker om du har rett på skjermen når den var feilpriset, men der står jo også att kontrakten er gyldig så lenge man får skriftlig bekreftelse. Må forøvrig seie det var uprofft av den fyrste konsulenten å bort forklare saken slik , gått ut av produksjon :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg står på mitt. Jeg bestilte skjermen uvitende om hva prisen på skjermen var.

 

Har fått en SKRIFTLIG ordrebekreftelse som er BINDENDE ifølge Dells Kjøpsvilkår.

 

Jeg gir meg ikke før jeg har en skriftlig rettskjennelse på at jeg ikke har krav på produktet jeg har bestilt.

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Husk at det er ikke lov å ta opptak av telefonsamtaler og lignene uten demmes samtykke da.

Joda, det er lov å ta opptak av en samtale så lenge en av partene samtykker. En samtale der du ikke deltar selv, har du ikke lov til å lage opptak av, uten begge parters samtykke.

 

On-Topic: Ellers er det jo rimelig klar for alle og enhver at trådstarter "prøver seg" i denne saken, da han er utmerket klar over hva prisen på skjermjen er nå. Imidlertid synes jeg han bør få lov til å prøve seg, i og med at Dell forplikter seg selv til å levere til avtalt pris etter at en ordrebekreftelse er sendt ut. Jeg synes også at å forsøke seg med at "skjermen er gått ut av produksjon" er såpass feigt at all min sympati i denne saken går til trådstarter. Med andre ord: Go get 'em! De har råd til det, tross alt.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til å høre fortsettelsen på denne historien her.

Noe råd som du kan velge å se bort ifra hvis du vil.

Ikke kontakt tv2 hjelper deg, de vil nok ikke røre saken (du er ikke ett offer i denne saken).

Du bør ikke ha for store forhåpninger, men hvis du har tid og ork så er det jo litt "gøy" å krangle med de store.

Når du skriver mail så vær klar over at de vet at du prøver å "lure" de, men du må ikke bekrefte det på noen som helst måte.(Som å fortelle de at du har tatt opp samtalene osv Det må du kun si hvis du skal begynne å true med tv2 hjelper deg og det er alltid siste utvei).

Vær veldig klar på at du har krav på skjermen, men ikke vær blærete eller drittsekk.

De har to mål det ene er å beholde skjermen, det andre er å beholde "firmaæren". Hvis du framstår som en drittsekk så er det ikke så farlig for de å oppføre seg ordentlig. Spill litt på deres ære og ansikt utad.

Bruk deres egne rettningslinjer og rettigheter for hva de er verdt. Dette er ditt sterkeste forhandlingskort. Ordrebekreftelsen er såvidt jeg vet en bindende "kontrakt" prøv å få dette bekreftet fra noen med litt tyngde evt deres egne kjøpsvilkår.

Hold deg bare til kalde fakta, som er at du bestilte TV, betalte den, fikk ordrebekreftelse, men så har ikke de holdt sin del av avtalen som var å levere skjermen.

 

kan ikke finne den paragrafen som blir henvist til før her så gi meg gjerne en link. § 36 tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...