Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:!:

 

De har ikke plikt til å levere skjermen til deg..

 

Du vet at prisen er feil, dessuten er det en grovfeil også he eh

 

Men det er lov å prøve seg, lykke til :thumbup:

De må faktisk levere skjermen i dette tilfelle da bekreftelse på at kjøp er gjennomført og det er avtalt leveringstidspunkt, hvis Dell trekker seg så er det avtale brudd og det gir dårlig omtale + brudd på kjøpsloven..

 

 

 

RScue

Lenke til kommentar
:!:

 

De har ikke plikt til å levere skjermen til deg..

 

Du vet at prisen er feil, dessuten er det en grovfeil også he eh

 

Men det er lov å prøve seg, lykke til  :thumbup:

De må faktisk levere skjermen i dette tilfelle da bekreftelse på at kjøp er gjennomført og det er avtalt leveringstidspunkt, hvis Dell trekker seg så er det avtale brudd og det gir dårlig omtale + brudd på kjøpsloven..

 

 

 

RScue

tror nok avtl. §36 setter denne avtalen til side som ugyldig..

Lenke til kommentar

Saken hans er jo at han har fått bekreftelse fra dell om at kjøp er greit, dette sier de siden de allerede har sendt ut bekreftelse på at kjøpet er godkjent..

 

Det har i tillegg gått så mange dager at dell har hatt tid på å heve kjøpet, jeg hadde iallefall forventet meg at jeg skulle fått varen når varen allerede er trekt(beløp er reservert) og en har fått bekreftelse på at kjøpet er godkjent . Da hjelper det lite at prisen er usannsynlig lav..

 

Tenker da på at dell har feilprising på sine nettsted konstant og en kan da ikke fraskrive seg ansvar når dette skjer hver uke. Gå på listetilbudet til Dell for.eks. der står en pc til 886,- usannsynlig.. Men mange kunder har tatt kontakt med dell og dell har ikke fjernet dette.. Dette er luretilbud og feilprising med vilje ettersom de ikke fjerner det når de selv blir obs på dette..

 

Dell skyter seg selv i foten med å ha så mye feilprising, har selv kjøpt 2 pcer til 1440,- som egentlig kostet dobbelt så mye.. Siden de trekte visa kortet og sendte meg en bekreftelse så måtte de sende ut ordren til meg... på de maskinene tjente de ingenting.

 

rscue

Lenke til kommentar
Saken hans er jo at han har fått bekreftelse fra dell om at kjøp er greit, dette sier de siden de allerede har sendt ut bekreftelse på at kjøpet er godkjent..

 

Det har i tillegg gått så mange dager at dell har hatt tid på å heve kjøpet, jeg hadde iallefall forventet meg at jeg skulle fått varen når varen allerede er trekt(beløp er reservert) og en har fått bekreftelse på at kjøpet er godkjent . Da hjelper det lite at prisen er usannsynlig lav..

 

Tenker da på at dell har feilprising på sine nettsted konstant og en kan da ikke fraskrive seg ansvar når dette skjer hver uke. Gå på listetilbudet til Dell for.eks. der står en pc til 886,- usannsynlig.. Men mange kunder har tatt kontakt med dell og dell har ikke fjernet dette.. Dette er luretilbud og feilprising med vilje ettersom de ikke fjerner det når de selv blir obs på dette..

 

Dell skyter seg selv i foten med å ha så mye feilprising, har selv kjøpt 2 pcer til 1440,- som egentlig kostet dobbelt så mye.. Siden de trekte visa kortet og sendte meg en bekreftelse så måtte de sende ut ordren til meg... på de maskinene tjente de ingenting.

 

rscue

Avtaleloven §36 gir om jeg ikke husker helt feil en lov til når som helst før varen er levert å kansellere avtalen som er inngått dersom det burde være åpenbart for kjøper at prisen/betingelsene er feil.

Lenke til kommentar

Man kan bruke avtl. §33 om jeg ikke husker feil, dessuten har man rettspraksis om redelighet og god tro.

 

Men det skal bli spennende å se om du får skjermen til den prisen he he.. Lykke til :D

 

§36 kan man neppe benytte seg av her, spesielt siden det er den næringsdrivende som har driti seg ut her. Da er nok rettspraksis sikrere grunn :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg vil bli forbauset om han får skjermen.

 

En slik avtale har ikke Dell noen vanskeligheter med å komme i fra. Avtalen er inngått med bristende forutsetninger, i og med at varen er feilpriset, og at kjøper er inneforstått med dette.

 

Ingen ved sine fulle fem kan vel påstå at de trodde at 1200 kr var korrekt utsalgspris for en 46" plasmaskjerm.

 

Jeg vil tro at Dell returnerer pengene til ham og sier at kjøpet dessverre ikke kan gjennomføres.

 

Men, jeg har aldri vært sterk i troen, så jeg kan godt bli forbauset :)

Får du skjermen så post et bilde av deg poserende foran den så vi får se !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...