Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

Beklager å måtte si det, men jeg håper virkelig at du ikke får skjermen. Det er Dell som er offeret i denne saken, og jeg stiller meg uforstående til at du i det hele tatt tok deg bryet med å bestille noe som helt åpenbart skal koste 20 ganger mer. Selv for en 19" CRT-skjerm, så hadde tusen kroner vært en utrolig pris.

Hadde det?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117754&cks=PRL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått mail fra Dell om at jeg ikke vil motta skjermen pga feilprising.

 

Har vært i kontakt med Advokat som har skrevet litt over en A4 side med utdrag av lover å regler som jeg skal sende til dem iløpet av dagen.

 

Advokaten har fått med lover og regler som er gjeldende for begge parter. Så får vi bare smøre oss vidre med tolmodighet, for å se hvordan dette ender.

Kan du legge ut skrivet fra advokaten?

 

Du skriver nemmelig at advokaten vinkler saken fra begge sider og det hadde derfor vært svært interessant hvordan han begrunnet at avtaleloven § 36 ikke skulle kunne brukes til skade for deg.

 

Håper du slipper å betale alt for mye for advokaten før saken er ferdig. Mente han at du hadde en sikker sak, god sak eller en tvilsom sak? For han uttalte seg vel om det?

Lenke til kommentar

Hadde det?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117754&cks=PRL

Ja, 1000,- hadde vært så billig at du burde skjønne noe var galt.

 

Dette produktet er en demovare til redusert pris. Produktet selges ikke som nytt og dette kommer av at det kan ha vært brukt, har ødelagt emballasje, er returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende. Etter beste evne har vi forsøkt å legge inn informasjon om hva som er demo-årsaken på denne siden.
Lenke til kommentar
Vær oppmerksom på at Dell ikke er ansvarlig for typografiske feil, feil i forbindelse med priser eller andre feil og forbeholder seg retten til å annullere enhver bestilling med slike feil.

 

Har denne linja alltid stått i ordrebekreftelsen fra Dell? :huh:

Lenke til kommentar
Beklager å måtte si det, men jeg håper virkelig at du ikke får skjermen. Det er Dell som er offeret i denne saken, og jeg stiller meg uforstående til at du i det hele tatt tok deg bryet med å bestille noe som helt åpenbart skal koste 20 ganger mer. Selv for en 19" CRT-skjerm, så hadde tusen kroner vært en utrolig pris.

Du får da 19" skjerm til nesten 1000 kroner da, så 1000 kroner er ikke en "Utrolig" pris!!

Lenke til kommentar
Vær oppmerksom på at Dell ikke er ansvarlig for typografiske feil, feil i forbindelse med priser eller andre feil og forbeholder seg retten til å annullere enhver bestilling med slike feil.

 

Har denne linja alltid stått i ordrebekreftelsen fra Dell? :huh:

Her.

Lenke til kommentar
Beklager å måtte si det, men jeg håper virkelig at du ikke får skjermen. Det er Dell som er offeret i denne saken, og jeg stiller meg uforstående til at du i det hele tatt tok deg bryet med å bestille noe som helt åpenbart skal koste 20 ganger mer. Selv for en 19" CRT-skjerm, så hadde tusen kroner vært en utrolig pris.

Du får da 19" skjerm til nesten 1000 kroner da, så 1000 kroner er ikke en "Utrolig" pris!!

Det var ikke så mange år siden jeg betale 5-6000 for 19" jeg sitter med nå

Lenke til kommentar
Beklager å måtte si det, men jeg håper virkelig at du ikke får skjermen. Det er Dell som er offeret i denne saken, og jeg stiller meg uforstående til at du i det hele tatt tok deg bryet med å bestille noe som helt åpenbart skal koste 20 ganger mer. Selv for en 19" CRT-skjerm, så hadde tusen kroner vært en utrolig pris.

Du får da 19" skjerm til nesten 1000 kroner da, så 1000 kroner er ikke en "Utrolig" pris!!

Det var ikke så mange år siden jeg betale 5-6000 for 19" jeg sitter med nå

Prisene faller fort, og spess på CRT-skjermer når LCD-skjermene kommer i så stort utvalg, og så gode skjermer

Lenke til kommentar

Syntes trådstarter er lite lur som ringer dell for å etterlyse skjæmen! Hadde det vært meg hadde jeg ventet en ukes tid etter leveringsdato, og hadde det ikke hendt noe da, da hadde jeg krevd pengene mine! Det virker tydelig at dell først ble oppmærksom på feilen da han kontaktet dem per telefon.

 

Men er det ikke slik at selger ikke kan heve kjøpet når varen er betalt? Går jeg inn på en butikk og kjøper meg en sjokolade, den koster da 10,90. Damen i kassen vet ikke prisen og slår inn 5,- for den. Men rett etter betaling er utført og jeg er på tur å forlate lokalet. Da oppdager hun at jeg har betalt for lite, skal hun da stoppe meg å kreve mer penger? Ikke kan hun anmelde meg for tyveri, for jeg har en betalingsbekreftelse i hånda som står at jeg betalte 5,- for diverse vare nonfood på.

 

Er jo egentlig samme situasjon, bare at han ikke har mottat varen.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt fram saken for noen veldig flinke jurister som hennholdvis jobber som dommere, forelsere, sensorer, advokater osv. for å få en "second opinion"

 

Alle er enige med meg at trådstarter har en svært dårlig sak.

 

Regner egentlig med at trådstarter har gitt opp/gir opp da han må igjennom en veldig tung og prosess dersom han ønsker å vinne frem. Med mindre Dell ønsker å dra frem nisseskjegget.

 

Det er ikke mye synd på trådstarter og det er veldig underlig at trådstarter ikke har skjønt at varen var feilpriset.

Lenke til kommentar

Problemstillingen her er jo ikke om han har skjønt om varen var feilpriset. Og dette handler overhodet ikke om man synes han fortjener en skjerm eller ikke. Dette handler om avtaler og avtalebrudd.

 

Etter 16 sider med innlegg som går på kritikk av personlig moral og utnyttelse av systemet er det lett å komme bort fra kjernen i problemstillingen:

 

"På dell sine hjemmesider sies det at de reserverer seg mot "typografiske" feil på nettsidene. MEN, det står også at Dell forplikter seg til avtalen idet skriftlig ordrebekreftelse er motatt."

 

Dell bekrefter altså at en avtale er inngått, og de bekrefter prisen. Dell har utført et avtalebrudd. Da kommer det inn lover om når det er tillatt å utføre avtalebrudd, og ingen av lovene som har blitt sitert her, har vært åpenbart gyldige i dette tilfellet. DVS, såvidt jeg kunne se har hver lov som har beskyttet selger blitt vist at ikke er relevant for denne saken av f.eks. teksniske årsaker som at prisen ER avtalt, det ER levert skriftlig bekreftelse, osv.

 

Derfor er dette en interessant sak, ikke fordi at en eller annen fyr kan få seg en ny leke.

 

Men ja, jeg tror saken dør ut som du sier.

 

.tommyb

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...