Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

1. Jeg bestiller skjermen.

 

2. Jeg ringer en kompis som er forhandler, spør han hva en slik skjerm koster.  Han mener det er feilpris, pga den ligger på rundt 30k.

 

3. Jeg finner prisen til 29.000,- på sidene på etterpå til Dell, som bekrefter at DELL har priset varen FEIL. 

 

 

Slutt å kveruler da for svarte........        :mad:

Beklager dersom du føler at jeg kverulerer, det er ikke meningen. Ville bare være sikker på at jeg ikke hadde misforstått hendelsesforløpet.

 

Det blir spennende å se hva som blir utfallet av denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Jeg ringer en kompis som er forhandler, spør han hva en slik skjerm koster. Han mener det er feilpris, pga den ligger på rundt 30k.

 

3. Jeg finner prisen til 29.000,- på sidene på etterpå til Dell, som bekrefter at DELL har priset varen FEIL.

< flisespikkermodus >

Nei det gjør det absolutt ikke, det ka like gjerne bety at supertilbudet / weekendtilbudet / reklamestuntet / etc. er over og at prisen er tilbake til normalen igjen ref. sykkel til 79 kroner

 

< / flisespikkermodus >

Lenke til kommentar

Ser ut til at dette går ut over kvaliteten på diskusjonen.

Valdemar, at folk setter spørsmål på din troverdighet er helt naturlig, vi verkjen kjenner deg som person og du gir heller ikke noe serlig inntrykk her på forumet. Jeg mener fortsatt at 99% av folk som handler noe over nett sjekker opp og evt leser tester om en skjerm før de handler. For meg høres dette absolutt ut som et spontan handel og senere bare lage bråk.

Lenke til kommentar
At enkelte faktisk klarer å lire utav seg kommentarer som at "Fordi du ikke er ute etter noe annet enn å sørge for at de taper penger", er jo helt borti natta..

Det sitatet var svar på en generell kommentar til en helt annen person. Dersom du velger å ta noe som veldig tydelig ikke er skrevet til deg på den måten, gir du egentlig bare inntrykk av at du føler deg truffet av det.

Lenke til kommentar
At enkelte faktisk klarer å lire utav seg kommentarer som at "Fordi du ikke er ute etter noe annet enn å sørge for at de taper penger", er jo helt borti natta..

Det sitatet var svar på en generell kommentar til en helt annen person. Dersom du velger å ta noe som veldig tydelig ikke er skrevet til deg på den måten, gir du egentlig bare inntrykk av at du føler deg truffet av det.

Kan man ikke bare legge hele diskusjonen på is? Svare på det han spør om?

 

Det er faktisk offtopic det dere diskuterer....

 

Du bør også unngå åpenbare krangler.

 

#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.
Lenke til kommentar

Jeg bestillte 20stk cpu kjølere fra mamoz en gang som var feil priset så sinnsykt, fra 350 til 1kr tror jeg det var. Jeg fikk automatisk ordrebekreftelse via epost, men den ble kanslert. Mamoz har forsåvidt skrevet akkurat dette på sine sider, at de kan kanslere ordre som er feilpriset.

 

"En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller Mamoz AS skriftlig/per e-mail kansellerer ordren. All informasjon på Mamoz-nettsider er gyldige med forbehold om feil. Ordre som inneholder feil kan kanselleres av Mamoz uten begrunnelse. Mamoz forbeholder seg rett til leveringsnekt."

Lenke til kommentar
At enkelte faktisk klarer å lire utav seg kommentarer som at "Fordi du ikke er ute etter noe annet enn å sørge for at de taper penger", er jo helt borti natta..

Det sitatet var svar på en generell kommentar til en helt annen person. Dersom du velger å ta noe som veldig tydelig ikke er skrevet til deg på den måten, gir du egentlig bare inntrykk av at du føler deg truffet av det.

Kan man ikke bare legge hele diskusjonen på is? Svare på det han spør om?

 

Det er faktisk offtopic det dere diskuterer....

Det han siterer som om det var en fornærmelse mot ham, var et on-topic svar til en helt annen. Så da blir det å rette på den feilen helt naturlig.

Lenke til kommentar
Artig lesing dette.. :)

 

Vel, hva med å snu på flisa? La oss si at trådstarter hadde ved feiltag kjøpt skjermen til 40.000 ? Varen er feilpriset, men han la ikke merke til det. Han kjøper og mottar ganske fort ordrebekreftelse.

 

Senere oppdager han at vanlig pris er 29.000...

 

Situasjonen er nøyaktig den samme, bare i DELL sin favør. Ordren er godtatt og faktura sendt. Er da hypotetisk trådstarter ansvarlig for å betale denne? (sett bort ifra returordning)

Feil. Iflg norsk kjøpslovs så har du 14dagers Angrerett/returfrist.

Lese posten?

Lenke til kommentar
Artig lesing dette.. :)

 

Vel, hva med å snu på flisa? La oss si at trådstarter hadde ved feiltag kjøpt skjermen til 40.000 ? Varen er feilpriset, men han la ikke merke til det. Han kjøper og mottar ganske fort ordrebekreftelse.

 

Senere oppdager han at vanlig pris er 29.000...

 

Situasjonen er nøyaktig den samme, bare i DELL sin favør. Ordren er godtatt og faktura sendt. Er da hypotetisk trådstarter ansvarlig for å betale denne? (sett bort ifra returordning)

Feil. Iflg norsk kjøpslovs så har du 14dagers Angrerett/returfrist.

Lese posten?

Det er jo riktig det han har skrevet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg BER INDERLIG (igjen) om at alle sammen kan forsøke å holde seg til temaet og ikke noe annet.. 

 

Jeg nevner det på nytt:      Posten min handler om at jeg VET at en vare er grovt feilpriset , jeg sitter med en ordrebekreftelse.  Jeg lurer på om jeg får produktet.

Akkurat hva "nytt" venter du at folk skal komme med etter 12 sider hvis premissene er at folk skal fortelle deg om du får skjermen eller ikke?

 

Ingen her har noe som helst de skulle sagt i sakens anledning, har de? Dette er mellom deg og Dell og eventuelle forbrukerombud og advokater som måtte bli blandet inn. Alt vi andre kan gjøre er å komme med mer eller mindre velfunderte gjetninger. Det har du alt fått er dusin sider med...

 

Er det ingen som har noe "nytt" å komme med istedet for å slenge dritt til meg, så ber jeg vennligst om at dere lar være..

 

Så vil jeg benytte sjangsen for å takke for støtten fra de mange andre, som er positive og hyggelige.  Og som faktisk ønsker at jeg får produktet som jeg har bestilt.  :love:      Er godt å se at Janteloven ikke henger på veggen til alle sammen :)

 

Dette har vært en relativt sivilisert tråd. Det er synd hvis hvis det er i ferd med å endre seg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Begynner å bli temmelig lei og irritert at posten skal dreie seg om jeg visste varen var feilpriset eller ikke.

Det er faktisk ganske relevant ang. hvorvidt du skal få skjermen eller ikke.

Bare en liten ting til... Alle priser på Dell er INKL MVA OG FRAKT. Bare frakten på skjermen koster sikkert mer enn 1200...

 

Er det noen her med hånda på hjertet som kan fortelle meg at de IKKE hadde bestilt skjermen om de hadde kommet over den til den prisen jeg fikk?

Det er mulig jeg hadde forsøkt, men jeg hadde jo da regnt med at bestillingen ble kansellert på et eller annet tidspunkt. Og jeg hadde da ikke gjort noe mer med saken.

Det er ikke sikkert jeg hadde giddet å forsøkt en gang, i frykt for at det kunne blitt mye tull når dette ble oppdaget.

 

Grunnen til at jeg er negativ til dette prosjektet ditt er fordi du tydeligvis ikke gjør dette "på gøy". Du forsøker tydeligvis å være dønn seriøs om at "dette var Dells feil", og forsøker nesten å få sympati fra folket i forumet pga prisen "i ettertid viste seg å være feil". Noe sier meg at du kommer til å bli sur og muligens gå lenger med saken dersom du får negativ respons på klagen.

 

Btw1: Er du sikker på at det ikke stemmer at skjermen er tatt ut av produksjon? Jeg kan ikke finne den på dell sine sider, og kan ikke huske at Dell har solgt en slik heller?

 

Btw2: Var brevet du postet gjengitt nøyaktig? Dell var jo ekstremt n00b i norsk rettskriving :scared:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Dell har nok tjent mye penger på denne tråden...

Også fra meg: Jeg fant et godt tilbud på bærbare PC-er da jeg sjekka nettsida deres. 7.000 kroner kostet den inkludert frakt og avgifter. 3 PC-er til 3 konfirmanter.

 

3 * 7.000 = 21.000 kr :dribble:

 

*prøver å finne en XPS-maskin til latterlig lav pris*

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

Tror det stemmer godt som Han Henning sier.

Det finnes både paragrafer for og imot, og som eksamens oppgave er jeg jammen ikke sikker på hva jeg hadde svart, selv om jeg har eksamen neste mandag.

 

Men avtale lovens §32 er nok ikke helt uvesentlig i allfall.

men som sagt kan fragt perspektivet spille inn. en over 40" stor plasma koster mer enn 1200 kr å transportere. Og vekten er opplyst på internettsidene.

 

Jeg vil tolke det slik at man ikke er i god tro hvis man får fraktet ca 90 kg med budfirma på et par dager for 1200 kr.

 

Det kan argumenteres for at budfirma har særdeles lave priser til store kunder.

Men det faller på sin egen urimelighet at man skal få fraket et kolli på ca 90 kg samtidig med at man får en "tv" til 1200 kr. Dette fører til at det kan argumenters for at kjøper ikke var i god tro.

 

På den annen side finnes det § som støtter kunden i langt større grad i kjøpsloven.

 

Spennende sak uansett.

Lenke til kommentar

Eg skjønner f*** ikkje vitsen med å diskutere for og imot og paragrafer her og paragrafer der.

 

Det som er interresant er om trådstarter virkelig får den fordømte skjermen til slutt. Så lenge han ikkje har fått brev fra Dell om at de dessverre har gjort en feil og ikkje vil levere, så ser det jo ut for at han får varen, gjør det ikkje?

 

Dell har jo bekreftet levering og pris.

 

Så kan folk være så vennlig å slutte å poste så mye tull her. Ellers blir vel bare tråden stengt, for tonen her er ikkje særlig vennlig lenger. Om noen føler de er blitt fornærmet får de ta det privat, ikkje på forumet.

Lenke til kommentar
Eg skjønner f*** ikkje vitsen med å diskutere for og imot og paragrafer her og paragrafer der.

 

Det som er interresant er om trådstarter virkelig får den fordømte skjermen til slutt. Så lenge han ikkje har fått brev fra Dell om at de dessverre har gjort en feil og ikkje vil levere, så ser det jo ut for at han får varen, gjør det ikkje?

 

Dell har jo bekreftet levering og pris.

Det er jo mye mer interessant hva loven sier enn hva dell gjør, om vi finner ut av jussen så er jo det mye mer genrelt nyttig enn at dell gir han skjermen i dette enkelttilfelle.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har forandret nick, bare så det er sagt. Ble lei Dastardly :p

 

Er ikkje i det hele tatt interresert i hva folk tror/mener/veit om juss her. Bare om trådstarter får skjermen.

 

Har ikkje folk skjønt at det er ett reklamestunt fra Dell's side? De selger noen få artikler med tap, og får masse oppmerksomhet, som de har fått her. Genialt, spør du meg. :whistle:

Lenke til kommentar

Eg mener det er helt usannsynlig at en så stor og seriøs webshop som Dell ikkje har bedre kontroll med prisene enn det ser ut for oss. Det er jo andre som har kommet med eksempel på feilprising fra Dell's side i denne tråden, og de har fått varene til avtalt pris.

 

Når det skjer såvidt ofte, og Dell faktisk har levert selv om prisene helt opplagt er fullstendig på viddene, så tror eg det er bevisst fra Dell sin side.

Lenke til kommentar
Eg mener det er helt usannsynlig at en så stor og seriøs webshop som Dell ikkje har bedre kontroll med prisene enn det ser ut for oss. Det er jo andre som har kommet med eksempel på feilprising fra Dell's side i denne tråden, og de har fått varene til avtalt pris.

 

Når det skjer såvidt ofte, og Dell faktisk har levert selv om prisene helt opplagt er fullstendig på viddene, så tror eg det er bevisst fra Dell sin side.

Hvorfor har dell gjort seg vansklig med denne skjermen om det er ett reklamestunt? Og i tillegg sier de jo ingenting om det. Det er vel greiere å ha veldig få billige skjermer å skryte maks av det. Synes rett og slett ikke det harmonerer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...