Gå til innhold

Dell med feilprising - får jeg varen?


Anbefalte innlegg

Dette ligner noe jeg ville kalt "forbrukersvindel"..

 

Fyren sa jo selv i post #1 i tråden at den var feilprisa... Så det var et bevist forsøk på å utnytte lover som skal beskytte forbrukere mot "overgrep" fra firma, det burde ikke brukes motsatt vei!

 

Dell leker ikke butikk heller, og kan ikke bare strø om seg med penger og goder til enhver som har moret seg med "bestill" knappen. Noe som mangler her? jo, nettopp SUNN FORNUFT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

//Tullemodus//

 

Vet du hva? Idag lurte jeg Dell til å feilprise en vare. Denne bestilte jeg, og lurte Dell nok en gang til å sende ut en bindende ordrebekreftelse.

 

Etter på løy jeg og sa at jeg ikke vet noe om det. Haha, hvor dumme er de som jobber i

Dell.

 

//Tullemodus av//

 

Jeg mener at trådstarter ikke har verken lurt/svindlet/løyet for dell.

 

Hadde trådstarter vært skikkelig kjip, og han hadde hvist at dette var feilprising hadde vel han bestilt mer enn et eksemplar?

Lenke til kommentar
1. Hvorfor er det å lure dell?

 

2. Hvofor å man juge de opp i trynet?

1. Fordi du ikke er ute etter noe annet enn å sørge for at de taper penger.

 

2. For å kunne kreve levering må du si du ikke visste at det var feilprising. Siden det er nettopp feilprisede varer du tråler nettstedet etter, kan du ikke hevde det uten å ljuge.

Lenke til kommentar
1. Hvorfor er det å lure dell?

 

2. Hvofor å man juge de opp i trynet?

1. Fordi du ikke er ute etter noe annet enn å sørge for at de taper penger.

 

2. For å kunne kreve levering må du si du ikke visste at det var feilprising. Siden det er nettopp feilprisede varer du tråler nettstedet etter, kan du ikke hevde det uten å ljuge.

Såvidt jeg forsto det på Han Henning så var det ikek nødvendig for deg personlig å handle i god tro, det var mer snakk om en "generell god tro" når det gjaldt loven.

 

AtW

Lenke til kommentar
Såvidt jeg forsto det på Han Henning så var det ikek nødvendig for deg personlig å handle i god tro, det var mer snakk om en "generell god tro" når det gjaldt loven.

Ja, den er grei, men for å kunne komme noen vei må du fortsatt si at du ikke visste at det dreide seg om en feilprising. Dersom du sier at du visste hele tiden at prisen måtte være feil, da kommer du ikke noen vei med å si god tro samme hvor generelt man snakker ;)

Lenke til kommentar
Er det en ting som er helt sikkert i denne saken, så er det at den/de hos Dell som har forårsaket feilen, sannsynligvis har hatt fått seg en aldri så liten påpakning fra sine overordnede.

 

Tviler på at det kun er en person som har sett denne feilprisingen *s*

tror nok ikke det, man kan ikke bli beskylt for mennesklige feiltakelser, det er lov å gjøre feil en gang i blant

Lenke til kommentar

:no:

 

 

Hva er det enkelte ikke skjønner? Begynner å bli temmelig lei og irritert at posten skal dreie seg om jeg visste varen var feilpriset eller ikke.

 

 

Så lurer jeg på hvordan man kan ljuge om noe man ikke vet? Jeg kunne "anta" at prisen enten var feil, på tilbud etcetc. Men dette er ikke noe jeg med 100% sikkerhet kunne vite. Hadde det stått på samme side: Denne varen er feilpriset. Ja, da kunne jeg med sikkerhet visst at varen var priset feil.

 

 

 

Jeg bestilte skjermen pga det var en god pris. (Hvis ikke hadde jeg aldri bestilt den.)

 

 

Skjermen ble bestilt Lørdag 09.04

 

Mandag 11.04 fant jeg en pris på skjermen på 29.000,- på Dell sine hjemmesider. ERGO så antok jeg at jeg hadde bestilt til feil pris i ettertid.

 

FØRSTE post er skrevet 15.04 etter at jeg har motatt ordrebekreftelse.

 

 

Posten min handler om at jeg VET at en vare er grovt feilpriset , jeg sitter med en ordrebekreftelse. Jeg lurer på om jeg får produktet.

 

Så stilles det spørsmålstegn ved at jeg ikke har sjekket opp produktet andre steder.

Jeg fant seriøst ikke skjermen andre steder enn Dell. Ikke engang på Phillips sine hjemmesider fant jeg skjermen..

 

 

Hvis det er noen som har problemer med min "moral" for at jeg ønsker skjermen til den prisen jeg har bestilt og fått bekreftet i posten. Vennligst hold det for dere sjøl. Jeg har ikke bedt om en redeligjøring på meg selv som person.

 

 

Heldigvis for Dell og andre firmaer så er det MAAANGE her som altså IKKE ville bestilt en vare hos dem, hvis de så den billig, for KANSKJE kunne varen vært feilpriset. Og det ville vært synd for et Milliardkonsern.

 

 

Er det noen her med hånda på hjertet som kan fortelle meg at de IKKE hadde bestilt skjermen om de hadde kommet over den til den prisen jeg fikk?

 

Vil gjerne trekke inn noe som ble nevnt i et av de andre innleggene.. Hvorfor bestilte ikke trådstarter flere skjermer??

Nei si det..... Jeg har faktisk bare bruk for 1 skjerm..

Men jeg vil anta at det er flere her inne som gjerne ville bestilt både 2 og 3 skjermer.

 

 

At enkelte faktisk klarer å lire utav seg kommentarer som at "Fordi du ikke er ute etter noe annet enn å sørge for at de taper penger", er jo helt borti natta..

 

30.000 fra eller til vil ikke spille NOEN rolle for Dell... Før jeg er ferdig i denne saken, så har dell fått "gratis" markedsføring til en verdi av MYE mer enn 30.000,-

 

 

Allerede er det nermere 20.000 visninger på posten, og Dell har fått gratis markedsføring i massevis.

 

 

 

Å påstå at ikke ordren skal gjelde pga de helt sikkert har et "automatiskt" ordrebekreftelse system blir for dumt... Det vil si at en avtale for Dell ALDRI er bindende og Dell vil kunne bryte enhver avtale når som helst.

1.ting er sikkert. NOEN har tatt ordrebekreftelsen fra printeren. Lagt den i en konvolutt, adressert den til meg. Lagt den inn på posten slik at jeg kunne motta den.

 

 

 

Jeg BER INDERLIG (igjen) om at alle sammen kan forsøke å holde seg til temaet og ikke noe annet..

 

 

Jeg nevner det på nytt: Posten min handler om at jeg VET at en vare er grovt feilpriset , jeg sitter med en ordrebekreftelse. Jeg lurer på om jeg får produktet.

 

 

Er det ingen som har noe "nytt" å komme med istedet for å slenge dritt til meg, så ber jeg vennligst om at dere lar være..

 

 

Så vil jeg benytte sjangsen for å takke for støtten fra de mange andre, som er positive og hyggelige. Og som faktisk ønsker at jeg får produktet som jeg har bestilt. :love: Er godt å se at Janteloven ikke henger på veggen til alle sammen :)

Lenke til kommentar

Artig lesing dette.. :)

 

Vel, hva med å snu på flisa? La oss si at trådstarter hadde ved feiltag kjøpt skjermen til 40.000 ? Varen er feilpriset, men han la ikke merke til det. Han kjøper og mottar ganske fort ordrebekreftelse.

 

Senere oppdager han at vanlig pris er 29.000...

 

Situasjonen er nøyaktig den samme, bare i DELL sin favør. Ordren er godtatt og faktura sendt. Er da hypotetisk trådstarter ansvarlig for å betale denne? (sett bort ifra returordning)

Lenke til kommentar
Artig lesing dette.. :)

 

Vel, hva med å snu på flisa? La oss si at trådstarter hadde ved feiltag kjøpt skjermen til 40.000 ? Varen er feilpriset, men han la ikke merke til det. Han kjøper og mottar ganske fort ordrebekreftelse.

 

Senere oppdager han at vanlig pris er 29.000...

 

Situasjonen er nøyaktig den samme, bare i DELL sin favør. Ordren er godtatt og faktura sendt. Er da hypotetisk trådstarter ansvarlig for å betale denne? (sett bort ifra returordning)

Feil. Iflg norsk kjøpslovs så har du 14dagers Angrerett/returfrist.

Lenke til kommentar

Jeg klarer forresten ikke dy meg, må bare poste mailen Dell sendte angående at produktet var gått ut av produksjon..

 

Dere får SELV bedømme. Mailen er kopiert, slik at ALT er gjengitt slik konsulenten har skrevet det til meg. :)

 

 

 

 

"Kjære Nordmann, Ola

 

 

Hei deres bestilling er desvere gåt ut av pruduksjon men vis du ringer salgs avdelningen på :23162276

kan di hjelpe dere.

 

Vi henviser til din kontakt med Dell Kundeservice.

Følgende informasjon gjelder din forrige kontakt med oss:

Ordrenr:60125xxxx

Mitt navn: xxxxx

 

 

For alle nye saker, vennligst send mail til Dell Kundeservice på [email protected] eller ring kundeservice på tlf 23 16 22 98.

 

 

 

Takk for at du valgte Dell!

 

 

Med vennlig hilsen

xxxxx

 

Med vänliga hälsningar/Med vennlig hilsen

xxxxx xxxxx

Kundtjänst Sverige/Kundeservice Norge

DELL Computer

Home & Small Business Group

phone +46 (8) 587 70 551 +5513

phone +47 23 16 22 98 +5513

"

Endret av Valldemar
Lenke til kommentar
Såvidt jeg forsto det på Han Henning så var det ikek nødvendig for deg personlig å handle i god tro, det var mer snakk om en "generell god tro" når det gjaldt loven.

Ja, den er grei, men for å kunne komme noen vei må du fortsatt si at du ikke visste at det dreide seg om en feilprising. Dersom du sier at du visste hele tiden at prisen måtte være feil, da kommer du ikke noen vei med å si god tro samme hvor generelt man snakker ;)

Det var jo akkurat det som var poenget med innlegget, var det ikke? Det har ikke noe å si om du personlig handlet i god tro eller ikke, fordi det relvante er om "genrell, ikke spesielt opvakt person" kunne ha handlet varen i god tro. Er du smartere enn dette, så kan du få det selv om du viste det var feilpriset, er du teitere enn dette, så hjelper det ikke om du ikke skjønte at det var feilpriset, om denne "generelle personen" hadde skjønt det. Det var ihvertfall sånn jeg oppfattet det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det noen her med hånda på hjertet som kan fortelle meg at de IKKE hadde bestilt skjermen om de hadde kommet over den til den prisen jeg fikk?

En god del tror jeg :)

 

Jeg hadde nok ikke bestilt skjermen til denne prisen da jeg hadde visst at det var feilprising og at jeg aldri ville fått den. Det betyr ikke at jeg syns det er noe galt med moralen din eller lignende. Det er et interessant eksperiment uansett. Det eneste jeg er nokså sikker på er at du aldri vil få denne skjermen :p

 

Men for all del.. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kontaktet en nær venn av meg som driver dataforretning. Han sjekket opp prisen på skjermen da jeg ikke klarte å finne den noen andre steder selv.

Du fikk altså vite at skjermen var feilpriset fordi du fikk en venn til å sjekke opp prisen? Senere fant du også ut at prisen var feilpriset fordi du besøkte Dell på mandagen etter kjøpet. Regner dermed med at du fikk vennen din til å sjekke opp prisen før du fant ut at varen var feilpriset hos Dell. Ergo - du handlet ikke i god tro, så lar jeg det ligge (hvorfor ville du ellers få en venn til å sjekke ut prisen?).

 

Spørsmålet er selvsagt, kan du få varen din når du har fått bekreftet ordren, selv om du ikke handlet i god tro. Det er jo hva dette dreier seg om.

Lenke til kommentar

hvis han ikke får skjermen kan dette faktisk utnyttes av butikken. Eks hvis du betiller ram til en grei pris, du får ordre bekreftels. Før butikke sender varene blir ram prisene 3 ganger dyrere pga børs crack eller noe. Du får en mail om at prisen var feil på nettet og får et tilbud om å kjøpe ramen til "riktig pris".

Lenke til kommentar
Jeg kontaktet en nær venn av meg som driver dataforretning. Han sjekket opp prisen på skjermen da jeg ikke klarte å finne den noen andre steder selv.

Du fikk altså vite at skjermen var feilpriset fordi du fikk en venn til å sjekke opp prisen? Senere fant du også ut at prisen var feilpriset fordi du besøkte Dell på mandagen etter kjøpet. Regner dermed med at du fikk vennen din til å sjekke opp prisen før du fant ut at varen var feilpriset hos Dell. Ergo - du handlet ikke i god tro, så lar jeg det ligge (hvorfor ville du ellers få en venn til å sjekke ut prisen?).

 

Spørsmålet er selvsagt, kan du få varen din når du har fått bekreftet ordren, selv om du ikke handlet i god tro. Det er jo hva dette dreier seg om.

1. Jeg bestiller skjermen.

 

2. Jeg ringer en kompis som er forhandler, spør han hva en slik skjerm koster. Han mener det er feilpris, pga den ligger på rundt 30k.

 

3. Jeg finner prisen til 29.000,- på sidene på etterpå til Dell, som bekrefter at DELL har priset varen FEIL.

 

 

Slutt å kveruler da for svarte........ :mad:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...