mikaelt Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Jeg har laget en nettside i html. Nå trenger jeg et bestillingsskjema, som bedrifter kan bruke hvis de vil reklamere på siden. Skjemaet skal inneholde følgende: - Navnet på bedriften - Kontaktperson - Tlfnr - E-post adresse - Valg av plasseringer på siden (Forsiden, og andre sider) - Valg over størrelse på banner (130x90, og andre størrelser) - Valg over hvor lenge de vil ha banneren på siden (1 uke, 2 uker, 3 uker, 1 mnd) - Jeg vil at skjemaet skal sendes til en e-post adresse. Noen som kunne tenkt seg å lage det? Endret 15. april 2005 av mikaelt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hvilke serverside språk støttes det? PHP? ASP? Skal bestillingene sendes på mail eller f.eks legges inn i en database? EDIT: Se bort fra siste spørsmålet mitt *lære å lese posten mer nøye* Endret 15. april 2005 av Loomy Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Støtter PHP. Jeg vil at bestillingene skal sendes på mail Lenke til kommentar
resol Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 ja herregud, man kan jo ikke betale for noe lenger! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Dette er ikke akkurat store jobben, da. EDIT: Slengte opp noe jeg laget raskt. Tror den skal funke, men har ikke testet. hw.php Endret 15. april 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Der hvor du skal ha bestillingsskjemaet: <form action="sendmail.php" method="get"> Bedrift: <input type="text" name="bedrift"><br /> Kontakperson <input type="text" name="avsender"><br /> Telefonnummer: <input type="text" name="nummer"><br /> E-post adresse: <input type="text" name="email"><br /> Plassering på siden: <select name="plassering"> <option value="Forside">Forside</option> <option value="Side 2">Side 2</option> <option value="Side 3">Side 3</option> </select><br /> Bannerstørrelse: <select name="str"> <option value="130x90">130x90</option> <option value="123x45">123x45</option> <option value="1234x56">1234x56</option> </select><br /> Hvor lenge den skal stå: <select name="tid"> <option value="1 mnd">1 mnd</option> <option value="2 mnd">2 mnd</option> <option value="3 mnd">3 mnd</option> </select><br /> Melding: <textarea rows="8" cols="60" name="melding"> </textarea> <input type="Submit" value="Send"> </form> I fila sendmail.php: <? $mottaker = "[email protected]"; $emne = "Reklamebestilling"; $melding = "Bedrift: $bedrift\nKontaktperson: $avsender\nTelefonnummer: $nummer\nE-post adresse: $email\nPlassering: $plassering\nStørrelse: $str\nHvor lenge: $tid"; if(mail($mottaker, $emne, $melding)==true) { echo "Takk for bestillingen, $avsender.\n\n<b>Melding sendt:</b>\n$melding"; } else { echo "Fikk ikke sendt mailen. Prøv igjen senere."; } ?> HAR IKKE PRØVD DET! Men jeg tror det skal funke! Bare rett meg hvis jeg har noe feil... (Tatt fra sindrem.com og modifisert med variabler ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå