Gå til innhold

Hva gjør dem egentlig under en server maintenance?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hva dem egentlig gjør under en server maintenance.

Det jeg sikkert tror dem gjør er å restarte servere for å slette minne, gjerne defragge disken osv..

Gjør dem noe mer?

Kan dem fikse visse bugs uten at vi må laste ned content patch osv...

Noen her må jo ha erfaring med slike server maintenance greier og har sikkert en fin oversikt over hva dem gjør, som kan deles med oss andre på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Slå av server maskinene

2: Trakte kaffe

3: Gå og kjøpe smultringer

4: Drikke kaffe og spise smultringer

5: Ta en tur på toalettet

6: Sovne på toalettet

7: Våkne 2 timer senere god og utvilt (dog med litt vondt i ryggen og nakken.)

8: Gå og slå på server maskinene igjen.

Lenke til kommentar

Genial reply -=Toasted=- ^^

Men over til topic.

Som pcn din trenger vel serverne også å restartes iblant. Renskes for gammel info, få en ny start.

Alle patcher og sånnt legges til under server maintenance, og eventuelle buggs blir fikset.

Mer en dette er det vel ikke?

Lenke til kommentar

De kan ordne bugs som er server-side, som ikke krever en oppdatering av klienten.

Men hva de gjør under maintenance er jeg ikke sikker på, men husker å ha lest en liten post på wow.com der det ble spurt om det samme, men Blizzard ville ikke ut med detaljer.

Lenke til kommentar

Nå er det vel teknisk mulig for dem å oppdatere klienten også uten at vi trenger å laste ned en patch. Tenker da på småting som diverse innstillinger (ren tekst altså). Om de faktisk gjør dette aner jeg ikke (har ikke inngående kjennskap i designet deres), men dersom de skal legge til ting (content patch) så må vi jo nødvendigvis laste ned noe da ting som grafikk/lyd (og andre større beregninger) nok blir fordelt ut på klientene :)

De kan gjøre mye på serversiden som sagt. Tenk bare på de store databasene som skal driftes i tillegg til applikasjons/spill-servere (er MYE logikk på serversiden også!). Er vel egentlig mye av det samme som i bedrifter/organisasjoner som ofte har teknisk personell der om nettene slik at vedlikeholdet skal påvirke brukerne i minst mulig grad.

Lenke til kommentar

ja det er jo sant. Jeg håper at dem kan gjøre mest mulig uten av vi trenger patch. Jeg klarer liksom ikke akseptere at dem bare restarter server liksom. Jeg håper liksom at dem er inni wow-verden og fikser på saker og ting...

Jeg mener...selv jeg klarer utføre vanlig pc maintenance...stående på hodet om så var. Jeg håper bare dem gjør noe mer...noe som faktisk er nyttig for oss spillere.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Om det så bare er en restart for å cleare cache og slikt på serveren så er det vell værd ventetida.. tør ikke forestille meg hvordan det hadde vært uten regelmessig vedlikehold på serveren... da hadde det blitt mye lag da! memoryleaks, unresolved connections, o.s.v...

Lenke til kommentar
jeg spør ikke om patcher...men om vanlige maintenancer...men takk for info

og joda.....men dem trenger ikke bruke 5 timer på å restarte server..så jeg håper dem gjør gode og nyttige ting i wow-verden...

Vel, det er ikke bare en pentium 4 med XP vi snakker om her :p - store ting tar lang tid å starte riktig

Lenke til kommentar

Masse som kan gjørast under vedlikeholdsperiodane; litt opprydning, en restart som medfører tomt minne og alle eventuelle slitsomme connections blir fjerna, diskdefragmentering (for bedre ytelse), oppdatering av server-programvaren, hardwareoppgraderinger etterkvert, utbytting av ødelagte/slitte hardwarekomponenter..........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...