Gå til innhold

Kjøre Dual Monitor med Radeon 9800pro

Rolli

Anbefalte innlegg

Hjelp!Har netopp kjøpt meg et Radeon 9800pro Atlantis Skjermkort. Prøver å kjøre Dual/clone mode med dette kortet da jeg ser en del filmer via dataen. Bruker bare en s-video kabel i fra skjermkort og inn i plasma tv. Finner ikke ut hvor jeg kan velge Dual mode/eller også kalt Clone. Sikkert bare jeg som er blind :cool: ,men noen som som vet hvor jeg kan finne innstillingen/knappen for dette?

Takk for all hjelp:)

Endret av Rolli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert contrlpanelet fra Ati?

hvis du bare skal kjøre dual, så skal det bare være å merke skjerm nr. 2 der hvor du setter oppløsninga (res) og merke av for "Extend..."

Hvis du vil klone, så må du ha inne enten controlpanelet eller catalyst control center fra ati.

Personlig foretrekker jeg controlpanelet.

Lenke til kommentar

Har prøvd litt forskjellig nå,men får ikke data monitoren og Plasma tv mitt til å gå dual, de går singel(kan kjøre tv som skjerm eller dataskjerm) det eneste som vises på plasma tv`n nå som jeg kjører data skjerm, er bare bakgrunnsbilde mitt i windows. Har haket av extend som du sa og prøvd ati catlyst men finner ikke noe ikon som sier dual/clone mode. :dontgetit:

Flere forslag?

:hmm:

Lenke til kommentar

Fikk til å clone skjermen nå!Endelig :D Men det er allievel noe jeg lurer på. Før da jeg skulle se film via dataen kunne jeg trykke på høyre museknapp på filmen jeg ville se, og opp kom det "play on my Tv"som en av fuksjonene jeg kunne velge. Denne funksjonen gjorde at filmen ble automatisk tilpasset skjermen uten å stille på "res" eller noe annet.

Vet noen om det finnes en slik funksjon med dette kortet også?? Før hadde jeg geforce 2 400mx så burde vel ha denne funksjonen dette kortet :ermm:

Uansett takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du kjører i clone mode, så har du en funksjon i CP som heter "Overlay" og der har du "Theatre Mode options"

Velger du av for "Theatre Mode", setter "Aspect Ratio" til "Same as source video" og "Display Device Aspect Ratio" til det som stemmer for TV'en din, så sørger driveren for at alt som spilles av med ATi MediaCenter (Om du har lagt det inn) på skjermen/TV'en som er klonen.

Så bra at du fant det ut selv! :thumbup:

Man lærer også best slik synes jeg, hehe =)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...