Gå til innhold

42 plasma tv til 11990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til kvaliteten på denne, men den ser ut til å ha kun s-video og 2*scart inn. Det er rett og slett for dårlig. Deal.no selger QPV 42" til 9890, det er visstnok en ok TV (dinside har testet denne), dog noe kresen på signaler. Men det er ingen tvil om den er veldig billig.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Av de testene jeg har lest av "billige" 42" Plasma skjermer, går det igjen at brukervennlighet ikke er på topp, samt at bildet ofte er dårlig/har svakheter.

Jeg sitter hvertfall på gjerdet og venter... LCD er på vei til å ta over... da blir det dumpingpriser på Plasma. (QPVision sin har jo falt med over 10.000,- på bare 6 mnd... det er mye penger)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Plasma TV på 42"!!¨

Så vidt jeg vet har Plasma TV'er et bestemt antall piksler i høyde og bredde, som kun er optimert for en størrelse, nemlig 37". Det er pga dette man ofte får billigere 42" enn 37".

EDIT: Rett meg om jeg tar feil. :)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Det er noen ting som kommer i tillegg og "justerer" dette tilbudet endel...

Hva med nødvendighet som bordstøtte eller feste for vegg? :hmm:

Og porto er vel ett kapittel for seg selv.

Kvaliteten er vel så som så, men man kan bli nokså overrasket. Jeg ble positivt overrasket når jeg kjøte en noname 27" LCD TV en tid tilbake, Når jeg så litt på innmaten fto det Philips på mange av komponentene! :thumbup:

Dette lovet jo godt.

Meeen når det gjelder denne TV'n tror jeg nok att man burde styre litt unna...

Btw: bordstøtte koster 2500 :!:

Endret av 1447
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har Plasma TV'er et bestemt antall piksler i høyde og bredde, som kun er optimert for en størrelse, nemlig 37". Det er pga dette man ofte får billigere 42" enn 37".

Du tar feil. ;)

Disse widescreen plasma-skjermene har alle samme oppløsning, WideVGA. (854x480 pixler.) Jo større du gjør skjermen, dess større blir punktene. Og jo større avstand bør du ha til skjermen. Litt forenklet kan man si at avstanden din til skjermen bør være ca 2,5 x størrelsen. Altså, har du en 42" bør du sitte 105 tommer unna.

Du har likevel et poeng mht. at det er begrensning på hvor store plasma-skjermer bør være. Eller rettere sagt hvor små. Derfor finner du ingen plasma-skjermer under 32", og heller ingen "HDTV" plasma under 42", da begrensninger i teknologien hindrer produsentene fra å lage små pixler.

Link til mer info hos eviggrønne, eviggrundige Tom's Hardware:

LCD Or Plasma - What's Your Pleasure?

Understanding Modern Flat-Panel TV Technologies

EDIT: Du finner vel neppe høyoppløsnings-plasma under 60"...

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Du tar feil. ;)

Disse widescreen plasma-skjermene har alle samme oppløsning, WideVGA. (854x480 pixler.) Jo større du gjør skjermen, dess større blir punktene. Og jo større avstand bør du ha til skjermen. Litt forenklet kan man si at avstanden din til skjermen bør være ca 2,5 x størrelsen. Altså, har du en 42" bør du sitte 105 tommer unna.

Du har likevel et poeng mht. at det er begrensning på hvor store plasma-skjermer bør være. Eller rettere sagt hvor små. Derfor finner du ingen plasma-skjermer under 32", og heller ingen "HDTV" plasma under 42", da begrensninger i teknologien hindrer produsentene fra å lage små pixler.

Det var altså slik det var. Jaja, likevel ganske upraktisk å sitte så langt fra TV-en. Kanskje det er grunnen til at 37" er dyrere? :hmm:

EDIT: Likevel blir vel den optimale størrelsen 37"? Om du ikke har en enorm stue da. :wee:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Det er noen ting som kommer i tillegg og "justerer" dette tilbudet endel...

Hva med nødvendighet som bordstøtte eller feste for vegg?  :hmm:

Og porto er vel ett kapittel for seg selv.

Kvaliteten er vel så som så, men man kan bli nokså overrasket. Jeg ble positivt overrasket når jeg kjøte en noname 27" LCD TV en tid tilbake, Når jeg så litt på innmaten fto det Philips på mange av komponentene!  :thumbup:

Dette lovet jo godt.

Meeen når det gjelder denne TV'n tror jeg nok att man burde styre litt unna...

Btw: bordstøtte koster 2500  :!:

Jepps, samme som Qpvision (?) må kjøpe høyttaleren, bordstøtte/veggfeste.

Går det and å bruke vanelige høyttalere? eten med sånn RCA plugg eller sånn "klemme kabel greier" ?

Ikke HDTV-kompatibel... styr unna.

Hva betyr det? :blush:

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar

HDTV er den nye standarden som kommer for fjernsyn... som resultat av etterspørselen etter bedre kvalitet.

Oppløsningen som blir aktuell i norge er HDTV-720P som er 1280*720 med progressiv scan, dette er bedre enn HDTV-1080i som er 1920*1080 med interlaced scan.

I første rekke kommer HDTV-signaler til å komme på konsoller, parabol, HD-DVD eller Blu-ray-filmer (hvilken teknologi som vinner er ennå uvisst)

Siden vil det komme på kabel-tv, for så å komme på vanlig TV en gang i uoverskuelig fremtid siden NRK og TV2 er litt trangsynte. (og småkanalene er neppe de som vil finansiere denne økte båndbredden)

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Riktig, HD1 er en europeisk kanal som man finner på Astra og Sirius satelittene... den sender i HDTV-1080i.

Man må altså ha parabol for å se den.

I japan har man hatt fjernsyn med HD-lignende kvalitet siden 1970-tallet... den nye teknologien vil føre til mer krevende produksjon for tv-selskapene, blant annet pga at mange pene filmstjerner plutselig ikke blir så pene lenger (når man ser dem krystallklart).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...