bep Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Dette blir ingen bedt om der jeg jobber, og jeg har ikke hørt noe tilfelle av det samme i butikkene i osloområdet, som er elkjøps største butikker. Dette er en dokumentert praksis fra Elkjøp sin side. Hva dere får beskjed om av ledelsen er i så måte rimelig uinteressant. Eh. Så hva jeg sier er MIN instruksjon som ANSATT i elkjøp har ingenting å si mot hva er dokumentert før? Dummeste jeg har hørt på en stund. For meg som fobruker er det rimelig uinteressant om de ansatte får beskjed om å gjøre dette eller de gjør det på eget initiativ; det er en uting de bør holde opp med. For Elkjøp bør dette være et problem de bør ta tak i UANSETT. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg vet ikke helt hvor jeg faktisk skal starte, det er så mye å ta tak i. Men en ting som tydelig kommer frem fra dette forumet er jo at de fleste av dere ikke har peiling på butikkdrift eller loven. Når man prøver å returnere et produkt ett år etter kjøp da må man enten være tilbakestående eller optimist. På bakgrunn av de fleste innleggene her kan jeg dokumentere at de fleste her er det førstnevte. Hvis dere faktisk leser loven så står det RIMELIG tid, og hva som er rimelig tid er opp til selgeren. For å gjøre det klinkende klart; du hadde IKKE krav på noe og du klarte likevel å grine deg til å få pc'en reparert. Dette underbygger bare min første påstand enda mer. Hvis vi skal ta opp problemstillingen ang. selgers kunnskaps nivå så vil jeg anbefale alle til å tenke litt på deres egen situasjon. Hva er et rimelig greit kunnskapsnivå?? Dere som preiker her på forumet er så langt over gjennomsnittet når det kommer til datakunnskap at dere faen kunne slått leir utenfor Colosseum for å kjøpe STARWARS billetter! Selgere i butikken skal ha den nødvendige kunnskapen for å behandle majoriteten av kundene, ikke en nerd som har campet utenfor colosseum for å kjøpe starwars billetter! Da burde dere faktisk heller handle på et annet sted. Husk at de fleste som jobber på kveldstid er deltids ansatte som studerer, med andre ord; faktisk oppegående personer. Flesteparten av dere her inne skal ha det beste og billigste, og dere skal også ha den beste servicen man kan få. Dere forventer ikke noe annet? Nå skal jeg komme med en oppvekker her; DET BILLIGSTE ER IKKE DET BESTE! Sånn ja, føler meg egentlig mye bedre nå. Jeg vet ikke med deg men i mitt univers innbiller jeg meg at svindel ikke har en direkte utløpsdato. Men jeg kan godt leve med å bli kalt tilbakestående dersom jeg etter å ha blitt svindlet prøver å ordne dette opp, selv om det har gått en stund. Når jeg kjøper noe av en selger som PÅBEROPER seg kunnskap ved å ramse opp hva jeg kan forvente av maskinen og hvilke spesifikasjoner den har så krever jeg intet mindre enn at det han sier er rett og ikke villedende. Det er klart av det er mange unge som holder på med data, og disse har begrenset kapital. Å få valuta for pengene og å være varebevisst kommer derfor naturlig for meg og mange av mine jevnaldrende. På bakgrunn av dette forventer jeg at selger, uansett firma, yter rimelig service og ikke minste opptrer ærlig og åpent. Og til neste gang: hva med å avreagere på andre måter enn å komme med dårlige karikaturer av en kjøpergruppe du åpenbart ikke kjenner. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er egentlig ganske enkelt å summere opp hele problematikken her: Hvis en butikk forhandler en vare, er det rimelig å forvente at butikkens ansatte, i det minste de som er ansatt for å ha direkte kontakt med kundene, innehar en viss kompetanse mht produktet. Om butikken forhandler for mange forskjellige varer til at de ansatte kan ha kompetanse om alle, så burde det være butikkens problem - ikke mitt. Dersom en butikk ikke kan gi meg råd som jeg kan stole på omkring de produktene de selger, så er det per definisjon dårlig service. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Man hører veldig mye om komplett også i forhold til andre, men er det fordi komplett er spesiellt dårlige? Jo fler salg og jo større anntall kunder en kjede har, jo flere misfornøyde vil man få. Elkjøp er størst i norge, og dermed så blir det gjerne seende ut som om de "bare" har misfornøyde kunder. Vil faktisk si at forholdet er uforholdsmessig stort, det er veldig mange som kan fortelle om dårlige erfaringer med elkjøp, og hvis jeg tenker bakover med ting jeg har handlet der kan jeg komme på bla: En 3. gangsreklamasjon som det ble brukt 1 måned på å få igjennom, fordi elkjøp klarte å rote vekk kvitteringen, og lovnad etter lovnad om at det skulle bli ferdig , en isdn telefon der de først nektet reklamasjon og hevded at siden garantien var gått ut hadde jeg ikke krav på noe, overnevnte fax og et par andre saker... Og da har jeg ikke nevnt den nye(?) policyen om at man ikke får lånetelefon før etter en uke såfremt man ikke har elkjøps forsikring, noe som er i grenseland for hva forbrukerkjøpsloven tillater og ihvertfall helt håpløst for forbrukerene. Og jeg har heller ikke nevnt sterkt underbemannede butikker der du omtrent rekker å dra hjem og spise middag før det blir din kølapp. Samtidig er jeg klar over at det er sånn de klarer å presse priser... Hvis man vet akkurat hva man vil ha og har god produktkunnskap er det mulig å gjøre mange gode handler der, men elkjøp har ganske langt å gå når det gjelder service! Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er egentlig ganske enkelt å summere opp hele problematikken her: Hvis en butikk forhandler en vare, er det rimelig å forvente at butikkens ansatte, i det minste de som er ansatt for å ha direkte kontakt med kundene, innehar en viss kompetanse mht produktet. Om butikken forhandler for mange forskjellige varer til at de ansatte kan ha kompetanse om alle, så burde det være butikkens problem - ikke mitt. Dersom en butikk ikke kan gi meg råd som jeg kan stole på omkring de produktene de selger, så er det per definisjon dårlig service. spm er bare hvor finner du denne kompetansen? jeg har 2 ganger spurt komplett om noe de har ikke peil og en gang psdata samme greia der. moralen er enkelt og greit skaff deg den kunnskapen selv og så gå og kjøp, litt tungvint men sånn er det bare Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Joda. Jeg tilbrakte noen timer i går med å krangle med forhandlere om hvorvidt det eksisterte noe som het miniPCI eller ikke. Forhandleren mente at det gjorde det ikke, fordi han aldri hadde hørt om det. Da jeg påpekte at det at han ikke hadde hørt om det ikke nødvendigvis impliserte at det ikke eksisterer, ble han litt gretten og sarkastisk og kom med uttalelser som at "ja her i England er vi jo så langt bak dere i Norge på datafronten" - og før jeg visste ordet av det, hadde jeg sagt meg enig! Men jeg mener, her markedsføres R9600XT som et high-end grafikkort fremdeles... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Og folk klager på dårlige datakunnskaper hos elkjøp...*sukk* Nå skal jeg ikke klage på kunnskapene deres generelt, siden jeg vel kanskje snakker med deg noen ganger, og i tillegg snakker med nok fra Elkjøp til å vite at det er veldig variende fra ansatt til ansatt Men det er litt skremmende å få telefoner fra kjeden du jobber i noen ganger. Senest fredag fikk jeg telefon fra en av de større butikkene i Oslo, hvor en mann som kalte seg tekniker kjeftet meg huden full fordi vi hadde "brukt så sinnsykt gammelt utstyr i PCene våre at nyere grafikkort ikke kunne brukes". Etter å prøvd den den høflige metoden to ganger, ba jeg personen rett ut om å klappe igjen kjeften, og så ba jeg ham om å slutte å prøve og sette et AGP skjermkort inn i en PCIe kortplass. Håper ikke det var deg :!: :!: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg tar meg heldigvis ikke av supportsaker, det har vi en egen avdeling til . Og vår pctekniker er for å si det mildt RIMELIG flink med maskiner . Så han får du nok ikke noen rare telefoner fra. Lenke til kommentar
Caldazar Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjære alle kranglende mennesker, her er løsningen på alle problemene deres: 1. Elkjøp kvitter seg med alle sine ufaglærte arbeidere. De nye tilsette må vise til minimum en bachelorgrad innenfor sitt fagområde for å få jobb. For å holde kostnadsnivået nede kommer alle disse menneskene med høyere utdanning til å jobbe for 15-20.000 i månedslønn fordi de er så idealistiske. 2. Elkjøp tilsetter også 4000 produkttestere som får ansvaret for å teste absolutt alle varer som blir plassert ute i butikkene og på lager. 3. Elkjøp tidobler antallet ansatte på kundesentrene og verkstedene sine. Ikke fordi det er mer å gjøre, men fordi det er en menneskerett å få sine defekte produkter (uansett skadeårsak) reparert innen to dager. 4. Elkjøp begynner å selge alle varene sine til innkjøpspris, av og til under, bare for å være greie. 5. Elkjøp ansetter en hær av trollmenn slik at også butikkene i Ytre Stokkebyberggrend og Østre Myrhullet får inn akkurat de samme varene til enhver tid, og aldri går tom for mer populære varer. 6. Alle som er misfornøyd, uansett grunn, (her kan det være personlige problemer involvert som f.eks. skilsmisse, husbrann, tap av kjæledyr osv.) får et gratis produkt de selv kan velge. 7. Kunder som er idioter får lov til å være det. Etter de har kjøpt noe de ikke har bruk for (eller kan bruke) etter eget ønske, skal selvfølgelig Elkjøp ta ansvaret for dette og ta innbytte i varen uansett om det er gått en dag eller et tiår. 8. Elkjøp sender med deg en av sine bachelor-faglærte (se pkt. 1) medarbeidere hjem til deg. Denne medarbeideren blir boende hos deg (han/hun betaler selvfølgelig husleie) og er til disposisjon 24 timer i døgnet for ambulerende brukerstøtte og andre tjenester (matlaging, husvask, barnepass osv.). 9. Alle som noensinne har tenkt en vond tanke om Elkjøp (dette blir oppdaget av hæren av trollmenn) får en saftig kompensasjon for tort og svie. 10. For å få 100% fornøyde kunder stenger Elkjøp dørene for godt, for en kan aldri gjøre alle fornøyde. Dette blir kanskje Elkjøps fremtid om 25 år om alle kunder skal stille like store krav til service, priser og brukervennlighet som forumbrukerene her. Husk at om tusen kunder er fornøyde kommer det gjerne ikke ut. Om én kunde, derimot, skulle føle seg feilbehandlet, ja da er det ganske sannsynlig at det blir både høylytt og lite gjennomtenkt klaging. Til slutt kommer jeg bare med tre avslørende sjokkmeldinger. 1: Elkjøp leker ikke butikk, de skal faktisk tjene penger. 2: Det er helt vanlige mennesker som jobber på Elkjøp. 3: Det jobber ikke trollmenn på Elkjøp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjære alle kranglende mennesker, her er løsningen på alle problemene deres: Fulklstendig idiotiosk innlegg. Selvsagt driver Elkjøp butikk, men de bør forsøke å behandle kundene på skikkelig vis, og vite noe om produktene de selger. Det er overhodet ikke for mye forlangt. Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 hehe, det var faktisk jævlig bra innlegg Caldazar:-) men nå skal vi holde oss til topicen: "Vil faktisk si at forholdet er uforholdsmessig stort, det er veldig mange som kan fortelle om dårlige erfaringer med elkjøp," Komplett har like stort årsbudsjett som en stor Elkjøp/Lefdal butikk. Det sier vel det meste? Som nevnt flere ganger, man hører aldri om de fornøyde kundene. Og hvis vi da prater om 10 sinna forumbrukere så syntes jeg Elkjøp konsernet gjør er fin jobb. Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjære alle kranglende mennesker, her er løsningen på alle problemene deres: Fulklstendig idiotiosk innlegg. Selvsagt driver Elkjøp butikk, men de bør forsøke å behandle kundene på skikkelig vis, og vite noe om produktene de selger. Det er overhodet ikke for mye forlangt. Dette er jo et av de bedre innleggene. Sånne ting kan ikke trylles frem:) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kjære alle kranglende mennesker, her er løsningen på alle problemene deres: Fulklstendig idiotiosk innlegg. Selvsagt driver Elkjøp butikk, men de bør forsøke å behandle kundene på skikkelig vis, og vite noe om produktene de selger. Det er overhodet ikke for mye forlangt. Dette er jo et av de bedre innleggene. Sånne ting kan ikke trylles frem:) Er det bare jeg som mener at folk faktisk bør være i stand til å gjøre jobben sin skikkelig, eller? Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Jeg finner det veldig merkverdig at samtlige pro-elkjøppostere her inne: -prøver å gjøre narr av, rakke ned på og minske troverdigheten til personer ønsker en grei og redelig debatt -prøve å avdramatisere direkte svindel -prøver å få det til å se ut som at dårlig service og uloveligheter er nødvendig for at prisene skal være lave -i det hele tatt har en temmelig arrogant holdning Merkverdig sa jeg? Nei vent: det overrasker ikke meg at disse menneskene jobber på elkjøp. Endret 17. april 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Kundeforhold er måten elkjøp har blitt så store som de er nå Hehe, lærte du den strofen der på Elkjøp-akademiet? Elkjøp er populære pga pris, jeg har aldri, ALDRI hørt noen sagt et godt ord om Elkjøps kundebehandling. Endret 18. april 2005 av aurstad Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg finner det veldig merkverdig at samtlige pro-elkjøppostere her inne: -prøver å gjøre narr av, rakke ned på og minske troverdigheten til personer ønsker en grei og redelig debatt -prøve å avdramatisere direkte svindel -prøver å få det til å se ut som at dårlig service og uloveligheter er nødvendig for at prisene skal være lave -i det hele tatt har en temmelig arrogant holdning Merkverdig sa jeg? Nei vent: det overrasker ikke meg at disse menneskene jobber på elkjøp. Kan du plukke fra hverandre noe jeg har sagt? Kan du si noe til det? Etter hva jeg har sett så har du ikke gjort det. Og de 4 punktene skjønner jeg ikke så mye av. Påstår du at jeg går rundt og prøver på det der? 1. Har jeg gjort narr av noen? Eller rakka ned, prøvd å minske troverdighet? 2. Om jeg ser et svindelforsøk, så avdramatiserer jeg det ikke. Alle de sakene jeg har svart på i tråden her har ikke vært svindelforsøk. Om du ser på de sakene jeg har svart på som dette, så lurer jeg sterkt på hvorfor. 3. Hvor gjør jeg det? 4. Jeg vil ikke si jeg har en arrogant holdning. Og jeg tror ikke de fleste andre vil si det heller. Men jeg vet jo selvfølgelig ikke. 5. Så vidt jeg vet så jobber under halvparten av de som har forsvart elkjøp i denne tråden på elkjøp. God natt . I morgen skal jeg på jobb og gjøre kunder fornøyde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Kundeforhold er måten elkjøp har blitt så store som de er nå Hehe, lærte du den strofen der på Elkjøp-akademiet? Elkjøp er populære pga pris, jeg har aldri, ALDRI hørt noen sagt et godt ord om Elkjøps kundebehandling. Da har du tydeligvis ikke stått i en butikk og snakket med kundene. Utifra de jeg snakker med hver dag på jobb virker 9 av 10 meget fornøyde . EDIT: pris alene vil aldri være nok. Endret 18. april 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Kjære alle kranglende mennesker, her er løsningen på alle problemene deres: Fulklstendig idiotiosk innlegg. Selvsagt driver Elkjøp butikk, men de bør forsøke å behandle kundene på skikkelig vis, og vite noe om produktene de selger. Det er overhodet ikke for mye forlangt. Nei.. det var ett meget morsomt og bra innlegg. Innlegget ditt derimot er idiotisk da det antyder på generelt grunnlag at alle ansatte hos Elkjøp behandler kundene dårlig og ikke kan noe om produktene de selger.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg finner det veldig merkverdig at samtlige pro-elkjøppostere her inne: -prøver å gjøre narr av, rakke ned på og minske troverdigheten til personer ønsker en grei og redelig debatt -prøve å avdramatisere direkte svindel -prøver å få det til å se ut som at dårlig service og uloveligheter er nødvendig for at prisene skal være lave -i det hele tatt har en temmelig arrogant holdning Merkverdig sa jeg? Nei vent: det overrasker ikke meg at disse menneskene jobber på elkjøp. Jo flere slike innlegg av denne typen.. dess mer forverrer dette saken for de som evt. virkelig har noe av legitime klager mot Elkjøp.. Zatôitchi: Synes du dette var et godt gjennomtenkt innlegg? Mener du virkelig at de som ønsker å vise en annen vinkling enn den gjengse om at Elkjøp er svindlere må være ansatte hos Elkjøp? Ad topic: Trådstarter kommer med en historie som på ingen måte kan sies å være annet enn.. nettopp en historie.. og ett *partsinnlegg*.. og *jeg* synes han ikke har noen sak mot Elkjøp.. Det bør jeg ha lov til å skrive.. og mene.. uten å bli beskyldt for å være ansatt hos eller pro-Elkjøp.. Nok en gang: Jeg ville ikke finne på å kjøpe en PC der (til meg selv).. men jeg har bl.a. gjort ett aldeles glimrende godt kjøp av ett skjermkort der.. (Leadtek 6600GT).. En god selger skal tjene gode penger på fornøyde kunder.. Elkjøp er ikke noe unntak i så måte.. Det finnes gode selgere.. det finnes dårlige... at alle de dårlige har havnet hos Elkjøp har jeg liten tro på... Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) en liten litt uvesentlig historie : vel, jeg skulle kjøpe kombi video og dvd spiller til min mamma , kommer inn på elkjøp og spør hva de har, okey, de har noen billige modeller og noen dyre,, en svært relevant ting for min mor var at den kunne spille dvd'er samtidig som den kunne ta opp på vhs. Selgeren var 100% sikker på at ingen av de blilligere modellene kunne d, men de hadde en dyr som kunne.. ok, jeg gikk til andre butikker og kikket, men grunnet lite utvalg kom jeg tilbake til elkjøp og kjøpte den billige som jeg hadde sett meg ut på forhånd, til tross for at den ikke kunne spille av/ta opp samtidig. Nå viste d seg da at den kunne d allikevel da jeg kom hjem og testet den. Ble selvsagt veldig glad for dette. Men så til poenget. Hvorfor er selgeren så bombesikker på noe han ikke vet, blir litt vanskelig å ha tillitt til dem da. Alle er så 100% skråsikre, kan de ikke bare sjekke hvis de ikke vet, og ikke prøve å lure oss på en dyrere modell. Har hatt noen venner som har hatt problemer med elkjøp. Og jeg syns elkjøps politikk burde være at de skal prøve å få bort disse feila, ikke bare annerkjenne dem som et produkt av at de er store. 100 % "fornøydhet " burde være målet selv om det ikke er mulig. 5. Så vidt jeg vet så jobber under halvparten av de som har forsvart elkjøp i denne tråden på elkjøp hørest nesten negativt ut Jeg vet ikke helt hvor jeg faktisk skal starte, det er så mye å ta tak i. Men en ting som tydelig kommer frem fra dette forumet er jo at de fleste av dere ikke har peiling på butikkdrift eller loven. HAHAHAHAAH :!: :!: så morsomt når sånne sitater som dette "backfire" :!: starwars er da ikke nerdete ? er d ? :O poenget er at starwars har en skjult trussel, mot elkjøp, og vi må se alle filmene for å lage flere hat elkjøp innlegg. .......ok,,, et jorde her.... potet... Endret 18. april 2005 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg