Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Mer interessert i hva som lå i CD-samlingen til bestefar, siden Windows 95 med USB-støtte ikke kom før det kun var par måneder igjen til Windows 98 ble sendt med samtlige PCer. Det jeg mener er at Elkjøp vill-leder de stakkars gamle. For han hadde en pc med win95, som allerede hadde støtte for USB. Men så fikk elkjøp ham til å kjøpe en mye dyrere printer enn han trengte. Lenke til kommentar
arex Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg spyr herved på bakgrunn av pro-elkjøpismen i tråden. Tilsynelatende krampeaktig forsvar av Elkjøp (i tråden) tyder på at de er flinke til å skape lojalitet hos de ansatte - ingen tvil om det. Jeg ser for meg massesuggesjon med religiøse elementer . Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det jeg mener er at Elkjøp vill-leder de stakkars gamle. For han hadde en pc med win95, som allerede hadde støtte for USB. Men så fikk elkjøp ham til å kjøpe en mye dyrere printer enn han trengte. Informasjonen fra Microsoft tilsier at han sannsynligvis ikke hadde det. Hva hadde du sagt om bestefar hadde kommet med en USB-printer og hatt en versjon som ikke støttet det? Nettopp det motsatte, at Elkjøp lurte på bestefar en USB-printer når de burde visst at han ikke kunne bruke den. Det Elkjøp her gjorde var å selge noe som garantert ville virke. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg spyr herved på bakgrunn av pro-elkjøpismen i tråden. Tilsynelatende krampeaktig forsvar av Elkjøp (i tråden) tyder på at de er flinke til å skape lojalitet hos de ansatte - ingen tvil om det. Jeg ser for meg massesuggesjon med religiøse elementer . Så du hadde ikke noe annet enn det typiske fjortisspisset "hate-elkjøp-for-å-være-kul" å komme med? Lenke til kommentar
arex Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Og hvor står så dette? Les innlegget mitt en gang til - nøye. Å hate Elkjøp er ikke nødvendigvis en konsekvens av å spy av pro-elkjøpisme. Basert på mitt innlegg kan du ikke trekke konklusjoner om mine meninger om Elkjøp, annet enn ett syn på opplæring av ansatte. Med teskje; Det var pro-elkjøpismen jeg kommenterte. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 La meg se her i CD-Samlingen min litt... OI! Hva er dette? Microsoft® Windows®95 Med støtte for USBUlovlig kopiering straffbart. Bare for distribusjon sammen med NYE PCer. Kontakt PC-leverandøren om du har behov for kundestøtte. © 1981-1997 Send meg et kamera, så skal du få bilde av den... Og jeg regner med du har prøvd USB i win95 i og med du drar frem dette? USB-støtten i win95 er nesten ikke eksisternde og jeg kan si meg ganske trygg på at det ikke finnes noen mulighet i og få en USB-printer til og virke selv i de siste utgavene. Har ikke engang fått USB-mus til og funke på win95, det finnes neppe en eneste skriverprodusent som ville være dumme nok til og prøve og støtte USB i win95 OS. Hadde de solgt denne skriveren hadde du nok survet over hvor dumme de var som solgte noe slikt til uvitende... Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Alastor takk til deg for elkjøp reklame, noe vi absolutt ikke trenger.Elkjøp har flere ganger fått bøter fordi de driver med misvisende reklame/ulovlig reklame, så denne nye tilbuds garantien trur jeg veldig mye på du.. eneste du handler på elkjøp er ting hvor det helst ikke er deler som kan byttes ut Eneste Alastor gjør er å forklare retningslinjene samt hva de ansatte i hans butikk blir instruert om. Han driver med ingen form for reklame. Mener du at elkjøps ansatte ikke skal få lov til å forsvare seg selv. Dere driver jo å beskylder de for svinder og vell så det. Angående den garantien så har den da alltid vært? Er ikke noe nytt for meg. Pepsien: Hvordan kan de i elkjøp vite at farfaren din hadde en av de få versionene av win95 som støtter usb. Det kommer jo tydlig frem her i tråden at flertallet av win95 har null støtte for det. Selv venter jeg fortsatt på at de skal få fikset min ps2, som forøvrig ble levert inn i oktober men de har visst levert den ut til en annen i november, men det tar tid før de tar kontakt*sukk*. De sier de jobber med det, men men. Poenget er at det er enormt mye hets mot elkjøp som ikke er deres feil... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Det forundrer meg til stadighet at folk kjøper data på elkjøp, vel prisen kan jo ha noe å si, men det sier seg selv at de kan selge billig når de maskinene består av mindreverdige komponenter som ingen på dette forumet ville ha innbefattet seg med. En anen ting er som mange poengterer er at når man skal ha billig produktet så kommer selgeren som etter mitt intrykk ikke vet noe om lagerstatus eller noe som helst om lokke produktet og jeg kan med hånden på hjertet si at de selgerene jeg har møtt på snakker ikke fordelaktig om tilbudsvaren en vil kjøpe... , når jeg da spørr hvorfor de da selger slike varer så sier de noe sånt som om at det er fri konkuranse eller min personelige favoritt (opplevd da jeg skulle ha ny vaskemaskin) "bare så de som ikke har så mye penger skal ha et alternativ" hysterisk morosomt siden jeg da så på tilbudsmodellen til3495,- og selgeren (av typen sleskt smil og jeg kan alt!!! utrykk) prøvde så godt han kunne å selge meg en maskin til snaue 8k.... Trenger jeg å si at jeg forlut butikken? samme dag så var jeg på obs elektro å handlet en maskin til samme pris med tilsvarende spesifikasjoner Og er det bare meg som tror at det er tilbud hver gang de reklame bladerne til elkjøp kommer i postkassa? (hmmm må få tak i slike uadressert reklame uønsket eller lignende. Har sikkert mye mer gørr om elkjøps latterlige men gode selger for de kurer jo stor parten av kundene sine, men må jo ikke terge de stakkars elkjøp ansatte som tror de jobber i et paradis av en butikk kjede. Endret 16. april 2005 av teknikeren Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Alastor takk til deg for elkjøp reklame, noe vi absolutt ikke trenger.Elkjøp har flere ganger fått bøter fordi de driver med misvisende reklame/ulovlig reklame, så denne nye tilbuds garantien trur jeg veldig mye på du.. eneste du handler på elkjøp er ting hvor det helst ikke er deler som kan byttes ut UTRYKK: 1 sak, 2 sider. Go figure. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Og jeg regner med du har prøvd USB i win95 i og med du drar frem dette?USB-støtten i win95 er nesten ikke eksisternde og jeg kan si meg ganske trygg på at det ikke finnes noen mulighet i og få en USB-printer til og virke selv i de siste utgavene. Har ikke engang fått USB-mus til og funke på win95, det finnes neppe en eneste skriverprodusent som ville være dumme nok til og prøve og støtte USB i win95 OS. Hadde de solgt denne skriveren hadde du nok survet over hvor dumme de var som solgte noe slikt til uvitende... Jeg sier ikke ting ut i løse luften. JA, jeg _har_ prøvd win95 med USB. Dette var en OEM-disk som det var støtte for USB på, og det var det som lå installert på min farfars datamaskin. EDIT: Poenget mitt er at vi hadde vært inne og kikka på printeren tidligere, og bestemt at den skulle han ha. Men elkjøp greide å lure ham til å kjøpe en til 1000,- mer, fordi de hadde en mening om win95 og usb. Hadde det IKKE fungert så har de 30 dagers åpent kjøp, og han kunne heller kommet inn og betalt for den andre printeren. Endret 16. april 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg spyr herved på bakgrunn av pro-elkjøpismen i tråden. Tilsynelatende krampeaktig forsvar av Elkjøp (i tråden) tyder på at de er flinke til å skape lojalitet hos de ansatte - ingen tvil om det. Jeg ser for meg massesuggesjon med religiøse elementer . Til din info så er det bare jeg av de som svarer i tråden her som jobber i elkjøp. Og jeg forteller kun sannhet . Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Men en ting vil jeg nå si, at elkjøp "med vitende og vilje" gikk inn for å svindle kunden..som enkelte sier her i tråden, det er noe fullstendig tullball. INGEN er så dumme at de ville gjort noe sånt uten å vite at det bare ville slå tilbake på en selv. Vel det er nå engang det jeg personlig konkluderer med etter å ha selv hatt erfaring med elkjøp, sett andres erfaring med elkjøp og snakket MYE om dette med en god kamerat som faktisk jobber i elkjøp i skrivende stund. Er ikke bare en kjede som har sorte får . Og ikke alle butikker er like selv innenfor samme kjede! Nei det er helt sant. Men du kan ikke komme her å påstå at alle som sier de har probemer med Elkjøp er engangstilfeller og i mindretall når frekvensen av klagene er såpass stor. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har lyvd om et produkt, og at jeg overhodet ikke går inn for å lure kunder. Enkelt og greit fordi ved å lure folk så skaper man ikke kundeforhold, men kundeflukt. Og nok en gang, her er jeg sikker på at majoriteten av andre selgere gjør det samme . Tja jeg vil veldig gjerne være enig med deg i det siste der, og jeg går heller ikke rundt å tror at samtlige elkjøpselgere har vært på kjeltringekurs for å finne ut hvordan de kan ta rotta på flest mulig mennesker. MEN: det er helt klart at det finnes langt flere en "noen enkelttilfeller" som ikke spiller etter reglene. Se bare på tilfellet som ble beskrevet tidligere på side 1 hvor kunden selv avdekker at elkjøp ikke gjør det de sier de skal gjøre, men faktisk lodrett står der å lyver kunden i ansiktet. Det visr jo svart på hvitt svindel fra ende til annen - det er naturlig nok en idiotisk ting å gjøre og klart dette gir kundeflukt - men det er nå engang ikke en lov som hindrer noen i å gjøre idiotiske ting - bare ulovelige. Hva er vitsen/poenget med alle disse "Hate-hate-Elkjip"-trådene?Er det en skjult agenda her? (Tror ikke det). Eller er det så enkelt at dere/vi som frekventerer her overhodet ikke er relevante kundegrupper for Elkjøp/Data? Som Alastor påpeker..: Tror dere virkelig at Elkjøp-ansatte med vitende vilje desinformerer kunder? Poenget er å avdekke, diskutere og kartlegge alvorlig svikt i elkjøps rutiner. At dette kommer negativt ut for elkjøp er en helt naturlig konsekvens av dette, ettersom sakene som dukker opp her og andre steder er ganske hårreisende. De fleste som poster her på forumet tror jeg en trygt kan plassere i en kundegruppe som blant annet Elkjøp prøver å nå fram til. Og til det siste spørsmålet ditt, ganske enkelt: ja. Poenget er at det er enormt mye hets mot elkjøp som ikke er deres feil... Når det kommer til elkjøps praksis er det i alle fall 2 momenter: det ene er selve skaden/glippen eller hva det nå er som ikke er bra nok, det andre er hvordan elkjøp så reagerer overfor kunden. Det første momentet kan det nok være endel skader som helt klart er selvforskyldt, men elkjøps kundebehandling må de stå for selv. Etter hva jeg har erfart og sett så stryker elkjøp på begge deler. Og bare for å ha en ting helt klart: jeg er ikke anti-Elkjøp av natur. Jeg er en vanlig forbruker som reagerer sterkt på å bli lurt/behandlet dårlig eller ser at andre har blitt det. Endret 16. april 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 slik kan det gå når man handler data på hvitevare forretning Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Og jeg regner med du har prøvd USB i win95 i og med du drar frem dette?USB-støtten i win95 er nesten ikke eksisternde og jeg kan si meg ganske trygg på at det ikke finnes noen mulighet i og få en USB-printer til og virke selv i de siste utgavene. Har ikke engang fått USB-mus til og funke på win95, det finnes neppe en eneste skriverprodusent som ville være dumme nok til og prøve og støtte USB i win95 OS. Hadde de solgt denne skriveren hadde du nok survet over hvor dumme de var som solgte noe slikt til uvitende... Jeg sier ikke ting ut i løse luften. JA, jeg _har_ prøvd win95 med USB. Dette var en OEM-disk som det var støtte for USB på, og det var det som lå installert på min farfars datamaskin. EDIT: Poenget mitt er at vi hadde vært inne og kikka på printeren tidligere, og bestemt at den skulle han ha. Men elkjøp greide å lure ham til å kjøpe en til 1000,- mer, fordi de hadde en mening om win95 og usb. Hadde det IKKE fungert så har de 30 dagers åpent kjøp, og han kunne heller kommet inn og betalt for den andre printeren. snakker om å drite på draget, med andre ord så er det rimelig bra at du ikke jobber på elkjøp for du vet jo ikke hva du prater om sakset fra microsoft: "Obs! Microsoft Windows 95 og Microsoft Windows NT 4.0 støtter ikke USB-enheter." link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;223256 men nei da han elkjøp karen var kjip han rimelig teit at onkelen din fikk noe som virket Lenke til kommentar
bep Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Dette blir ingen bedt om der jeg jobber, og jeg har ikke hørt noe tilfelle av det samme i butikkene i osloområdet, som er elkjøps største butikker. Dette er en dokumentert praksis fra Elkjøp sin side. Hva dere får beskjed om av ledelsen er i så måte rimelig uinteressant. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 JA, jeg _har_ prøvd win95 med USB. Dette var en OEM-disk som det var støtte for USB på, og det var det som lå installert på min farfars datamaskin. Og hvilke USB-enheter prøvde du da? Jeg spurte ikke om du hadde brukt win95 med USB-støtte for det har vel de fleste. Jeg har også hauger og lass med slike CD-er, Win95 OEM B var vel første utgaven hvor man kunne innstallere et USB-tillegg. Tror eneste funksjon var og fjerne merkene for ukjent enhet i enhetsbehandling. C og D utgaven er skjeldne og støtten var fortsatt nærmest et teoretisk fenomen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 EDIT: Poenget mitt er at vi hadde vært inne og kikka på printeren tidligere, og bestemt at den skulle han ha. Men elkjøp greide å lure ham til å kjøpe en til 1000,- mer, fordi de hadde en mening om win95 og usb. Hadde det IKKE fungert så har de 30 dagers åpent kjøp, og han kunne heller kommet inn og betalt for den andre printeren. Meningen om Windows 95 er ikke Elkjøps, men Microsofts. Elkjøp-ansatte med en viss peiling vil sjekke med Microsoft og få beskjed om at USB ikke støttes. Det kom et fåtall med OEM-versjoner som støttet USB. Disse var Windows 95 OEM SR2.1, og disse hadde USB-støtte for et minimalt antall enheter siden de kun hadde støtte for skrivere etc. fra samarbeidspartnere av PC-produsentene som solgte med Win95 OEM SR2.1 ferdig installert. Dersom de hadde spurt bestefaren din om dette var versjonen han hadde og om skriverprodusenten var samarbeidspartner med en av PC-produsentene som solgte den Win95-versjonen, hadde han hatt et svar? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Forbrukerkjøpsloven § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Altså, med en gang han oppdaget mangelen kan han klage på den så fremt PC ikke er over 5 år, eller. den gjelder vell uansett, men etter 10 år er saken foreldet. Endret 16. april 2005 av Gromit Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Elkjøp er ei sjappe jeg skjelden går inn i for å handle ting uten å være SKIKKELIG informert om produktet på forhånd. Skulle kjøpe meg en 32" Widescreen TV for litt siden, da dem hadde en philips på tilbud for 5000kr... JEg sjekket på internett og så der at ordinær pris på denne var omlag 8000 og tenkte at her var det duket for et. Kupp. Men neida... Straks jeg nevne philipsen så viste de meg en Thomson som skulle være mye bedre, den kostet ordinært 7000 men jeg kunne få den for 5500 om jeg kjøpte den nå... jeg takket nei til den og da skulle dem ha meg over til en Panasonic til spesialpris på 6000kr... Så sa jeg at jeg ikke var intresert i noen av disse men ville ha Philipsen... Gjett hva jeg får servert da. "Du er rett og slett dum nå, siden Thomson TV'n er mye bedre en Philipsen" Og "desverre har vi ikke philipsen inne nå så da må du komme ignenn på fredag." Dett var da mandag kveld samme dag som de hadde anonsert tilbudet. De har ikke fått in en eneste fuckings Philips TV, er bare lureri for å lokke kunder. for så å lure på dem en dårligere til høyere pris. Pga erfaring med elkjøp tidligere dro jeg hjem og sjekket... Thomson TV'n hadde ordinær pris på 5500 og Panasonicen kostet 6000 fordi expert hadde den til den prisen (prisgaranti). Og når det gjaldt kvalitet så var Philipsen ørten ganger bedre en Thomson TV'n siden den var en av Philips toppmodeller. Siden jeg nå hadde fått nokk av elkjøps idioti dro jkeg til expert og kjøpte meg en Panasonic, den fungerer utmerket. Så til alle sammen... Ikke send folk for å handle på elkjøp. Jeg får vondt av å se hvor mange som blir lurt når de går inn i den sjappa... Vurderer seriøst å blande meg inn når selger står og lyver slik til en kunde... Dårlig samvittighet rett og slett.... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Dette blir ingen bedt om der jeg jobber, og jeg har ikke hørt noe tilfelle av det samme i butikkene i osloområdet, som er elkjøps største butikker. Dette er en dokumentert praksis fra Elkjøp sin side. Hva dere får beskjed om av ledelsen er i så måte rimelig uinteressant. Eh. Så hva jeg sier er MIN instruksjon som ANSATT i elkjøp har ingenting å si mot hva er dokumentert før? Dummeste jeg har hørt på en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg