FpsStu Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hva er den fluid graia? hva gjør den? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Mener å huske at Maxtor bytta ut det vanlige kulelageret, men et kammer fyllt av olje elr.no Eller så er spindel-motoren bytta ut med noen form for hydrostatisk drift(motoren drar olja rundt, som igjen drar platene rundt, uten noen fysisk kontakt mellom motor og platene) *tror jeg* Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 nja.. med fluid mener de åsså at de har byttet ut alle luftrommene i HDD med hydraulisk veske. Dette gjør den mer støtsikker, mer støysvak og midre varmeutvikling. Undersøkte litt på nettet på dette. Fant en PDF fil fra maxtor som forklarte alt. Tror jeg kommer til å kjøpe en slik! Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 12:15, Ole_bob skrev:nja.. med fluid mener de åsså at de har byttet ut alle luftrommene i HDD med hydraulisk veske. Dette gjør den mer støtsikker, mer støysvak og midre varmeutvikling. Undersøkte litt på nettet på dette. Fant en PDF fil fra maxtor som forklarte alt.Tror jeg kommer til å kjøpe en slik! ganske stilig! :smile: noen ide om ytelse, specs og pris? Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Maxtor har to versjoner på D740. En med ball bearing og en med FDB (fluid dynamic bearing) eller noe slikt. I hvert fall, jeg kjøpte den med ball bearing fordi jeg ikke fant den fluid greia noe sted (men så er jo jeg någet utolmodig også da). Ball bearing bråker som ville hunder eller en gal mann med fløyte. Eller to fløyter siden jeg har to stk. IKKE kjøp disse. Men det kan godt være at fluid versjonen er god! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå