Arax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 hvordan legger jeg til støtte for 3d NOW i linux? jeg bruker forresten fedora core 3 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Flyttes fra CPU til Programvare -->Linux Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Eneste programmet jeg vet om som støtter 3DNOW! er MPlayer. 3DNOW! støtte legges til før kompilering. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 GCC støtter 3DNOW på lik linje med MMX og SSE, hvis du kompilerer programmer eksplisitt for K6-II eller nyere AMD cpu vil GCC legge inn 3DNOW instruksjoner der den finner det hensiktsmessig. Du trenger ikke legge til støtte for det spesielt noen steder for å ta det i bruk, hvis prosessoren din implementerer et instruksjonsett vil det tas i bruk når du kjører programmer som bruker dem. Problemet med alle SIMD instruksjoner (som opererer på vektorer og matriser) er at det er svært vanskelig for kompilatoren å identifisere når de kan tas i bruk, så de gir først og fremst utbytte når programmereren bruker dem ekspilisitt når man f.eks har bruk for å summere vektorer eller multiplisere matriser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå