mysjkin Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg driver og tester en applikasjon mot forskjellige databasebackender. applikasjonen er basert på BDE og ODBC (Jupp jeg vet at det ikke er helt state-of-the-art hva delphi og databaser angår, men jeg vil i utgangspunktet helst slippe å endre på så grunnleggende deler) Når jeg kjører dette mot en access-fil har jeg et merkelig problem: når jeg lagrer en ny post som har en autonummer-key, ser ikke delphi (den nye) verdien for feltet før jeg har hoppet vekk fra og tilbake til posten. Et sted har jeg en afterpost eventhandler på en tabell som, hvis det er en ny post, legger inn en del poster i en annen koblet tabell. For å gjøre dette finner den verdien for id'en til den nye posten, for alle andre databaser dette har vært testet mot (postgres, sybase, sqlite) trenger jeg en refresh for å hente inn den nye verdien, i access får jeg det til å funke med å legge inn en table.prior;table.next; men det er jo en smule kludgy for å si det mildt.. Noen ideer? Eventuelt, hva anbefaler andre å bruke som databasetilkobling? Helst noe som følger med i Delphi professional 7.0 (kan vurdere å oppgradere dersom det har skjedd mye på dbfronten) M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå