ZerBox Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg har fått meg nytt hovedkort(MSI k7T Turbo2), prosessor(Athlon XP 2100+) og lagt inn Win XP på ny. Det er bare det at lyden på pc'en funker ikke. Hva skal jeg gjøre? Pc'en bruker bare speakeren. BAD! :wink: I Device manager under Sound, Video and game controllers står: Audio Codecs Legacy Audio Drivers Legacy Video Capture Devices Media Control Devices Video Codecs (hvis de har noe å si) [ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-07-06 12:15 ] Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Ikke noen som vet noe? Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Onboard lyd? Gå i så fall i bios og disable denne. Mulig at du må bytte en jumper på HK. Hvilket lydkort har du? Prøvd å laste ned nyeste drivere til det? Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Lyden er integrert i hovedkortet. Det står slik i infoen: AC97 Integrert lydkort Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Okay, da bør du _ikke_ disable den i bios'en! :wink: Se om du finner oppdaterte drivere til den... Kan være vanskelig på integrert hardware, men er som regel driverne som er problemet. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Hvilken av disse driverne skal jeg velge? http://fae.abit.com.tw/eng/download/driver/i_ac97.htm Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Urk...Hadde du ikke MSI HK sa du? MSI Support finner du her http://www.msicomputer.com/support/msi_support.asp men det ser ikke ut som driver-delen fungerer. Lenke til kommentar
tokki Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Gå inn på MSI.com.tw og finn MSI k7t turbo 2 På høyre side finner du da en link til drivere, og der finner du lydkort driveren!! http://www.msi.com.tw/program/products/mai...S-6330%20Ver5.0 Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 12:58, tokki skrev:Gå inn på MSI.com.tw og finn MSI k7t turbo 2På høyre side finner du da en link til drivere, og der finner du lydkort driveren!!http://www.msi.com.tw/program/products/mai...S-6330%20Ver5.0 Ditt geni, for der er det jo mye en kan laste ned! :wink: Linken funker ikke hos meg i alle fall, og det virker som siden til MSI er buggy som fy... Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Sier meg enig... Mye å laste ned der ja! Tipper jeg vil finne det fer når siden først begynner å virke.. Har aldri sett noe så føkket side før. INGENTING virker jo.. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Nå fikk jeg lastet ned driveren, men når jeg skal installere den kommer dette opp: VIA AC97 Audio Chipset is not enabled on this system! Please enable it first an the BIOS and the run this setup again. Hvordan gjør jeg det? Håper inderlig lyden vil virke skikkelig etter dette... Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Finn frem hovedkort manualen... Let frem til jumper-settings, og onbord sound. Der vil det være et bilde av hovedkortet mer jumperen markert...skru så opp kassen og finn jumperen. Sett den til enabled. That's it! :smile: Lenke til kommentar
ManOwaR Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Leste ikke helt nøye der;) Kan godt hende du bare må gå i BIOS på "integrated..bla.bla" og velge Enabled på onboard sound! Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Der var den ja! Skal teste det om en stund.... Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Det virket ikke. Når jeg prøver å installere den nyeste driveren kommer: VIA AC97 Audio Chipset is not enabled on this system! Please enable it first an the BIOS and the run this setup again. Skal jeg enable OnChip Sound i BIOS da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: ZerBox skrev (2002-07-06 15:24):Det virket ikke. Når jeg prøver å installere den nyeste driveren kommer:VIA AC97 Audio Chipset is not enabled on this system! Please enable it first an the BIOS and the run this setup again. Skal jeg enable OnChip Sound i BIOS da? ja det er jo det setupen sier jo,om du ikke vet hvor bruk manualen.Kjetil Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Du er på rett spor. Gå inn i BIOS, under feltet Intergrated Peripherals finner du bl.a. Onboard SoundChip eller AC97 Audio. Den/disse skal stå på Enable for at lydkortet skal være aktivert. Siden du har et MSI-kort så følger det med en genial CD som kjører et script som automatisk finner ut av hvilke drivere som ikke er innstallert evt. behøver en oppdatering. Klikk på 'VIA AC97 Audio' og saken skulle være i boks... Lykke til :smile: Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Nå har jeg sittet i snart 3uker å ventet på hovedkortet som jeg skulle få av psdata.no, som skulle virke. Å nå virker ikke lyden med det heller!!!! :sad: Noen som har andre tips til ting jeg kan gjøre for å få ordnet det? Under Integrated Peripherals har jeg stilt disse slik: Onborad Legacy Audio - Enabled Sound Blaster - Enabled Under Advanced Chipset Features har jeg stilt denne slik: OnChip Sound - Auto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå