mghogli Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hei! Jeg driver å jobber med et prosjekt som involverer å sette opp en RADIUS server, samt to basestasjoner som skal distribuere internett over et trådløst nettverk. Er det noen som vet om det finnes gratis programvare for RADIUS server til Windows 2003, eller må jeg benytte "freeRADIUS" for UNIX plattformen? Samtidig, finnes det noe god dokumentasjon på hvordan i all verden man får disse basestasjonene til å distribuere internettilgang samtidig som den trenger MAC autentisering... Jeg er rimelig grønn på emnet, så blir veldig glad for alle tips... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Om du har Win2k3 så følger RADIUS-server med.. Gå til "Add or Remove Programs" -> "Add/Remove Windows Components" -> opne "Networking Services", og legg til "Internet Autentication Service". Trykk deretter "OK" og "Next".. Ferdig! Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det er RADIUS server i Windows 2003 server. De bare kaller det Internet Authentication Service (IAS). Internet Authentication Service Integrating Wireless Access Points with RADIUS and AD. Finner sikkert mer hvis du bruker vennen din Google Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Tusen takk skal dere ha! Skal se om jeg finner ut noe fornuftig med IAS da.. Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Evnt. så kan du jo kikke på denne: http://www.hih.no/uninett2004/presentasjon...adlose-nett.ppt Mener det sto noe interresent der(kan ikke sjekke nå for jeg sitter på Linux uten powerpoint støtte) Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Lurer på hva RADIUS er? Så det var noe RADIUS greier i oppsettet på trådløs ruteren min Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Lurer på hva RADIUS er?Så det var noe RADIUS greier i oppsettet på trådløs ruteren min RADUIS en en slags database som validerer alle pålogginger inn mot et nett. F.eks når du koblet til internett med modem/ISDN, vil brukernavn/passord valideres mot RADIUS serveren som inneholder alle brukernavn / passord. RADIUS er en standard som finnes for flere plattformer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå