Gå til innhold

BiA får 3 i VG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke, etter mitt hode, et spill som fortjener en 6er på terningen. Det er heller ikke et spill som fortjener 3. I min bok fortjener spillet en 4.5 siden dette ikke går og jeg ikke synes spillet når heeelt opp til en 5er blir det en 4er. En av hovedgrunnene til at den vipper ned og ikke opp, er all forhåndshypen om spillet. Det ble jo omtalt som det ultimate, mest realistiske WW2 spillet noen gang. Spillet var bra det, men ikke så bra.

 

En ting jeg stusset på i anmeldelsen, som jeg irriterer meg grønn over generelt, er at han dømmer spillet utifra settingen. "Uff enda et WW2 spill..." Dette SKAL verken telle negativt eller positivt. En god anmelder skal se på spillet i sin helhet, ikke om det er gitt ut mange WW2 spill...

 

Det blir det samme som en musikkanmelder som trekken ned på scoren til en Rocke-skive fordi de bruker vokal-gitar-trommer-bass oppsettet. "Gjort før, kjedelig..."

Lenke til kommentar
Bia er god nok for ein sterk 4. Enig Odland81 det skal ikkje dømmes etter kor mange ww2 det er fra før, men dette er hans meining.

Hvorfor skal det ikke det? Når det finnes andre spill på markedet, så må jo et spill veies opp mot de andre, kan jo ikke bare anmeldes på egen meritt. Og når markedet er så vanvittig mettet av halvgode WWII spill, så er det ikke rart det trekker ned.

Lenke til kommentar
Det blir det samme som en musikkanmelder som trekken ned på scoren til en Rocke-skive fordi de bruker vokal-gitar-trommer-bass oppsettet. "Gjort før, kjedelig..."

Det blir jo også gjort når det gjelder musikkanmeldelser...

 

Kommer noen med en helt strait rock- eller popskive så må de jo regne med å få høre det. Det er ofte du leser i musikkanmeldelser "gjort før, kjedelig". En eksprimentell og orginal plate som kanskje bare er helt ok, får jo bedre karakter enn en rockeskive som også er helt ok. Nettopp fordi de har hauger av folk å ta inspirasjon og ideer fra og til og med da blir det bare middelmådig.

Lenke til kommentar
Bia er god nok for ein sterk 4. Enig Odland81 det skal ikkje dømmes etter kor mange ww2 det er fra før, men dette er hans meining.

Hvorfor skal det ikke det? Når det finnes andre spill på markedet, så må jo et spill veies opp mot de andre, kan jo ikke bare anmeldes på egen meritt. Og når markedet er så vanvittig mettet av halvgode WWII spill, så er det ikke rart det trekker ned.

"Andre verdenskrig føles rett og slett oppbrukt som spilltema - etter utallige timer som soldat i lignende spill, opplevde jeg faktisk at jeg kjedet meg i store deler av «Brothers in Arms»."

 

"Men når man har spist to-tre iskremer med sjokolade på rad, skal det litt til for å klare én til, hvis du skjønner hva jeg mener. "

Lenke til kommentar
Helt enig med anmelder og når spillet i tillegg ikke er noe spes bra, så forstår jeg godt at det kan bli litt slitsomt å anmelde nok et slikt spill.

Da kan han slutte å anmelde spill da. :roll:

Leser du andre anmeldelser så får spillet ein god del bedre karakter, men som sagt det er hans meining.

Lenke til kommentar

Synes VG tar litt feil, men så tar faen meg alle andre feil angående dette spillet også!

Spillet er ingen 3/6, men så faen heller ikke en 10/10. Hadde jeg gitt det en karakter mellom 1 og 6, ville jeg gitt det 4, kanskje en KJEMPESVAK 5er.

Multiplayer var booooring (1 forbanna mode, elendige "servere", osv), singleplayer var for kort, 90% scriptet (slik som de sa det ikke skulle bli), AIen var overrated (som altid i FPS spill), grafikken lignet på AVP2's grafikk, og det var tidvis frustrerende.

 

EDIT:

Spillet har fått kjempegode karakterer de fleste steder. Når VG er et av de få stedene som omtaler spillet dårlig, så sier det en del om dem.

Synes heller at det sier mer om de andre, jeg.

 

EDIT2: Fanken da! Uansett hva je sier, så er det noen som har sagt det før meg! :hrm:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en spillanmelder, men jeg synes ikke 3-er på terningen er så ufortjent. Spill som CoD og Medal Of Honour er mye bedre enn BiA. Etter å ha spilt BiA i 30 minutter har man gjort alt det som er å gjøre i spillet. Jeg sier ikke at spillet er dårlig, men det er heller ikke ekstremt bra. Helt gjennomsnittelig, altså 3.

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Er uening i VG`s krarakter, men gir egentlig blanke faen, side eg har spillet og er kjempe fornøyde med det. For meg er det uutholdelig å gå tilbake til COD single player etter å ha spilt BiA :no: Det var skikkelig tamt å spille rett og slett, gørr kjedelig :roll: Men det var min meining.

Lenke til kommentar
Spillet har fått kjempegode karakterer de fleste steder. Når VG er et av de få stedene som omtaler spillet dårlig, så sier det en del om dem.

at vg er den einaste avisa som tør å vere ærlege og gi spelet den karakteren det fortjener?

 

 

personleg vart eg skuffa over det eg har prøvd av BiA (har ikkje spelt så veldig langt, men eg orka rett og slett ikkje å spele noko meir). men dette handler ikkje om min meining, så nok om det.

 

men så lenge vg forklarer grunnen til at spelet fekk den karakteren det fekk, så syns eg det er greit.

 

og sjølvsagt så må BiA målast opp mot andre spel i sjangeren.

 

uansett så er ikkje 3 ein dårleg karakter, det er heilt middels, og BiA er vel ikkje så mykje betre ein middels (syns eg, og tydlegvis vg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...