ZyberZombie Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Heisann. Min kjære bror skal konfirmere seg om et par uker, og jeg tenkte å kjøpe hodetelefoner til han. Har sett på Sennheiser HD 497 og Koss PRO 3AA. Er noen av disse å anbefale til mp3spiller-bruk? På forhånd takk. PS. Unnskyld meg mitt dumme nick, henger igjen fra 14izz-tiden Lenke til kommentar
Norne Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har sett på Sennheiser HD 497 og Koss PRO 3AA. Du vet, det er ikke nok å *se* på en hodetelefon, du må høre også Beyerdynamic sin i denne klassen får skryt. (DT 231 er det vel). Selv har jeg ikke hørt den, men er happy med mine Sennheiser HD 497 til bærbar og annen (allround) bruk. Som regel får en det en betaler for - men ulike fabrikanter/modeller har ulike lydsignaturer. --- (Ikke dumt å bruke øynene, forresten - en konfirmant vil være opptatt av å ikke stikke seg ut mer via headsett-utseendet enn ønskelig) Lenke til kommentar
FM Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har selv Beyerdynamic DT231 og kan anbefale denne. Designet er mer eller mindre kjedelig, men lyden er overlegen. Mye god lyd for pengene. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har den Koss modellen du nevner, og de er etter min mening helt rå. Men blir nok litt for kraftige til en MP3-spiller. Med mindre du kjøper med en hel haus med batterier i samme slengen... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Slenger meg på DT231 anbefalingen. Utrolig mye for pengene. Spiller fletta av flere Koss modeller jeg har sammenlignet med. hpx.no har den på kampanjetilbud til 499,- nå. Lenke til kommentar
FM Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hpx.no har den på kampanjetilbud til 499,- nå. Til den prisen er det i alle fall ingen tvil hvilken hodetelefon som er den beste. Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Skal ikke være sær, men de ser litt kjipe og som Norne nevner, utseende har endel og si. Kan godt høyne til rundt 800,- Noen andre forslag? For all del, takk for hjelpa hittil også Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Du har jo Sennheiser HD 515 .. Pen å se på, Lett og komfortabel, fin lyd. Et bra kjøp. Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 De så bedre ut, men ifølge et review på cnet krever de litt mer kraft enn det en mp3spiller kan levere... Eller er ikke dett så farlig? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Sennheiser 515 har en impedanse på 50 ohm. Etter min bedømming er jo det ganske tungkjørt for en liten mp3 spiller, man er jo interesert i å få litt lyd også. Men kan hende den høye følsomheten veier opp for dette? Lenke til kommentar
FM Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Når jeg testet HD 595 som er i samme serie som HD 515 så var denne enklere å drive enn DT231. Jeg betviler derfor sterkt at man ikke skal kunne drive HD 515 tilfredstillende med en mp3-spiller. Før du kjøper kan du også teste "mellombroren" i serien, Senn HD 555. Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hmmm. Alle i HD serien er på 50ohm da. Vil tro det er litt drøyt (brutters har ikke en Ipod heller, som kanskje er "sterkere" enn mye annet...) Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Tror kanskje jeg går for DT231 alikevel, siden de virker lettdrevne og er bra... Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hmmm. Alle i HD serien er på 50ohm da. Vil tro det er litt drøyt (brutters har ikke en Ipod heller, som kanskje er "sterkere" enn mye annet...) HD580, HD600 og HD650 er på 300 ohm. 50ohm fint av på en iPod den(eller det meste annet). iPod skal levere litt mer strøm enn de fleste andre mp3-spillere ja. Uansett. Ikke tenk så mye på at de ikke er sterke nok i den prisklassen der fordi de meste som er i den prisklassen er ment for portablelt bruk(eller, vanlige forbrukere som vanligvis ikke har en hodetelefonforsterker). Hvis du ser etter hodetelefoner etter utseende så kan du vel egentlig glemme bra lyd(finnes vel unntak), men de fleste ser ikke veldig fine ut(hvorfor skal de se fine ut egentlig?). Koss Portapro skal visst være veldig bra for prisen og gi god lyd(+ at de ser litt retroaktig ut). Vet ikke helt hvor mye de koster though. Finn ut hva han hører på så kan det være lettere å lete etter og(noen hodetelefoner er ikke like bra på det ene som det andre). Lenke til kommentar
FM Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Hmmm. Alle i HD serien er på 50ohm da. Vil tro det er litt drøyt (brutters har ikke en Ipod heller, som kanskje er "sterkere" enn mye annet...) Jeg vet at det ikke er for drøyt. HD 515, HD 555 og HD 595 har såpass høy følsomhet at de fint kan brukes til bærbart utstyr. Likevel er jeg mer stemt for at du kjøper DT 231. Endret 18. april 2005 av FM Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Oki. Da tar jeg ditt ord på det FM. Men hvorfor ikke HD515 da? Ser tøffere ut enn DT231. Skal snart slutte å kverulere, bare gi meg et enkelt svar Lenke til kommentar
FM Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Oki. Da tar jeg ditt ord på det FM. Men hvorfor ikke HD515 da? Ser tøffere ut enn DT231. Skal snart slutte å kverulere, bare gi meg et enkelt svar Lyden i DT 231 er rett og slett bedre. Men for all del: 515, evt. 555, er noe av det bedre i prisklassen, og så absolutt ikke dårlige kjøp. Du har ikke anledning til å få hørt på 515 og 555? Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Hmm, tror ikke jeg har tid til det. Går nok for 515 siden fjortizzfaktoren er høyere. Tusen takk for hjelpen igjen alle sammen! Lenke til kommentar
FM Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Går nok for 515 siden fjortizzfaktoren er høyere. :!: Gjør du sikker rett i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå