msh Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hei jeg har innstallert I8kfanGUI på min dell Inspiron 9300.Jeg ser at GPU temperatuen stiger helt opp til 60grader.Er det risikabelt å kjøre den helt opp til den temperaturen? Cpu temperaturen ligger mellom 50-40grader.Når den når 50grader,starter cpu vifta,men det gjør at Gpu vifta starter ikke før Cpu vifta starter,og da er temperaturen på GPU over 60grader. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sjekket du diskusjonen om han som hadde laget en tilpasning av FanGUI til å virke riktig på 9300? Et stykke ned på siden her: Link Her er link til tråden på notebookforums: I modified I8kFangui for I9300 Foreslår at du leser den hvis du ikke har det allerede, det kan være nyttig. Geir Lenke til kommentar
msh Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har innstallert den.Men for det slår av gpu vifta sammen med cpu vifta.Men er 60grader på gpu ok? Lenke til kommentar
ols Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Den skal ikke være så høy ved normal bruk. Mellom 60 og 65 er maks jeg har fått ved intensiv bruk. Sjekket tempen igår mens jeg spilte Richard Burns Rally, og det var med alt påslått, fullskjerm og overklokket skjermkort. Normalt hos meg er at den ligger 10-15 grader lavere enn dette. Når du sier at du "har installert den", mener du da at du har installert den modifiserte exe-filen som Geir henviser til, eller mener du bare den ordinære I8kFangui? Bare for å få det 100% avklart. Uten modifikasjonen viser programmet feil GPU temperatur, i ekstreme fall opp mot tyve grader for mye, vanligvis nettop omkring ti. Lenke til kommentar
msh Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har innstallert den som er for inspiron 9300.Den viser faktis 3-4grader mindre enn nvidia's temperatur måler. Lenke til kommentar
ols Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 De skal vise akkurat samme temperatur. Det er vel mest sannsynlig at problemet ligger i instillingene i Fangui programmet. Har du aktivert alle sensorene? Forfatteren av modifikasjonen anbefaler at man gjør alle innstillingene ferdig før man bytter ut den gamle exe-filen med den nye, om jeg husker rett. Under "CPU Temp Control" skal "Enable fan usage balancing" ikke være aktivert. (Akkurat siste løste problemene mine med at viftene ikke alltid slo seg på når de skulle). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå