int20h Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Bred grafikkstøtte fra ULi ULi har introdusert M1695-brikkesettet med støtte for både PCI Express x16, AGP 8x og standard PCI. Brikkesettet er laget for AMD64-plattformen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Smart nok konsept med PCIe + AGP, men noe sier meg at kvaliteten på andre deler av brikkesettet kan bli så som så i forhold til nVidia sine brikkesett. Håper uansett at dette kan bli en verdig konkurrent blandt de billigste hovedkortene. (Nvidia er farlig nær å bli karakterisert av meg som overpriset) Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Smart nok konsept med PCIe + AGP, men noe sier meg at kvaliteten på andre deler av brikkesettet kan bli så som så i forhold til nVidia sine brikkesett. Håper uansett at dette kan bli en verdig konkurrent blandt de billigste hovedkortene. (Nvidia er farlig nær å bli karakterisert av meg som overpriset) Enig med deg der. Siste virkelig gode brikkesett fra ULi (hvis det er det som var ALi før?) var vell til K6-serien hvis jeg ikke tar helt feil. Håper dette kan hjelpe på litt. Bruker ikke enkelte hovedkort med ATI-løsninge southbridge fra ULi nå (eller tar jeg feil?) Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Smart nok konsept med PCIe + AGP, men noe sier meg at kvaliteten på andre deler av brikkesettet kan bli så som så i forhold til nVidia sine brikkesett. Håper uansett at dette kan bli en verdig konkurrent blandt de billigste hovedkortene. (Nvidia er farlig nær å bli karakterisert av meg som overpriset) Enig med deg der. Siste virkelig gode brikkesett fra ULi (hvis det er det som var ALi før?) var vell til K6-serien hvis jeg ikke tar helt feil. Håper dette kan hjelpe på litt. Bruker ikke enkelte hovedkort med ATI-løsninge southbridge fra ULi nå (eller tar jeg feil?) Det lurer jeg også på Er ULi det nye navnet til ALi? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ja, ULi = tidligere ALi De hadde et ok brikkesett til Athlon/AthlonXP som støttet både SDR og DDR ram. Ellers så har jeg ikke hørt så mye fra den kanten. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Som jeg tenkte, Uli er tidligere Ali... Husker tidligere at Ali var som nevnt bra. Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 ALi er det vel egentlig Acer som står bak, er det ikke? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jepp, Acer Labratories Inc. eller noe i den duren. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Graver frem en gammel artikkel og putter inn litt info. I linken er det en samletråd om muligheter og prestasjoner som går med ULi 1695 brikkesettet. SLI, 400MHz HTT, sM2 kompatibel i fremtida og AGP + 2 PCI-e er på plass (6 skjermer! = TGI). http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=441348&hl= Koster i dag 581 spenn hos SHG (Asrock). Ikke så verst. Endret 11. august 2005 av AMD-King Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå