mohamedina Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Noen som vet åssen jeg kan forsterke singnale til mitt trådløse nettverkskort ? eller hvor jeg kjøper antenne til laptopen min? og om jeg trenger noen spesiele porter eller koblinger på pcen min? Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Var veldig lite informasjon her da. Men antenna som du snakker om er innebygd i kortet. Tviler sterkt på at det er en måte å øke styrken på den. Hvilket kort har du da? Og hva slags basestasjon er det du bruker? Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 okei! vil gjerne ha forsterket det skjønner du med en antenne uten om den antennen som ligger inne i kortet allerede har et 11 Mbps 802.11g tror jeg men hvis jeg kjøper et 108 Mbps får jeg lengre rekkevidde? vet ikke åssen basestasjon jeg bruker skulle bare koble meg til naboen men mangler ca 20 meter for å få kontakt så vil bare forsterke singnale eller kjøpe antenne eller noe har du noen ide hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Vanskelig å forsterke fra din sin side. Er basestasjonen som står ho snaboen som bestemmer mesteparten av rekkevidden. Du kan jo spørre om han vil kjøpe seg ny basestasjon? Cisco sine er er ekstreme på rekkevidde. Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 okei! hvor mye koster en basestasjon da? hvor får jeg kjøpt den hen? har du noen linker til meg hvor jeg får tak i det hen? Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 `så det nytter ikke bare for meg å kjøpte nytt kort? på f.eks 108? Lenke til kommentar
JAS-Gripen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis du sjekker denne linken så kanskje det kan gi deg noen ideèr på hva du kan gjøre. Hvis du da slår et moddet nettverkskort sammen med en biquad antenne av denne typen så får du vistnok et kjempe resultat. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hvis du sjekker denne linken så kanskje det kan gi deg noen ideèr på hva du kan gjøre.Hvis du da slår et moddet nettverkskort sammen med en biquad antenne av denne typen så får du vistnok et kjempe resultat. Som nevnt i den Biquad guiden, så egner det seg best med Cantenna-prinsippet. Det er også mye enklere å lage. Endret 15. april 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 okei! takk! men er ikke bare mulig å kjøpe et kort med RP kontakt på og kjøre inn antenne i den? har ikke så peiling på dette skjønner du...hehe eller bare bytte ut korte med den en sånnen psdata da får jeg hvertfall lang nok rekkevidde? er litt for avansert for meg å bygge en sånnen som dere viste til for meg;) da må heller noen av dere gjøre det også få litt for det noen som har lyst til det? bare si hvor mye dere skal ha så skal jeg tenke på det;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå