Gå til innhold

Kjøp av vannkjøling hjelp?

Anbefalte innlegg

Kan noen av dere gutta komme med forslag til vankjølingssett til meg...

Hadde sett for meg alt av utstyr inkludert peltier

(helst ikke for stor)

hadde kansje sett for meg en 118 watts foreløbig

SETTET SKAL BENYTTES MED INTEL P4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt råd: Vent med peltier element! Dette kan du oppgradere til senere, men det er nok ting du må tenke gjennom først uansett når det gjelder vannkjøling. Sjekk microplex.no, 3dfxcool.no, netconnection.no, oikas.tk og muligens databutikken.com, se om du finner noe artig. Ellers vil jeg anbefale deg å se på dangerden blokker, kanskje en blackice extreme radiator? Det ligger et hav av poster på forumet med samme emne fra før av, søk litt rundt så finner du sikkert mye matnyttig.

Lenke til kommentar

Hei, - jeg vil også ha vannkjøling.

Har lyst på Swiftech CPU-kjøler m/peltier MCW462UT. Dette selges sammen som en enhet. Dersom vi følger moteringsanvisningen mv. bør det jo funke, - da kan jo den være tingen.

Peltierelementet virker ikke på full pupp hele tia, -det regulerer effekten etter varmeutviklingen. Hvordan gjør den det, - termostat?

Men jeg har ingen erfaring med vannkjøling, - heller ikke med Peltierelement, - så jeg gir ingen råd, - jeg bare spør.

Hvilke problemer kan Peltiergreiene trylle frem?

Blir bruk av Peltierelementet farligere for prosessor og omgivelser jo mere varme som utvikles av CPU?

Hva skjer når noe går galt?

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-07-06 10:21 ]

Lenke til kommentar

Peltier flytter vel varme, den ene sida fryser, den andre blir varm (pointet er å ha den ene sida på CPU-kjerna).

netconnection selger dangerden med peltier, GPU, og Chipset kjøler.

Peltier medfører problemer med frost, og ofte kondens.

Det bør derfor isoleres skikkelig (så en skikkelig manual på isolering hos http://www.maxxxpert.com.

Man bruker en coldplate mellom peltieren og CPU, tar jeg ikke helt feil er det vel pakninger i rundt peltieren også for å hindre kondens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...