OV-103 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Jeg prøver å legge inn Twig 2.8.3 med blant annet MySQL 4.1.11, men har støtt på et lite problem. Jeg har gått igjennom guiden steg for steg, men når jeg får beskjed om å kjøre mysql -u root -p dbnavn < /home/user/source/twig-2.8.3/setup/twig.table.mysql for å sette opp MySQL så får jeg følgende feilmelding. ERROR 1067 (42000) at line 1: Invalid default value for 'id' Her er de første delene av twig.table.mysql filen: CREATE TABLE twig_accounts ( id int(10) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment, username varchar(128) NOT NULL, password varchar(128), SID int(10), onnow bigint(21), expire bigint(21), laston bigint(21), PRIMARY KEY (id), KEY (username) ); CREATE TABLE twig_acls ( SID int(10) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL, ident varchar(128) NOT NULL, alevel int(10) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL, KEY (SID), KEY (ident) ); CREATE TABLE twig_acl_groups ( SID int(10) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL, groupname varchar(64) NOT NULL, username varchar(128) NOT NULL, KEY (groupname), KEY (username) ); Etter å ha lest litt rundt tror jeg at det har noe med at denne filen er ment for versjon 3.x av MySQL og får problemer med 4.x. Men er det noen som vet hva som må endres i filen for at det skal virke? Endret 15. april 2005 av e_urkedal Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Alt jeg trenge å gjøre var tydeligvis å fjerne "DEFAULT '0" fra alle linjer som hadde "auto_increment" i seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå