Gå til innhold

CPU kjøler på GPU

leifeinar

Anbefalte innlegg

finnes det ingen ordning slik at man kan instalere CPU kjøler på skjermkortet? og hatt en Thermalright XP-90 SLIK kjøler med en 9 mm silentX vifte SLIK

vifte. det må jo så absolut ha ver tingen :yes:

resultatet ville da blitt et lydløst og super overklokingsvennlig skjermkort, jeg er litt opptatt av kombinasjon av rå kraft og lydløshet. og slik jeg ser det i dag finnes det ikke lydløse alternativ til skjermkor. jeg har nå HIS med iceQ II, er jo ganske stille men er også den eneste tingen som lager lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har jo både lyd og nettverkskort innebygd i hk så har jo ikke bruk for flere kort. at om det er litt plasskrevende er jo det helt ok får min del. er jo egentilg veldi rart at ingen har produsert noe som gjør at man kan gjøre det.

skal jo ikke være noe større problem og få en cpu kjøler på enn en gpu.

Lenke til kommentar

det jeg mener er at det er hull i alle skjermkort til den orginale kjøleren. så en eller annen ommformer som gjør at man kan bruke de orginale hullene og feste på vanlig måte. må jo og ha noe og ha på baksiden også.

kobber kjøleren som var på skjemkortet kan så deles opp i passe biter og limes med termisk lim på gpu minnet. da ha har man det beste mulige systemet med luftkjøling. man må jo klare og klokke utrolig mye med noe sånt :p og det er jo det vi liker.

Lenke til kommentar

fant en side hvor en kar hadde gjort litt av det jeg planlegger LINK altså sage opp den gamle kjøleren og bruke den på minnet. mangler bare en XP90 :yes:

men vill man ikke med gpu klokking også få problemer med spenningen??? slik som med cpu??? er det noen måter og ordne dette på???

dette blir årets sommerprosjekt, bare bli ferdig med semestret først.

Lenke til kommentar

ok så volt modding er tingen???? ingen lure programm, eller fine bios oppdateringer som kan brukes???? det er jo programmer for alt nå om dagen, så hvorfor ikke dette?

den guiden du viste er jo fin, men er jo til et 9800 kort???? sitter på X850XT.

så en svenske på en tråd her HER

med ett Powercolor X800XT-PE@675/655 som er luftkjølt. det er en cpu cjøler han har på, så vidt jeg ser.

dette burde jo bli et artig expriment på 850xt, kan jo kanskje nå så høyt som 700/700 noe som for alle bør virke som en fin plan :p burde gi ok 3dmark 05 scores

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...