Gå til innhold

Armbåndsur med "elektronisk papir"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synd det er Seiko som produserer den. Er litt småkjipt å gå rundt med Seiko-klokke ...

Ærlig talt! Hvem bryr seg om hva produsenten heter? Kall det en spade: Er det kvalitet så er det kvalitet, da spiller det ingen rolle hva produsenten heter. Klokka blir jo ikke dårligere av den grunn. :roll:

Lenke til kommentar
Nei vel. Skal man kaste klokken da det ikke er mer batteri igjen?

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det Seiko som har ur med noe kinetic-

teknologi, der uret lader seg selv opp kun ved at brukeren beveger seg ved

normalt bruk. Fullt mulig at denne teknologien er brukt i denne klokka.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg hørte om dette, leste der at visjonen med dette "papiret" var at vi kunne få aviser på det, og siden det er så billig å produsere, så er det bare å kaste avisen etterpå. Kan også lage større skjermer enn med noen kjent teknologi pr. i dag (utenom dette da), med andre ord gigantiske skjermer til festivaler o.l., og de skal vistnok tåle ruskevær. De har utvilket fargeversjon av skejrmtypen også, men det spørs om dette er noe point i på en klokke enda, når de ikke har testet ut markedet enda engang. Men det er jo stilig, det skal jeg innrømme uten problemer. Stilig teknoligi :thumbup:

Ang. det med plastik: Nei, det er strømførende papir, med noe plastik i, etter det jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg hørte om dette, leste der at visjonen med dette "papiret" var at vi kunne få aviser på det, og siden det er så billig å produsere, så er det bare å kaste avisen etterpå.

Det var ikke slik jeg skjønnte det den gangen. Elektronisk papir skal være billig, men det er jo også som en skjerm så den kan forandre bilde ettersom hva man ønsker å vise på den. Det er altså ingen grunn til å kaste skjermen når du har lest ned siden.

 

Noen av svakhetene med elektronisk papir som jeg leste den gangen var at:

- det var vanskelig å få høy punkttetthet

- fargeversjonene lå et par år ekstra frem i tid

- oppfriskingsraten var særdeles dårlig. (alt for mye etterslep til f.eks film)

- levetiden til papiret var begrenset (det degraderte)

 

Så betegnelsen "elektronisk papir" er nok meget treffende. Det blir noe man erstatter papir med og ikke noe man erstatter vanlige skjermer og konsert-skjermer med.

Lenke til kommentar

Kan godt stemme det du sier Simen1, en stund siden jeg leste det, men jeg mener bestemt at de hadde lagd fargeversjon, at de kunne brukes som konsertskjermer, og at du kunne kaste avisen etterpå (resirkulering kanskje? :hmm:) Husker ikke noe om oppfriskningsraten, tror ikke de skrev noe om det der jeg leste om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...