tunheim Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hva slags problemer kan jeg forvente om jeg forsøker å starte opp fra en usb-flash-disk. Hva med OS som ikke har usb-støtte? Er det bedre å bruke en IDE-CF-disk? Lenke til kommentar
IP Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Først og fremst må du være sikker på at hovedkortet støtter boot fra USB. Hvis ja, må boot fra usb være aktivisert i bios. Booting av USB-enheter, og andre forsåvidt, er uavhengig av OS. IP Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Men hva vil så skje om man har et OS som ikkje støtter USB? Vil OS-et begynne å protestere? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kanskje du kunne fortalt hvilket OS du vil boote fra USB-disken? Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Har ikkje planlagt noe spes. bare er nysgjerrig. Men noen muligheter kunne vært: Windows XP, Linux (Debian), Windows 98, MS-DOS. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Litt vanskelig spørsmål, men hvis BIOS kan lese en USB fra en USBlagringsenhet vil dette kanskje fungere akkurat som harddsikkontrollerene som er integret på mange hovedkort. Kanskje du må legge inn en driver for USB akkurat som du med mange opperativsystemer må gjøre med RAID-kontrollere ol. Når det gjelder DOS og Linux har jeg ikke så mye grei på dette... Disse omtalte driverene som kanskje kunne ordnet dette må man kanskje fort lage selv Bare noen tanker... Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Ja, det er ikkje det at eg har et praktisk problem. Bare fant tanken litt besnærende at et OS kanskje kan starte opp fra et medium det selv ikke støtter. Lurer på hva som ville skje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå