lordbiggi Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei Eg ser at det er nokon som sier at det er farligt og legge sensoren(analåg) mellom prosessoren og kjøleblokken. stemmer dette eller? Vis det er farligt er det nokon som har noko tips om hvor eg kan sette dette på Socket 775? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Du bør ikke legge den mellom CPU og kjøler nei, da dette reduserer overflaten som kjøles. Du kan jo prøve å legge den på siden av cpu. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) prøv dette! EDIT: legg/fest sensoren på siden av hs på prosessoren Endret 15. april 2005 av kverna Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 På f.eks winchester CPUen er det jo en heatspreader, hvor skal man legge tempsensor da? Er det mulig å presse tempsensoren inn under heatspreaderen? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 På f.eks winchester CPUen er det jo en heatspreader, hvor skal man legge tempsensor da? Er det mulig å presse tempsensoren inn under heatspreaderen? se tegning over. det er heatspreaderen med sensor på siden Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Er dårlig når det gjelder å komme på forkortelser... EDIT: Endra på elendig formulering. Endret 15. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
kverna Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) der har du den Fur kan vel også gå å legge den under core hvis du har 754 prosessor.. men vet ikke helt. Endret 15. april 2005 av kverna Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Det er naturligvis bedre enn ingenting å plassere sensoren på utsida av HS. Noe bedre blir det om du skjærer et hull i siden av HS slik at du kan stikke sensoren inn i hullet og legge sensoren an mot kjernen. Da er det litt viktig at du legger noe på oppsiden av sensoren slik at den ikke tar borti HS siden HS er kjøligere enn kjernen. Undersiden har godt av litt kjølepasta. Jeg må bare innrømme at jeg ikke har tatt i en slik HS, og vet ikke hva den er laget av. Siden de HSene som er mulig å ta av krever litt press for å ligge med 100% kontakt med kjernen, antar jeg at det ikke er særlig solide greier. Kan hende det det er mulig å skjære et spor med en tapetkniv Tidligere, i gamle dager, kunne vi legge sensoren under kjernen, og legge ledningene mellom pinnene til CPU. Som Kverna skriver er det umulig med 939-sokkelen, for 754 er problemet at avstanden mellom pinnen er svært liten. Jeg leste om en kar som ikke klarte å legge ledningene mellom pinnene. Høydemessig er ikke dette noe problem. Dersom det skulle bli trøbbel er det en smal sak å lage et spor i socketen på hovedkortet, med en dremel eller tapetkniv. Edit: Nesten ingenting er endret Endret 16. april 2005 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
mintman Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Er det noen som kan si meg hvordan den skal festes. Er jo ikke noe lim på den eller noe? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Lynlim eller AS-lim vil funke bra. Kvakksalveren: HS er laget av kobber, og er nok ikke så enkel å skjære i. Det er vel "så som så" mht anlegget mot core også om man skal sette det på spissen. 100% er det nok neppe? Av den grunn brukes gjerne en termisk pasta / -lim mellom HS og core. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Lynlim eller AS-lim vil funke bra. Kvakksalveren: HS er laget av kobber, og er nok ikke så enkel å skjære i. Det er vel "så som så" mht anlegget mot core også om man skal sette det på spissen. 100% er det nok neppe? Av den grunn brukes gjerne en termisk pasta / -lim mellom HS og core. Oki, da er nok eneste mulighet å ta av HS. Det er ikke mulig for alle prosessorer. For noen er HS og kjernen limt sammen slik at en demontering av HS fører til en ufrivillig demontering av kjernen. For de som ikke er limt skal det visstnok være behov for et visst trykk før HS ligger an mot kjernen. Derfor antok jeg at HS var laget av en skjør metallegering. Joda, dersom ingen av de to flatene gir etter så er det vel bare tre molekyler fra hver flate som utgjør den totale kontaktflaten. Det er vel årsaken til at man skal, som du sikkert er klar over, skifte olje på en ny motor etter 50 timer Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Lynlim eller AS-lim vil funke bra. Trodde ikke at vanlig lim fungerte. menn menn.... Endret 19. april 2005 av mini me Lenke til kommentar
mintman Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Det fulgte med tape i pakken, så jeg festet det som på bildet over, og det funket jo greit. Men hvor nøyaktig det er vet jeg ikke. Viser noen grader forskjell fra den måleren som sitter i HK. Endret 19. april 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Feg har kjøpt meg vifte styring og der er det tape med. Har du et bilde så jeg ikke gjør noe feil? Hilsen en n00b Lenke til kommentar
mintman Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nei det har jeg ikke, for da må jeg opp med kassa løsne vifta og legge på goop igjen, og det orker jeg desverre ikke. Men hvis du ser på bildet til Fur over her, så gjorde jeg det på akkurat samme måte. Ta evt. kontakt med meg på MSN i ettermidag(etter 17) så kan jeg gi deg noen tips der(min MSN ligger i signatur). Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ser deg snart (kansje ) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nei det har jeg ikke, for da må jeg opp med kassa løsne vifta og legge på goop igjen, og det orker jeg desverre ikke. Men hvis du ser på bildet til Fur over her, så gjorde jeg det på akkurat samme måte. Ta evt. kontakt med meg på MSN i ettermidag(etter 17) så kan jeg gi deg noen tips der(min MSN ligger i signatur). profil mener du vel? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nei det har jeg ikke, for da må jeg opp med kassa løsne vifta og legge på goop igjen, og det orker jeg desverre ikke. Men hvis du ser på bildet til Fur over her, så gjorde jeg det på akkurat samme måte. Ta evt. kontakt med meg på MSN i ettermidag(etter 17) så kan jeg gi deg noen tips der(min MSN ligger i signatur). profil mener du vel? Eller profil ja :!: Takkker. Går litt fort av og til...... Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 legger deg til nå jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå