Gå til innhold

HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold PCI - DD Live!


Anbefalte innlegg

Gleder meg til å få fatt i dette lydkortet!

HDA (Hitec Digital Audio) Digital X-Mystique 7.1 Gold

Info fra produsenten's hjemmeside HER

"Supports Dolby Digital Live Real-Time Contents Encoder / The World First Dolby Digital Live Certificated PCI Audio Board"

Nå blir det 5.1 lyd på film OG spill gjennom en digital coaxial kabel til 5.1/DTS receiveren min....

Dette har jeg ventet lenge på!

Konge!

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leta etter det samme sjøl.

Eneste løsninga jeg fant som kunne realiseres var å bytte ut ABIT NF7v2 med et ABIT AN7 med soundstorm.

Synes det er rart nVidia ikke har videreført denne løsninga på ihvertfall et par av de nyere hovedkorta.

 

Vet du forresten noe om når dette blir å få kjøpt i Norge?

Pris?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har tatt kontakt med produsenten og spurt om de er interesert i å handle med oss.  Jeg skal forsøke å sende deg en mail når jeg har hørt noe.

 

Med vennlig hilsen

***; Salgssjef

Netshop.no,

Søndre Kullerøed 6, N-3241 Sandefjord

Email: [email protected]  WEB: www.netshop.no

tlf:+47 33 42 22 00  Fax: +47 33 42 22 01

Direkte: +47 33 42 22 20  Mobil: +47 99 00 47 74

 

On Tue, 19 Apr 2005 11:47:29 +0200, [email protected] wrote:

> Hei Netshop!

>

> Er det mulighet for at dere kan ta inn dette nye lydkortet? Som eneste

> PCI-lydkort med støtte for "Dolby Digital Live!" bør det blli ganske

> atraktivt =).

>

> http://www.bluegears.com/soundcard_xmystique.html

>

> MVH Ole André

 

*Håpe på det beste!* :love:

 

Her er tingen med Dolby Digital Live!

Enjoy audio from your PC or game console through your home theater with Dolby® Digital Live. A real-time encoding technology, Dolby Digital Live converts any audio signal into a Dolby Digital bitstream for transport and playback through a home theater system. With it, your PC or game console can be hooked up to your Dolby Digital-equipped audio/video receiver or digital speaker system via a single digital connection, eliminating the confusion of multiple cables and ensuring the integrity of the audio signal.

(Tatt fra Dolby.com.)

Lenke til kommentar
det er vel nok med et billig lydkort som faktisk bare sender lyden digitalt videre via optisk eller coax, uten å ødelegge med noen mixere eller anna "gøye" effekter, for så å dekodes av en ordentlig reciever.

Dersom lyden kommer fra en kilde som er encodet med DD eller DTS er dette nok ja. Problemet er når suround signalet består av flere PCM strømmer, som blant annet er tilfelle når det gjelder alt av spill. Med et vanlig hjemmekinoanlegg vill man da bare få vanlig stereo. Og det er her Dolby Digital Live kommer inn, den encoder alle disse PCM strømmene om til en DD strøm.

Endret av mar
Lenke til kommentar
Hadde tenkt å bestille et sånt, men skandiabanken kunne ikke overføre til korea... :p.....

 

Kan noen skrike ut når det kommer i nettbutikker som ikke er i Korea, og som også leverer til norge ??

Har du hørt om kredrittkort ala Visa, Mastercard, Diners osv

 

Og overføre penger til utlandet er i fleste tilfeller dyrt ja

 

Jeg bestilte ett Auditrak Prodigy 7.1 fra Csound.com i Sør Korea

 

Gratis frakt med UPS fra Seoul og til Oslo og gratis bedriftspakke med posten fra oslo og dit jeg bodde i Kirkenes. Lydkortet kom på under en uke.

 

Hitec Digital Audio tar jo alle de vanlige kredittkortene, så hvorfor har dere ikke bestilt...

 

134,95 U.S. Dollar = 841,93 Norwegian Krone + 25% Bamsemoms = 1052 Kr

 

Hvorfor nøle, løp å kjøp hvis dere vil ha det da...

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å bestille et sånt, men skandiabanken kunne ikke overføre til korea... :p.....

 

Kan noen skrike ut når det kommer i nettbutikker som ikke er i Korea, og som også leverer til norge ??

Har du hørt om kredrittkort ala Visa, Mastercard, Diners osv

 

Og overføre penger til utlandet er i fleste tilfeller dyrt ja

 

Jeg bestilte ett Auditrak Prodigy 7.1 fra Csound.com i Sør Korea

 

Gratis frakt med UPS fra Seoul og til Oslo og gratis bedriftspakke med posten fra oslo og dit jeg bodde i Kirkenes. Lydkortet kom på under en uke.

 

Hitec Digital Audio tar jo alle de vanlige kredittkortene, så hvorfor har dere ikke bestilt...

 

134,95 U.S. Dollar = 841,93 Norwegian Krone + 25% Bamsemoms = 1052 Kr

 

Hvorfor nøle, løp å kjøp hvis dere vil ha det da...

De har det ikke på lager akuratt nå, men Ibsen Studio har Audiotrak Prodigy 7.1 LT :)

Lenke til kommentar

Da er kortet på plass. Tok akkurat 1 uke fra Korea med EMS.

Bundlen var ikke all verden. En cd med drivere, brukermanual og en optisk kabel.

Installasjonen gikk smertefritt. Det medfølgende konfigurasjon programmet med innstillinger til det du trenger var oversiktlig og greit.

Hva med lyden? Lyden er god! Litt vanskelig å si hvor bra, men likevel er jeg overbevist om at lyden er bedre enn i mitt gamle SB Audigy 2.

Men nå kjøpte jeg dette mest pga support for Dolby Digital 5.1/DTS gjennom en kabel (bruker en digital coaxial kabel istedenfor den medfølgende optiske), og det fungerte fantastisk bra!

De spillene jeg har prøvd er HL2, Doom 3 og Far Cry. Far Cry likte ikke det helt, og ga meg lyd kun foran, men de andre to var det rett og slett en opplevelse å høre på! Film i DD 5.1 og DTS fungerte også ypperlig. Trenger ikke AC3 Decoder nå lenger... :)

Konklusjonen er at jeg er godt fornøyd. Det stod til forventningene.

Kommer tilbake med flere inntrykk hvis jeg finner noe mer å kommentere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...