Gå til innhold

Gratis, enkel C compiler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg kjører exe fila som jeg kompilerte i Visual C++, så kommer det istedenfor "Hello World", "This is the output of my first program!".

Hva skjer nå? Skulle det ikke komme opp "Hello world"?

Jo. Det vil det komme når du har behersket C programmering :thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg kjører exe fila som jeg kompilerte i Visual C++, så kommer det istedenfor "Hello World", "This is the output of my first program!".

Hva skjer nå? Skulle det ikke komme opp "Hello world"?

Jo. Det vil det komme når du har behersket C programmering :thumbup:

Bah. Kompilatoren prøver å være lur, og fikser koden hans sånn at det står det han *egentlig* vil skrive. "this is my first program" er jo sannheten, ikke sant? Fint. Der ser du. Kompilatoren har rett, du har feil.

<slashdot>

In soviet russia, the compiler compiles YOU!

</slashdot>

Forøvrig - ingen, INGEN konspirasjonteorier mot MS her nå! Forsiktig! De er baaaare snille :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg såg på C++ for første gang her om dagen.

Eg fulgte denne tutorialen bit for bit og prøvde å skrive små program som eg endra på og kompilerte etterkvart:

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/

Den tutorialen var veldig grei, og eg fekk mykje ut av å følge den iallfall.

Eg har lasta ned Borland sin c++-compiler v5.5. Den er gratis og grei. Koden skreiv eg i notisblokk, og kompileringa tok eg i dos-konsoll i windows xp.

Lenke til kommentar

C++ er greit ja! Eg forstår faktisk ikkje dei som endå sit og pusler i C. Sjølv om eg eigentleg kan svært lite C++, og berre har programmert PHP før, hadde eg ikkje overlevd eit sekund utan OOP. Med OOP blir programmering ein gøyal ting, og det er mykje lettare (i alle fall meir brukarvennleg) å lage eigne bibliotek til ting ein brukar ofte.

Lenke til kommentar

Du kan ikke lage noe mer i C++ enn i C, men det tar veldig mye kortere tid, og er mer oversiktelig.

Men det er mange flere ting å lære seg, templates (klette fortalte meg hvordan dette fungerte faktisk) inheritance, multiple inheritance, overrides, overloads, pointer to member osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...