gspr Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Var ikke noe mer du skulle klage på da gspr? Jo, har masse å klage på, men det blir off-topic i denne tråden. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Når jeg kjører exe fila som jeg kompilerte i Visual C++, så kommer det istedenfor "Hello World", "This is the output of my first program!". Hva skjer nå? Skulle det ikke komme opp "Hello world"? Jo. Det vil det komme når du har behersket C programmering Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Var ikke noe mer du skulle klage på da gspr? Jo, har masse å klage på, men det blir off-topic i denne tråden. Det gjør ingenting. Kom med det! Kommer opp når jeg har behersket C? :S Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Når jeg kjører exe fila som jeg kompilerte i Visual C++, så kommer det istedenfor "Hello World", "This is the output of my first program!". Hva skjer nå? Skulle det ikke komme opp "Hello world"? Jo. Det vil det komme når du har behersket C programmering Bah. Kompilatoren prøver å være lur, og fikser koden hans sånn at det står det han *egentlig* vil skrive. "this is my first program" er jo sannheten, ikke sant? Fint. Der ser du. Kompilatoren har rett, du har feil. <slashdot> In soviet russia, the compiler compiles YOU! </slashdot> Forøvrig - ingen, INGEN konspirasjonteorier mot MS her nå! Forsiktig! De er baaaare snille Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Det var ikke mitt første program da. Har lagd et annet også. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Programmet endret "Hello World" til "This is the output of my first program" i hello.c. Så det først nå. Så jeg bare endret det til "Hello SUcker", og vips så funket det igjen . Lenke til kommentar
Metalicat Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Eg såg på C++ for første gang her om dagen. Eg fulgte denne tutorialen bit for bit og prøvde å skrive små program som eg endra på og kompilerte etterkvart: http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ Den tutorialen var veldig grei, og eg fekk mykje ut av å følge den iallfall. Eg har lasta ned Borland sin c++-compiler v5.5. Den er gratis og grei. Koden skreiv eg i notisblokk, og kompileringa tok eg i dos-konsoll i windows xp. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 C++ er greit ja! Eg forstår faktisk ikkje dei som endå sit og pusler i C. Sjølv om eg eigentleg kan svært lite C++, og berre har programmert PHP før, hadde eg ikkje overlevd eit sekund utan OOP. Med OOP blir programmering ein gøyal ting, og det er mykje lettare (i alle fall meir brukarvennleg) å lage eigne bibliotek til ting ein brukar ofte. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du kan ikke lage noe mer i C++ enn i C, men det tar veldig mye kortere tid, og er mer oversiktelig. Men det er mange flere ting å lære seg, templates (klette fortalte meg hvordan dette fungerte faktisk) inheritance, multiple inheritance, overrides, overloads, pointer to member osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå