Marti Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg skulle gjerne hatt en gratis (helst) og ikke minst, enkel C compiler. Husk: Enkel er stikkordet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 devcpp er enkel og gratis Lenke til kommentar
gspr Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 GCC er selvsagt det første som dukker opp i hodet mitt. Hva mener du forresten med at compileren skal være "enkel"? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg skulle gjerne hatt en gratis (helst) og ikke minst, enkel C compiler. Husk: Enkel er stikkordet. Visual C++ (ikke gratis) er relativ enkel å bruke og sette opp større prosjekt i. Ellers kan du jo hoppe over til Java og bruke Eclipse verktøyet Lenke til kommentar
knuto Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Brukar du Windows eller Linux? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Whoops. Glemte det. Jeg kjører windows. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Men hva mener du med "enkel"? At den er enkel å hacke på for å lære hvordan en c-compiler virker, at den er enkel å bruke, at den bare kompilerer enkel kode? Forøvrig, for windows-plattform, er devcpp en finfin ting. Lett å bruke, med GCC i bunn. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Men hva mener du med "enkel"? At den er enkel å hacke på for å lære hvordan en c-compiler virker, at den er enkel å bruke, at den bare kompilerer enkel kode? Forøvrig, for windows-plattform, er devcpp en finfin ting. Lett å bruke, med GCC i bunn. Enkel å bruke for å kompilere en enkel kode ja. Har bedre ting å bruke tida mi på enn å lære meg hacking. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Men hva mener du med "enkel"? At den er enkel å hacke på for å lære hvordan en c-compiler virker, at den er enkel å bruke, at den bare kompilerer enkel kode? Forøvrig, for windows-plattform, er devcpp en finfin ting. Lett å bruke, med GCC i bunn. Enkel å bruke for å kompilere en enkel kode ja. Har bedre ting å bruke tida mi på enn å lære meg hacking. devcpp Hacking? Ingen kompilatorer er vanskelige nok å bruke til at de kvalifiserer som "hacking". Men ta en titt på http://www.bloodshed.net/devcpp.html Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg mente det du skrev i den forrige posten. Så et eller annet med Hacking der. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Noen her som har en enkel C kode jeg kan prøve? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) pastet c++ kode jeg Endret 16. april 2005 av aklla Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis du ikke klarer å søke deg frem til en Hello World for C på nettet, tror jeg det er ganske fåfengt å tro at du vil noen sinne dra nytte av en compiler. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 tja, du kan jo prøve dette :!: int v,i,j,k,l,s,a[99];main(){for(scanf("%d",&s);*a-s;v=a[j*=v]-a[i],k=i< s,j+=(v=j<s&&(!k&&!!printf(2+"\n\n%c"-(!l<<!j)," #Q"[l^v?(l^j)&1:2])&&++ l||a[i]<s&&v&&v-i+j&&v+i-j))&&!(l%=s),v||(i==j?a[i+=k]=0:++a[i])>=s*k&& ++a[--i]);printf("\n\n");} (copy+paste fra obfuscated c site) Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Var ikke noe mer du skulle klage på da gspr? 'Kanskje' jeg ikke tok meg tid til det. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Hvordan skal jeg gjøre det her? Paste inn koden og ta compile? Høres kanskje litt dumt ut det her, men et sted må man jo begynne. F.eks. lære hvordan disse virker. Btw, jeg fant en C++ for dummies cd her om dagen, men hvordan får jeg startet den? Ikke noe autorun e.l. Noen som vet det? (Har heller ikke funnet noe innpå plata.) Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) http://computer.howstuffworks.com/c.htm Endret 16. april 2005 av hishadow Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/ M$ sin compiler og fritt tilgjengelig også, har ikke les EULA Og instuksjoner for hvor hvordan du kompilerer ditt første program.. http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolki...ctoolkitcmd.asp Endret 16. april 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Tusen takk hishadow. Dette hjalp meg meget. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Når jeg kjører exe fila som jeg kompilerte i Visual C++, så kommer det istedenfor "Hello World", "This is the output of my first program!". Hva skjer nå? Skulle det ikke komme opp "Hello world"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå