Sloth_lien Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Hei! Har en kamerat som skal ha seg mp3 spiller, men han vet ikke helt hvilken. Han har tenkt til å bruke ca 1500kr. Han har funnet seg en som han synes så bra ut på komplett.no, Jens Of Sweden MP-120, er denne noe bra? Her er det han vil ha: (Har lest guiden) 1024 mb eller mer. Trenger ikke noe dilldall som radio, opptaker, film, bilder osv. Helst display som viser hvilken sang som blir spilt. Fint om den kan brukes som en liten harddisk. Spillere skal helst kunne legge inn nye mp3'er uten et eget program og drivere. Ikke så viktig hvordan sangene blir sortert, men man må kunne finne igjen sanger raskt. Oppladbare batterier, viktig! Så rask overførings hastighet som mulig. Må være liten nok til å puttes i lomma. Håper det er noen som kan hjelpe! Endret 14. april 2005 av Sloth_lien Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Bump. Det er vel noen som har et forslag ellet to? Det er da så extremt mange å velge i! :S Lenke til kommentar
Duval Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 iPod Mini 4 GB koster vel cirka 1800 kroner. Denne kan brukes som harddisk om du har Mac eller et ekstraprogram som Anapod. Ulempen er at "alle har en". Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Ipod har jo program for å legge inn sanger, Itunes. Men både Ipod Mini og Creative zen micro er fine alternativ. Har du ein mp3 med 1024 mb altså 1 Gb så får du omtrent 200 sanger inn på den. Holder i massevis for meg. Og skal du ha over 1 Gb så må du nok gå over til harddisk baserte spillere og då blir mp3 for større og tyngre. Men vis du ikkje skal bruke mp3 mens du jogger/springer så går det nok fint med Ipod Mini eller Creative zen micro, men hugsar eg rett har begge slike program til å legge musikk over på mp3. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Sony NW-E55 er en særdeles brukbar flashbasert spiller som bruker atrac3-komprimering. Dette gir mer musikk pr MB enn vanlig MP3 med samme kvalitet. Samtidig får du 70 timer batteritid pr AAA-batteri. Du får 512 MB for 1595 på siba.no -> gir deg plass til 22 album (sier Sony hvertfall) Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 70 timer pr AAA batteri? Det er sjukt, vanligvis varer eit AAA batteri på ein mp3 i 15 timar. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ja, det er sant, men her er det snakk om Sony Dette skal visstnok være en av de bedre flashbaserte spillerne på markedet. Det er i tillegg bra kvalitet og mye metalldeler, i motsetning til all billig plast som de fleste spillerne er laget av. Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Sony NW-E55 er en særdeles brukbar flashbasert spiller som bruker atrac3-komprimering. Dette gir mer musikk pr MB enn vanlig MP3 med samme kvalitet. Samtidig får du 70 timer batteritid pr AAA-batteri. 'bilde' Du får 512 MB for 1595 på siba.no -> gir deg plass til 22 album (sier Sony hvertfall) Denne hørtes jo veldig fin ut hvis den virkelig klarer det du sier. Men hvordan er atrac3? Hvor stor forskjell er det på størrelsen, og hvordan foregår konverteringen fra mp3? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Atrac3 er et kompresjonsformat som på lik linje med mp3, wma, ogg osv komprimerer lyden slik at den tar mindre plass. Den orginale atrac var faktisk den første kommersielle komprimeringen av lyd, først brukt i minidisk, slik at man kunne få en CD på 650MB over på en minidisk på 250MB... heftig komprimert med andre ord. Jeg hvet ikke nøyaktig hvordan Atrac3 fungerer, men det som er sikkert er at det brukes mye mer avanserte logaritmer for å få mest mulig lyd på minst mulig plass. Mye bedre enn mp3! For å få mp3 over på spilleren, konverteres det bare til atrac3. Lyden vil ikke bli verre enn det den er orginalt i mp3-fila. Konverterer man direkte fra CD blir lyden kjempebra. Jeg sikler selv etter denne Sony-spilleren. Jeg har tenkt å kjøpe 512MB, men må vente til jeg har tjent litt penger i sommer... Jeg har faktisk en sony walkman CDspiller som har over 50 timer spilletid. Derfor tviler jeg ikke et sekund på at de klarer å presse ut 70 timer på den lille dingsen :!: Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 HØRES jo veldig bra ut da! Men blir musikken automatisk konverter eller må jeg bruke et program? Tar konverteringen lang tid? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 20 album på 512 mb er vel drøyt. Da har all musikken dårlig kvalitet. Har en spiller på 512 mb selv. For det første så er det mindre fordi programvare på spilleren tar mer plass i tillegg til at harddisk og systemet regner forskjellig så du ender opp med 480 mb ellerno sånt. På en sånn spiller får du da plass til ca. 100 + - sanger i komprimert i 128. Det er ikke 20 album. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Har du akkurat denne Sony-spilleren? Det er klart at hvis man skal legge inn data-filer på denne spillere, vil plassen være mindre i forhold til hvor mye musikk du får plass til. ...og selvfølgelig får man plass til mindre musikk hvis man skal ha best kvalitet. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Legg på 3 lapper og kjøp en Ipod mini Lenke til kommentar
Agres Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Må nevnes at da jeg hadde Minidisc var Atrac3 konverteringen det VERSTE jeg visste. Samme sier en venn av meg som har Sony HD-1. Han MÅ konvertere til Atrac3, noe som gjør at han sjeldnere orker å legge inn nye sanger/endre spillelister osv. Ville gått for iPod mini! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå