Gå til innhold

hva skjer med programmene under dvalemodus?

Anbefalte innlegg

hva skjer med programmene som står på når man setter pc'en i dvalemodus?

blir de skrudd av?

jeg pleier å laste ned trailer av programmer om natta men pc'en bråker så jeg vil prøve å sette den i dvale, men veit ikke om nedlastninga fortsetter.

gjør den det? eller lbir alle nedlastninger pauset/skrudd av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du setter den i dvale (Hibernation) lagrer den en blåkopi av minnet på harddisken, og skrur av datamaskinen, når du skrur den på igjen, legger den alt tilbake, og maskinen vil ikke en gang merke at den er skrudd av.

Så nedlastinger vil stoppe ja.

Når du skrur på maskinen, har den mistet kontakt med alle andre maskiner (Connection timed out)

Lenke til kommentar
lås heller pc-en

hvordan, og hva hjelper det?

Hvis du setter den i dvale (Hibernation) lagrer den en blåkopi av minnet på harddisken, og skrur av datamaskinen, når du skrur den på igjen, legger den alt tilbake, og maskinen vil ikke en gang merke at den er skrudd av.

hm, ok. er det noe vis jeg kan "skru den av" på samma måte uten å stoppe nedlastninga?

edit: leif

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Hvis du låser datamaskinen oppnår du det du vil.

når du setter den i dvale skrur du av datamaskinen, den er bare der sånn at hvis du f.eks. sitter i 3D Studio Max, Photoshop og Visual Studio samtidig, så slipper du å starte alle programmer og åpne alle dokumenter neste gang du skrur på maskinen.

Lenke til kommentar

hvis man låser pc'en.. vilda nedlastninger fortsette ? å hva med støynivået? vil viftenen gå saktere slik at viftene ikke bråker like mye ? bruker å laste ned om nattet selv.. men det blir som regel en dårlig natt søvn på grunna av bråket ;)

edit: finner ikke lås maskinen jeg på ctrl+alt+del ;)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
hvis man låser pc'en.. vilda nedlastninger fortsette ? å hva med støynivået? vil viftenen gå saktere slik at viftene ikke bråker like mye ? bruker å laste ned om nattet selv.. men det blir som regel en dårlig natt søvn på grunna av bråket ;)

Hvis man låser maskinen sviver den som normalt og programmer kjører i bakgrunnen. Men keyboard og mus kan ikke brukes med mindre man låser den opp (med passord). Så vil du unngå støy, så er ikke låsnig av maskinen en løsning.

For å få av vifter og harddisker, så tror jeg at eneste løsning er hibernation.

Hvis Task Manager dukker opp når du trykke Ctrl + Alt + Del, så velg gå til menyen og velg Shut Down. Her får du flere valg. Vil du bare låse maskinen, kan du trykke Windowstast + L.

Lenke til kommentar
Men hjelper det å sette den i dvalemodus. Viftene på CPU, Kabinettvifter går vel ikke noe saktere pga dvalemodus tror jeg.

jo, min blir hvertfall like stille som når den er avskrudd.

men med andre ord så hjelper ikke noe av detta. enten bråker den, eller så fortsetter ikke nedlastningene.

Lenke til kommentar

argh.. "Lås datamaskin" er det samme som "Bytt bruker", for de som bruker velkomstskjerm.

Vifter og harddisker skrur seg ikke av av den grunn..

Og for at den skal bli stillere, må du skru av harddisker og vifter. Og hvordan i all verden skal nedlastingsprogrammer osv skrive til en harddisk som er slått av? Samt en CPU som ikke klarer å utføre noen oppgaver, siden den er "skrudd" av

Lenke til kommentar

Så sant du har et hovedkort som støtter det.

Det du tjener mest på, er en mer stillegående kjøler. Samt utbytte av andre vifter i maskinen.

Først og fremst, du vil få en mer stillegående maskin. Og samtidig en kjøligere en.

Om det er harddiskene som bråker, så kan du vel ikke annet enn å lydisolere hele kabinettet ditt.

Noe som igjen blir en billigere investering

Lenke til kommentar

hei. husker at i Windows 98 og Windows 95 kunne man gjøre slik at man kunne slå av harddisken og skjermen etter en viss tid. så når man rørte på musa igjen da så vil det spinne opp igjen. da var det (såvidt jeg vet) bare viftene som gikk på pc`en. jeg husker ikke helt om ting fortsatte når man rørte på musa, men jeg kjenner mange med bærbare pc`er og har ikke hørt noen klager fra dem. skjønt har aldri prøvd det selv.

hva er det som bråker i pc`en din? harddiskene, viftene? what?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...