Arve28 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er det mulig å partionere en disk i 2? 20 og 40GB for så å formatere? Hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis du skal dele opp hardisken i flere partitioner i windows kan du bruke Partition Magic. Tror ikke det er noe god støtte på det programmet som følger med windows. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Om du skal formatere begge så kan du jo bare lage 2 partisjoner underveis. Men om du har en partisjon og skal gjøre den om til 2, så kan du som Chief sier bruke partition magic, dog skal du vite at windows kan klikke da, har selv opplevd at den kan trigge på det. Leben Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Har en harddisk på 30GB. Den har C og D. Skal så bytte til en større. Første omgang en 60GB som jeg har liggende. Ghosta C. Kobler den andre disken til der dvd-brenneren er. Tenkte å kjøre ghosta fila ver til denne disken. Men vil først partionere og formatere den nye disken. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kan nesten se ut som at du har en helt ny tom disk, og diskbehandleren i windows passer fint til å lage / slette partisjoner. Du gjør bare som følger : Høyreklikk min datamaskin -> behandle -> diskbehandling Så finner du den tomme disken din, høyreklikker på den, og velger å opprette en partisjon. Derfra velger du hvor stor disken skal være, samt filsystem. Værre er det ikke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Siden du har Ghost så er det jo svært enkelt å flytte alt innhold fra en disk til en annen. Du bruker Ghost 2003, disk to disk, så kloner du innholdet på en disk til den andre. Du kan da selv velge hvor store partisjonene skal være. Man trenger ikke gjøre noe partisjonering / formatering med den nye disken på forhånd, Ghost ordner alt i en operasjon. Endret 15. april 2005 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå