Heimen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg er for tiden på jakt etter et enkelt fremkomstmiddel jeg kan bruke til og fra jobb og har kommet frem til at en scoter hadde vært perfekt for meg. I.o.m jeg har lært fra tidligere da jeg var på jakt etter bil, at det er mange feller å gå i og ting du skal se etter lurer jeg på om man må se etter slike ting på scotere også. Ting jeg lurer på er f.eks hvor langt er langt for en scoter, er rust et problem, pris og så videre. Det hadde vært veldig hyggelig med gode tips og hjelp i min søken etter mitt perfekte kjøre-til-jobb kjøretøy. Denne er også postet i mc-delen av forumet, men grunnet dårlig respons velger jeg å poste her også i håp om at ikke alle som har scoter leser mc-delen. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Er mange fine scootre og få kjøpt. Rust pleier ikke og være noe problem på nyere scootere (det kan vært litt på eksospotten). Nå hvet jeg ikke hvilken prisklasse du hadde tenkt deg men jeg kan jo poste noen fine scootere under: Yamaha Aerox R Hvis du har lyst på en som er litt rask så kan du jo ta en titt på denne Peugeot Jet Force Peugeot speed fight 2 Noen scootere her. Ellers så er det bare og titte på f.eks autodb, så er det mange scootere i alle prisklasser Endret 15. april 2005 av Sky_Hawk Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kjørte selv scooter i rundt 3 år, og angret ikke på det.. Solgte min rett før jul, en Peugeot Buxy 1996 modell, gått rundt 10.500km. Husker ikke hvor mye som ble gitt for den, men tror det var noe mellom 5 og 7.000,-. Det du bør sjekke er vertfall alt det elektriske (el-start og slikt), at bremsene fungerer bra, om dekka er bra, om lys fungerer, om service er tatt, riper i lakken, spor etter velt/krasj, om den er god å kjøre, fusk i motoren, tomgang, rust (tviler det er et spesielt stort problem), osv. Det som er litt greit med scootere er at man får maks effekt tidlig, så man kommer fort opp i fart. På den annen side er det kjedlig å kjøre scooter i 45, der var jeg heldig og hadde en før de innførte plomberingen på 45, så min gikk vel i 65 lovlig. Lykke til. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Den aeroxen med trim...er den lovlig? litt kjipt å få 2 års utsettelse på lappen pga. trimming Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jetforce er en fin og sprek scooter. Den er også nokså stor så du drukner ikke i bybildet. Det som er minuset med den er at den er kraftig(nøyaktig) plombert og går kun i 50. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) ville anbelalt en scooter med direkte innsprøytning som feks. sfx aerox eller speedfight. sfxene er små men med god plass, kraftige motorer og går ofte i rundt 55 det er aksektabel hastighet selv for politiet. de ser ikke spesielt råe ut, men er god hondakvalitet og billige. ellers bør du ser på Aerox, men de har en tendens til å koste. har prøvd speedfight og synes ikke den er verd mer enn 12000kroner Endret 15. april 2005 av Håvi Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Den aeroxen med trim...er den lovlig? litt kjipt å få 2 års utsettelse på lappen pga. trimming Ikke lovlig å kjøre med på veien vertfall, med mindre den er registrert for mye mer en 50ccm. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hadde en Honda SFX i 2 år. Den gikk tilsammen 3000 km på de to åra (kjørte bare fra mai - september). Synes den var ganske grei. Den er liten, men veldig responsiv i styringa. Utrolig bra akselerasjon på den utrimma, og bytter man ut en liten "dings" (variator), går den i ca. 65. helt greit. Ang. feller å gå i: Se at kåpa (dekselet rundt scooteren) er helt, fordi det koster skjorta og det hvite i øyet å bytte. Er den modell 2000 eller nyere burde ikke rust være noe problem. Er mest komsetiske skader på nyere scootere. La være å kjøpe en med trimpotte hvis det ikke følger med original. Trimpotta øker hastigheten, men også støyen, og sjansen for å bli stoppa eller vinka inn til kontroll. Er også mange dårlige montasjer av trimpotter... en kompis kjøpte brukt, potta datt av etter 2 uker... dårlig sveis. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Hvor mye er 15000km på en scooter? Er det for langt til at jeg bør satse på det? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hvor mye er 15000km på en scooter? Er det for langt til at jeg bør satse på det? Det er sånn ca 3-4 års bruk. Mopeden min har gått 6000 på et år.. Såe Men selvfølgelig. Alt kommer ann på. Vedlikehold, hvilken motor det er, om service'er er tatt. Osv Endret 15. april 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Vel, M4rTiN, du er unnskyldt. 15 000 er ikke VELDIG mye, men det er en del. Sjekk om servicer og slikt er tatt. Om mulig bør du prøve, lytte, kjenne og føle litt etter ting som ikke føles helt riktig ut. Lenke til kommentar
embark Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 spor etter velt/krasj Trenger ikke leite lenge på min. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Denne er også postet i mc-delen av forumet, men grunnet dårlig respons velger jeg å poste her også i håp om at ikke alle som har scoter leser mc-delen. Dobbelposting er ikke ønskelig. Prøv heller å legge til en link i signaturen din mot å dobbelposte i flere kategorier/forum. Diskusjonen kan tas i den orginale tråden her Endret 16. april 2005 av am3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg