Jammy Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Hei Jeg har et Asus A7N8X-E Deluxe kort som har to integrerte nettverkskort. Det jeg holder på med nå er å sette opp et hjemme nettverk. Jeg har upc tilgang og har bare tilgang til en ip adresse på det abonomanget. Så den andre pc'en må gå igjennom denne som har internett tilgang, på det ene nettverkskortet (Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45). Problemet er bare at uansett hvilken kabel som står i den andre utgangen(NVIDIA nForce MCP Networking Controller), enten det er kabelen til den andre pc'en eller kabelen til modemet så begynner står det at kabelen ikke er i, og lyset bak er også helt dødt. Begge kabelene fungerer derimot på Marvel kortet, så da har jeg enten internett eller lan. Jeg har satt opp hjemme nettverk på denne måten før, men nå er det akkurat som Nvidia kortet er helt skrudd av. Noen som vet hvordan man får det til å virke? Har forresten en 3'dje greie på "Nettverkstilkoblinger" som heter "1394-nettverkskort"... som bare virker som er en virtuell greie. Har bare 2 fysiske nettverk kort. Endret 14. april 2005 av Jammy Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Først: 1394 tilkoblingen er firewire tilkobling. Ikke en ethernet tilkobling. Det er et kjetn faktum at integrerte nettverkskort er noe drit! De holder overhode ikke mål, de har ikke støtte for avanserte nettverksstøtte ting (husker ikke hva det heter). Har arrangert en del LAN-parties opp gjennom årene, og på hvert eneste LAN er det en hel masse folk som kommer og syter siden de ikke har nettverk. Så spør vi, hvilket ethernet kort har du? Svar: Det som er på hovedkortet. Da sender vi personen til kantina for å kjøpe et nytt kort, vips og personen er på nett med en gang. Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe et nytt PCI kort. Legg gjerne noen hundrelapper i det. Du kommer ikke til å bytte det på flere år uansett. Anbefaler et 3COM kort, her er et eksempel på et kort som burde holde mål. Eller så kan du kjøpe et billigere 100Mb kort. Slik som dette. Har noen kompiser som har samme HK som deg. Tror ikke nVidia kortet fungerer hos noen av dem, og det andre kortet fungerer i ny og ned. Ikke la deg lure av det er et integrert 3COM kort. Integrert er søppel uansett. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg kan også bare bekrefte at jeg ofte har hatt problemer med integrerte nettverkskort, og da spesielt på asus hovedkort. Jeg kjenner til akkurat det problemet du henviser til, da jeg hadde dual integrert og det ene kortet fungerte mens det andre ikke gjorde det. I mitt tilfelle var det derimot litt komisk, for alt etter om jeg byttet nettverk så byttet også nic'ene på å fungere. Merkelig sak, og det endte med at jeg kjøpte meg et pci nettverkskort:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå