Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc!

eduus

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd og tips til kjøp av bærbar pc.

Gir Acer my verdi for pengene?

hvor mye er det vits å legge i en bærbar pc, hvis jeg kun skal spille football manager og deluxe ski jump i tillegg til skolearbeid?

hva er det som er viktig på pc'en for å få dette til å funke?

og gir en acer travelmate 4101 mye verdi for pengene i forhold til en 8006?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får mye mer kraft for pengene ved å kjøpe en 4101 enn en 8000 serie, men jeg ville heller gått for en 4501 eller en 4502. 8000 serien gir likevel kraftigere løsninger når det gjelder skjermkort og prosessor og mer minne dersom det er behov for dette. 4602 har forøvrig bra prosessor og 1GB minne samt X600 kort.

8006 15700,- og 4101 ca. 11800,-. Det er jo 4000 i mellom. Det er mye.

Skal en spille FM2005 krever jo dette en kraftig prosessor og mye minne grunnet at databasen er svært omfattende, men hvor mye du vil tjene på det kan du kanskje få litt innblikk i her.

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?head=36&page=2827

Her ser du forskjellen mellom en 2,0 GHz prosessor med Sonoma chipset (8104WLMI) og en 1,5 GHz Dothan med det gamle centrino chipsettet (3201WXi).

8006 har jo en 2,0 GHz "Dothan" prosessor, mens 4101 har en 1,6 GHz. Det vil ikke være helt lik testen grunnet 8104's kraftige løsning, men se på prosessor mark og officemark.

RTP :)

Lenke til kommentar

hmm...

dette ser jo meget spennende ut. ser ut som du får ganske mye bedre pc for litt over en tusenlapp med en 4602. både dobbelt så mye minne og bedre prossessor. men det må jo være et drawback? har lite peiling på pc og dette blir min først bærbare så er viktig at jeg ikke går på en smell.

ser ihvertfall veldig bra ut og man sparer jo noen tusen i forhold til 8006...

Lenke til kommentar

Jeg hadde opprinnelig tenkt med en 4602. Syntes den så veldig bra ut, men endte opp med en 8104WLMI grunnet bedre skjerm. Drastisk oppgradering, jeg håper skjermen er verdt.

Anbefaler deg 4602 som en god PC, og Acer lager gode PC'er. I følge mange tester får de gode skussmål.

8006 er en topp PC. Den har en mye bedre skjerm og prosessor. Det er nok hovedgrunnen til prisforskjellen.

Lykke til med satsingen :thumbup:

Lenke til kommentar

jo takk...

ser vel ut som det enten blir en 4602 eller 8006 for 8104 blir litt for stiv i pris. og man kan jo få 4602 for ca 13000 og 8006 for ca 15000 på nettet. men frister med 1gb i minne på 4602, for regner med at dette har mye å si for FM2005?

og det koster jo noen tusen og oppgradere minnet på 8006...

jeg må nok i tenkeboksen litt til.

håper på tanker og erfaringer fra andre også!

Lenke til kommentar

er vel alltid bra med mer minne når man spille fm2005 for tidligere har jeg spilt cm med anbefalt minne, men dette har allikevel gått veldig sakte...

hmm...har mest lyst på 8006 på grunn av prosessor og design...

men er jo klart at man sparer 2000 spenn på en 4602...

Lenke til kommentar

såg litt på denne tråden og leita litt på nette etter andre gode maskiner. Men fant ingen svar bare spørsmål, så jeg "stjeler" denne tråden. Unnskyld viss det gjør någen sure.

Men hva er egentlig forskjellen på einPentium M og ein Pentium M "Dothan". Ka står Dothan for?

Lenke til kommentar

Det finnes to kriterier for deg. Går du for power kjøp 8006, går du for fornuftig økonomi ta 4602 og lignende.

Jeg gikk som sagt fra det fornuftige valget 4602 til en 8104 grunnet hjemmepc avtale som koster med 15000 over tre år. Har du et slikt valg kan du jo vurdere det.

Valget må du nok ta selv. Jeg uten hjemmepc-avtale hadde valgt 4602WLMI

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...