ytrjar Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 3 pcer er koblet i en switch. de kjører win2k, og xp. For det første fungerer ikke ping mellom pcene. Ingen kontakt, selv om connection ut på nettet er ok. For det andre finner ikke pcene hverandre, selv om jeg er på samme workgroup. Trodde det var feil med switchen, byttet denne, men det var ikke det heller. Alle pcene kjører samme firewall og antivirus. Tror ikke det er denne som pøker opp. Prøvde å spille lokalt game med starcraft her om dagen. Da fant vi hverandres game, men etter 5 minutter spilling mista vi begge connection med hverandre...Dette skjedde flere ganger. Jeg er tom for ideer hvertfall.. Noen som har en plan? Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 dere har satt opp IPer som er ca like og nøyaktig lik subnet maske??? å er deling av filer og skrivere aktivert på netverkskortet? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Finn ut ip'en til den andre maskinen, prøv å ping den. Dere har satt opp lik subnet maske? det er lys i nettverkskortet? evt. switch/router/hub Edit: deaktivere filewall og prøv da. Endret 15. april 2005 av tozer Lenke til kommentar
ytrjar Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 mr.dark: ja vi har satt opp rundt samme ip, og samme maske hvordan kan man aktivere deling av skrivere og filer på nettverkskortet? tozer: vi har prøvd å pinge hverandre, funker ikke! så her er jeg ganske lost... det er lys i alles nettverkskort, og subnettmaske er lik jeg forstår ikke ass.. fakk! Lenke til kommentar
ytrjar Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 ja vi har på deling av filer og skriver.. hehe.. Lenke til kommentar
ytrjar Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 jeg deaktiverte brannmuren på ene pc. da fungerte ping! så neste steg er å åpne noen porter som starcraft krever, håper da at komm. funker perfekt! krysser fingrene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå