Degeim Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg fant denne: Link Når jeg søkte. Det eneste jeg vil ha, er slik at jeg ved et tastetrykk også kan endre den tilbake til det den var før jeg endret den. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kall ChangeRes( oldX, oldY, ... istedenfor 800 og 600 Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Jeg måtte dimme oldx og oldy, og gjorde det slik: Dim oldx Dim oldy Da får jeg følgende feilmelding, og den merker "oldx" i koden som deklarerer den som den gamle skjermbredden. Feilmelding: Endret 14. april 2005 av Degeim Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Funkersjoner krever spesielle data-typer. ChangeRes bruker Long, og da må du gi den Long. Dim slik: Dim oldx as long Dim oldy as long Edit: Det er ikke nødvendig å poste skjermbildet. Holder med å skrive feilmeldingen Endret 14. april 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Da trer denne i kraft: Case Else MsgBox "Mode not supported", vbOKOnly + vbSystemModal, "Error" End Select og jeg får beskjed om at Moden ikke er supporta. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kan "mode" bety oppløsningen? Isåfall, hvilken oppløsning prøvde du? 652*489 vil sansynelighvis ikke gå heeelt bra Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Neida. Jeg stilte PC-en min inn på 800x600, for å teste. Så startet jeg programmet, som fint skiftet til 1024x768. Problemet er når jeg skal bruke oldx og oly til å skifte tilbake. Da får jeg opp denne feilmeldingen, som er en del av koden til aadnk. Mode er oppløsningen, ja. EDIT:' Glem det folkens, jeg fikk det til! Jeg var vel litt... nei, veldig trøtt i går kveld, for jeg gjorde en idiotisk feil: Jeg brukte denne til å endre til 1024: Dim nDC As Long oldx = Screen.Width / Screen.TwipsPerPixelX oldy = Screen.Height / Screen.TwipsPerPixelY nDC = CreateDC("DISPLAY", vbNullString, vbNullString, ByVal 0&) ChangeRes 1024, 768, GetDeviceCaps(nDC, BITSPIXEL) og det er jo rett. Men når jeg skulle skifte tilbake, så brukte jeg denne: Dim nDC As Long oldx = Screen.Width / Screen.TwipsPerPixelX oldy = Screen.Height / Screen.TwipsPerPixelY nDC = CreateDC("DISPLAY", vbNullString, vbNullString, ByVal 0&) ChangeRes oldx, oldy, GetDeviceCaps(nDC, BITSPIXEL) og det går selvfølgelig ikke ( jeg måtte fjerne de to linjene som gjorde at oldx og oldy endret seg igjen) Endret 15. april 2005 av Degeim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå