Sono Juventino Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ja, da har jeg fått vekk tabellsuppen og fått kodet i validert XHTML 1.0 STRICT OG CSS! Men trenger litt hjelp på designet. 1. Hvis du går inn på www.juventusnorge.1go.dk hender det at menyen, container-diven og høyrediven legger seg over logoen, men når man trykker "home" og ikke refresh, så fikser det seg.. Spessielt Opera 2. Jeg vil at siden skal slutte der menyen slutter. 3. Jeg vil ha en border over footeren, men får det ikke til. 4. Designet er enda veldig i startfasen og jeg ønsker noe som kan gjøre det kulere. Noen tips? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Istedenfor å legge inn margin-left:200px; bør du bruke margin-left:auto; og det samme på -right slik at den midtstilles uansett oppløsning. Hvorfor i alle dager har du 660px padding-top på footeren? :| Uansett, fjerner du den vil ikke siden bli høyere enn menyen (blir faktisk lavere ) Hva er disse ridge-bordersene for noe? Jeg ser bare vanlige solid borders, så jeg tror ikke det har noen hensikt å bruke ridge.. Maindiv'en trenger hverken position:absolute eller clear:both, så de kan du bare fjerne Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Takker for hjelp. Synes det var ganske lite du hadde å utsette på koden siden det er den første siden jeg har brukt css-basert layout på. Noen ideèr som kunne bidrattt litt på designet da? Noen? Ridge borders er standard det også, men er litt tynnere enn solid, etter det jeg har forstått. Endret 16. april 2005 av ett Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Yes, validert css og xhtml, strict til og med. Gratulerer altså! Skulle vi kommentere designet? Isåfall syns jeg header-bildet ser altfor photoshopish ut, Bortsett ifra det er du jo flink til å lage bokser og lister da. Blir litt vansklig å foreslå noe som kan hjelpe på designet, når det kun består av ett bilde. Endret 16. april 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Effekten av border-style: ridge; merkes ikke før bredden er på over 1 px, da denne borderen ser ut som en forhøyning. http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html#propdef-border-style Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Har fiksa ridge-borders nå, men nå oppdaget jeg ett problem. Pasta litt Lorem ipsum inn på siden og nå ligger skriften over foooteren. Hvordan får jeg den til å strekke seg etter hvor lang teksten er, men fortsatt ikke gå over menyen hvis det ikke er skrift i containeren? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Hvorfor i alle dager har du 660px padding-top på footeren? :| Uansett, fjerner du den vil ikke siden bli høyere enn menyen (blir faktisk lavere ) Ok, men hvordan skal jeg ellers possitionere det da? Har samme problem med menyen min, så hadde vært fint med en forklaring. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Ingen som kan/vill hjelpe? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ... og fått kodet i validert XHTML 1.0 STRICT ... Hos meg blir jeg servert innholdstypen text/html, noe som ikke er gyldig XHTML 1.0 Strict i det hele tatt. I tillegg har du to like meta-tags (Content-Type) med to forskjellige tegnsett. Må rettes opp i. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=402583 <-- Les. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ... og fått kodet i validert XHTML 1.0 STRICT ... Hos meg blir jeg servert innholdstypen text/html, noe som ikke er gyldig XHTML 1.0 Strict i det hele tatt. I tillegg har du to like meta-tags (Content-Type) med to forskjellige tegnsett. Må rettes opp i. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=402583 <-- Les. Såvidt eg veit så er det vel lov med text/html i XHTML 1.0. I 1.1 derimot, er du nødt å servere som application/xhtml+xml Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Såvidt eg veit så er det vel lov med text/html i XHTML 1.0. I 1.1 derimot, er du nødt å servere som application/xhtml+xml Hmm, mente at når man kjørte XHTML 1.0 Strict så burde dokumentet sendes som application/xhtml+xml, men jeg husket visst feil. Uansett mener jeg at trådstarter (som har valgt å benytte seg av XHTML) bør lese gjennom den tråden, da det kommer frem en del argumenter for og mot bruk av et XML-basert formateringsspråk som XHTML der. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ... og fått kodet i validert XHTML 1.0 STRICT ... Hos meg blir jeg servert innholdstypen text/html, noe som ikke er gyldig XHTML 1.0 Strict i det hele tatt. I tillegg har du to like meta-tags (Content-Type) med to forskjellige tegnsett. Må rettes opp i. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=402583 <-- Les. Såvidt eg veit så er det vel lov med text/html i XHTML 1.0. I 1.1 derimot, er du nødt å servere som application/xhtml+xml For at en side med en XHTML 1.0-DOCTYPE skal kunne sendes som text/html, må alle kravene i appendiks #3 i XHTML 1.0-spesifikasjonen være oppfylt. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) --*Fiksa XHTML*-- Endret 30. april 2005 av ett Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) *Glem Det* Endret 1. mai 2005 av ett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå