Gå til innhold

Skal kjøpe maskin til 8000,-???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjenner igjen denne situasjonen?:

 

Nykonfirmert: Har 20.000, hva bør jeg kjøpe meg?

Nerd: Lager liste over bra hardware og lignende

Nykonfirmert: Knall! Det skal jeg kjøpe meg!

 

En uke senere...

 

Nykonfirmert: Hvordan setter jeg sammen dette?

Nerd: Forklarer

 

To dager senere...

 

Nykonfirmert: Hvordan installerer jeg windows?

Nerd: Forklarer

 

To uker senere...

 

Nykonfirmert: OMFG!!! WINDOWS KRÆSJA! ****! HJELP!

Nerd: Begynner å bli lei, men prøver å hjelpe.

 

En måned senere...

 

Nykonfirmert: Hva er overklokking?

 

Og da har vi det gående... :wink:

No offence...

Lenke til kommentar

Quote:

Mine funker og veldig bra ,de 4 eg har er nå 20 måner, alle harddisk merker kan du være uheldig med.

Kjetil


 

enig.. hadde en kamerat som en Quantum tokk fyr (det begynnte å brenne i disken) :grin:

ikke så morro for han, men han fortalte det på en komisk måte, et typisk "you had to be there momment" :wink:

 

hilsen

Mats

 

[ Denne Melding var redigert av: Bateau på 2002-07-08 12:51 ]

Lenke til kommentar

Tok fyr? Sykt!=) Kunne jeg godt tenkt meg å sett... Hehe... på jobben var det en PC som var "innlåst" i et skap en hel dag. Dette var vel dagen etter VG hadde skrevet om varmerekord i Norge og slikt. Med andre ord den varmeste dagen i hele 2002! Den peip no jævlig i en ti-min tid før jeg fikk den ut av skapet og skrudd den opp. Da jeg åpna sidedekslet slo varmen nesten pusten ut av meg :wink: og harddisken var så varm at jeg brennte meg på den! Hehehe... Elsker inkompetente sjefer som beordrer at alle PC'er og ledninger skal skjules helt...

Lenke til kommentar

til manofwar:

 

enig med deg, lei av "litt" spillegale nykomfirmerte som har fått så mye cash at de løper inn til nærmeste databutikk og kjøper PC til 20000,-. Og etter 2 år så blir de sur fordi deres PC er litt dårligere enn før.

 

nykonfirmerte småunger som har fått mye penger skal ha det dyreste fordi de vet at det er det beste, noe som er sant og kjøper G4ti4600 kort med videoinn som de ikke har peiling hva det er for noe. det noen av dem gjør er å høre på hva selgeren sier er best og dyrest og så kjøper de det for å briefe som oppmerksomhetssultne dyr.

 

Men det er jo forsovet greit det, det er ike forbudt og folk må jo få love til å bruke pengene på hva de vil :grin:

 

beklager at det vart litt rotete men jeg måtte skynde meg å få alt i hodet ned på skjemen :smile:

Lenke til kommentar

Vil anbefale denne.

 

Med firewire, USB 2.0 og LAN innebygd i HK'et, vil du ha alt du trenger for videoredigering.

Skulle du finne at du har behov for RAID, er det også mulighrt for dette, og HDD'en med 8MB cache er ideel for videpredigering samt at den er veldig kjapp i et raidoppsett med tilsvarende disker.

 

Driver både med videoredigering ++ selv, så dette er noe jeg sliter med daglig.

Ønsker meg dual hammer til jul, hehe.

 

PS:

Veldig godt råd!

Bruk heller etpar lapper ekstra på kvalitet fremfor å ofre kvalitet foran et stramt budsjett.

Lenke til kommentar

Du bare starter et bildebehandlingsprogram og velger lim inn. Og vips! Der har du skjermbildet ditt.

 

btw. "fila" havner på utklippsbordet,

 

_________________

Chieftec DA01BD Servertower

P4 2,26GHz :grin:

512MB DDR333

MSI 645E-LRU SiS 645DX

60+80GB WD

Geforce 2 Ti :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: enl på 2002-07-08 13:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...